koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Thanx again Halewijn voor dat ;)

Alleen zal ik ze ontspannen thuis gaan monteren. Is toch een precies werkje denk ik dat even de tijd nodig heeft.

Wel balen dat de voorspellingen weer zo slecht zijn... :(

Het is ons gewoon niet mee zo aan het begin van een nieuw seizoen. Paasrace foetsie en als het zo door gaat ZAC1 ook. Balen maar ja, dat is NL hè? :(

Voor mij geen Exotek kloon. Ik heb namelijk geen Tamiya F1 onderdelen.

Ik dacht het simpel te houden door een F1 versie te maken van de X10 (zonder tubes dit keer;-) ). De tekening heb je al en alex heeft de maten al voor me gepost:-) .

Dat is goed te doen toch?

Ik zal een opzetje maken en zaterdag meenemen oké?

Halewijn

Ah, dat wordt dan net als de Corally?

Heb je het gemaild?

Neem zaterdag maar mee. Ben benieuwd.

Gr. Niels

Plaatje van mijn Trinity zoals hij er nu bij staat:

358xuli.jpg

Breed chassis zodat ik meer ruimte heb voor de elektronika + verstevigde accuhouder + lowered bulkheads (heeft me maar 3 jaar gekost om die te vinden...:hammer:). Bumpertje gemaakt zodat ik mijn transponder kwijt kan.

Van het weekend post ik wel een plaatje van de body...

De regelaar heb ik maar even op zijn toekomstige plek gezet.

To do:
- Shocks + diff rebuilden.
- Motor en rest banden ontvangen zodat ik de boel rijklaar kan maken.

Ah, dat wordt dan net als de Corally?

Heb je het gemaild?

Neem zaterdag maar mee. Ben benieuwd.

Gr. Niels

Hoi Niels,

Ik bedoelde de tekening van de X10 die je ingescand hebt;).

Ik neem zaterdag een ontwerp mee.

Even een andere vraag voor de tech-cracks onder ons.

Ik wil vrijdag een zachtere voorveer proberen. Ik moet dan wel andere veren dan Xray gebruiken. Ik heb 0.2 spings van Associated. Enkel zijn deze veren 0,8mm (6,3mm) langer dan die van Xray (5,5mm). Moet ik die lengte verschil nog compenseren in het weglaten van (4 x 0,2mm) 0,8mm shims om de lente van de as hetzelfde te laten?

Alvast bedankt!

Halewijn

Ziet er mooi uit Thomas! Zet je chassis minimaal op 7mm rijhoogte als je het nog niet gedaan hebt. Die zijkanten van het chassis zullen anders in de kantinebocht de grond raken.

Het is even bekijken of je je electronica zo aan de buitenkant wilt plaatsen. Mijn saddlepacks liggen ook wat naar buiten en heb nu 2 x gehad dat één saddle beschadigd is door een inslag in de zijkant . Vorig jaar één doormidden en 2 weken geleden weer één met een gat erin en deze keer ging het niet eens zo hard. Komt niet vaak voor maar als je pech hebt wel. Zo ook met de regelaar van martin vorig jaar die in meerdere stukken lag door een t-bone.

Persoonlijk zou ik de regelaar gewoon voor de accu plaatsen in het midden als je er plaats voor hebt. Kan die nooit beschadigd worden.

Hoi Niels,

Ik bedoelde de tekening van de X10 die je ingescand hebt;).

Ik neem zaterdag een ontwerp mee.

Even een andere vraag voor de tech-cracks onder ons.

Ik wil vrijdag een zachtere voorveer proberen. Ik moet dan wel andere veren dan Xray gebruiken. Ik heb 0.2 spings van Associated. Enkel zijn deze veren 0,8mm (6,3mm) langer dan die van Xray (5,5mm). Moet ik die lengte verschil nog compenseren in het weglaten van (4 x 0,2mm) 0,8mm shims om de lente van de as hetzelfde te laten?

Alvast bedankt!

Halewijn

Normaal gebruik je bij deze veren 1/12 asjes, dus die van je x12 passen wss wel met deze veren.

Ziet er mooi uit Thomas! Zet je chassis minimaal op 7mm rijhoogte als je het nog niet gedaan hebt. Die zijkanten van het chassis zullen anders in de kantinebocht de grond raken.

Het is even bekijken of je je electronica zo aan de buitenkant wilt plaatsen. Mijn saddlepacks liggen ook wat naar buiten en heb nu 2 x gehad dat één saddle beschadigd is door een inslag in de zijkant . Vorig jaar één doormidden en 2 weken geleden weer één met een gat erin en deze keer ging het niet eens zo hard. Komt niet vaak voor maar als je pech hebt wel. Zo ook met de regelaar van martin vorig jaar die in meerdere stukken lag door een t-bone.

Persoonlijk zou ik de regelaar gewoon voor de accu plaatsen in het midden als je er plaats voor hebt. Kan die nooit beschadigd worden.

Voor de accu past niet. Ik hoop dat de carbon nerf wings + het topdeck genoeg bescherming bieden.

Normaal gebruik je bij deze veren 1/12 asjes, dus die van je x12 passen wss wel met deze veren.

Xray gebruikt voor de 1/12 en de 1/10 dezelfde asjes. Dus dat moet niet uitmaken.

Wat ik bedoelde is dat met die asso veertjes die 0,8mm langer dan de gebruikelijke xray veertjes deze veer hierdoor meer opspanning komen. moet ik dit compenseren door 0,8mm aan shimmetjes weg te halen om de ruimte gelijk te laten?

Halewijn

Halewijn, als basis setup zou ik het uitshimmen zodat je net geen droop hebt. Dan kun je een andere keer wat uitproberen met droop en kijken of het fijner rijd voor de grip die op dat moment aanwezig is. Droop geeft net wat meer tractie en over all stuur in de bocht. Geen droop wordt die wat stabieler. Afhankelijk van de rest van je setup en beschikbare grip is dit positief of negatief.

Het zijn kleine fijne afstellingen die het niet maken als de auto rondspint of gewoonweg niet gaat zoals je wilt. Dan is er wellicht iets anders aan de hand.

Halewijn,

De voorveertjes op de X10 zijn inderdaad 1/12 veertjes dus als je Asso veertjes gaat gebruiken zou ik ook de 1/12 veertjes van Asso gebruiken. Die heb ik volgens mij nog wel liggen in mijn koffer. Het verschil zit hem in de lengte van de kingpins. Die zijn voor 1/12 en 1/10 bij Asso verschillend. Xray gebruikt voor beide auto's dezelfde (1/12) kingpin.

Als je die langere veren kan compenseren door aan de bovenkant shims weg te halen dan kan dat gewoon.

Back