koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Kan kloppen maar wat we nu rijden op de MACH is GREEN/PINK achter en PURPLE voor en dat gaat goed. Dus hebben we zitten kijken bij Corally en PURPLE is er gewoon en GREEN ook wel maar dat slijt erg hard. GOLD zou dan een goed alternatief moeten zijn. We zullen het zien...

En anders gaan we idd de GOLDSTAR's proberen...

Corally Yellow achter en Corally purple voor is ook een leuke combo om mee te rijden.
Corally green slijt idd erg snel maar is best goed te doen als je maar genoeg voorraad hebt:mrgreen::mrgreen:
Gold heb ik bij ons nog niet geprobeert

mvg Roy

Geel geeft idd hoopjes grip achter maar slijt net als green erg snel en met goed warm weer wil je daar echt niet mee rijden. We gaan het zien als de banden binnen zijn... Ben erg benieuwd...

Ik rij in mijn corally 10 X met saddlepack lipo's. In het chassis zijn uitsparingen voorzien voor een 2x3 cellen pack. Mijn lipo's zullen uiteraard minder wegen.
Moet het verschil gecompenseerd worden? Om dan dezelfde druk/gewicht op de achterwielen te hebben als met een 6 cellen pack. Of maakt dit niks uit in wegligging?

heb ik wel gedaan,om beter tekunnen acceleren op lage snelheden heb je wieldruk nodig.

d.m.v 2 stuks lood achter de lipo.strip lood van ong 3cm opgerold(uitgewogen op 40 gram 2x).Dit in de bankschroef vierkant geklopt en met dubbeltape vastgeplakt(vloerbedekkings tape!!)

je zult zowiezo lood bij moeten plakken om boven de 1200 gram te komen. Bij de corally is er achter de lipo nog best veel ruimte om lood te plakken.

Of gewoon hogere capaciteit lipo's nemen (hardcase), die zijn ook iets zwaarder dan lagere capaciteit. Dat scheelt vaak nog best een slok op een borrel (uitgaande van een gemiddelde drinker ;) ).

Hier nog een paar foto's van de f104

P1120054.jpg

P1120052.jpg

P1120045.jpg

P1120036.jpg

P1120037.jpg

P1120050.jpg

CRC gen-x10 vraag

Weer even een vraag voor degene die een CRC gen-x10 hebben. De standoffs voor de tweakplates zijn onder en boven breder dan in het midden.

Zou iemand kunnen meten wat de diameter is van het breedste gedeelte? (onder of boven)

Ik zou er zeer mee geholpen zijn met mijn toekomstige projectje.

alvast bedankt!

edit:
Mischien handiger....zijn er gen-x10 rijders die vrijdag of zaterdag op de MACH aanwezig zijn? Dan zou ik graag van de gelegenheid gebruik willen maken om wat onderdelen in te meten met een schuifmaatje. :-)

Laatst bewerkt:
Aanpassingen bij dit warme weer?

Met de roll-out waarmee ik nu rij, krijgt mijn motor ongeveer iets meer dan 70graden warm. Soms eens een hoger piek naar 80 graden. Ik rij met een LRP 10.5T en lipo packs.
Moet er eigenlijk iets aangepast worden aan de vertanding met het huidige warme weer? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als ik bij normale temperaturen op een goeie 70 graden rij, dat de motor bij dit hete weer nog iets warme wordt. Wordt hiermee rekening gehouden?

Enkele paginas geleden was er hier een korte discussie over de invloed van de C-waarde van een lipo op een 10.5T motor. Ik heb dus 2 soorten lipo's:
- corally 4800mAh 25C (of is het 27C)
- corally 4200mAh +35C
Sommigen beweren dat dit niks veranderd aan de snelheid gezien een 10.5T de hoge stroom niet nodig heeft.
Ik heb nu al een tijdje beiden getest en telkens met dezelfde roll-out. Met de 35C heb ik toch duidelijk wat meer snelheid. Ook krijgt de motor warmen natuurlijk. Een mederijder die niet wist met welke lipo ik reed, wist zelfs aan de snelheid te zeggen of het de 25C of de 35C was.

Ik was even een oude foto aan het scannen toen ik foto's tegenkwam (nog op echt fotopapier haha) van mijn allereerste RC10L en die wilde ik jullie niet onthouden uiteraard. Ik had toen gekozen voor de "epoxy" versie omdat er een optie-chassis op zou komen van HPI die toen voor de RC10L een zéér mooi carbon chassis in de handel had met een ontzettend mooie lower pod plate met een soort van diffuser ingebouwd... Weet alleen bij god niet meer welke body dit was, als iemand een idee heeft... GRAAG!!!

Overigens moet ik erbij zeggen dat de auto zelf nooit gereden heeft, er heeft zelfs nooit enige vorm van electronica in gezeten en de auto is toen geruild voor een bak met 12" house platen geloof ik haha... If I only knew then what I know now... ;)

Hier wat fotootjes...

De auto zoals hij uit de doos gebouwd was...

RC10LHPI.jpg

Een deel van het HPI chassis zat op de auto maar nog niet alles...

RC10LHPI1.jpg

Het volledige HPI chassis...

RC10LHPI2.jpg

De auto met de (onbekende) body...

RC10LHPI3.jpg

:mrgreen:

mooi chassis hoor! De kap zou best wel goed kunnen zijn in de stock 10.5t. Maar uhmmm ja jammer dat je hem geruild hebt voor wat house platen.

Was je vroegah zo'n hakkende gabbertje? ;)

mooie auto ja, doet me denken aan mijn associated rc10l2 ;).

Heb je intresse om de X10 aan te schaffen? Ben wel benieuwd hoe die in het echt gaat.

mooi chassis hoor! De kap zou best wel goed kunnen zijn in de stock 10.5t. Maar uhmmm ja jammer dat je hem geruild hebt voor wat house platen.

Was je vroegah zo'n hakkende gabbertje? ;)

Nee joh, niks van die hakkende bende haha... Meer de club/mainstream bende hehe...

De X10 van X-ray is inderdaad een erg mooie en goede auto alleen jammer dat hij uit de doos voor 4 cellen is. Heb je in de huidige Pro10 klasse weinig aan. Hij is ook maar 200mm en er is (nog) geen brede versie te koop dus... Zou nu niet mijn keuze zijn...

Mijn persoonlijke keuze nu als het gaat om een kit die je koopt voor de 235mm Pro10 klasse? Dan zou de Corally op 1 staan en de CRC met uitbouwset op 2. Beide auto's gaan ontzettend goed hoor daar niet van en beide auto's hebben in mijn ogen ook een minpunt en dat is dat de Corally nu uitgevoerd wordt met een "dual-composite" chassis en niet meer met een 100% carbon chassis en CRC heeft in mijn ogen té weinig werk en effort gestoken in een knappe oplossing voor het verbreden van de auto. Ondanks dat rijden ze beide echt TOP!!! Maar ik zou op dit moment niet snel mijn Asso ruilen voor een van beide chassis...

Laatst bewerkt:
mooie auto ja, doet me denken aan mijn associated rc10l2 ;).

Heb je intresse om de X10 aan te schaffen? Ben wel benieuwd hoe die in het echt gaat.
de prijs voor de kit(250 euro) valt opzich nog wel mee.
alleen hier zit niet echt een club waar ik er mee kan rijden.
ben ook aan het sparen voor een brommer
die er dan volgend jaar gaat komen.
dan kan ik sneller naar de clubs toe,
en dan is de x10 een goede keus lijkt me.
xray is toch wel een heel goed merk:)

Back