koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

En die Carpet Ripper ga jij NIET als donorauto gebruiken!!! Daar is een Carpet Ripper niet voor bedoeld haha... ;)

Ja ik zie alles!!! ;)

Kan natuurlijk wel maar de Carpet Rippers zijn gewoon erg goede 1/12 auto's en in mijn ogen is het zonde om zo'n auto te slopen en als donor te gebruiken... En dan nog, wil je echt een zelfbouw gaan maken???

sparkie, ga eerst een 2de handse pancar kopen. Ga er mee rijden en als je het eenmaal enigzins onder de knie hebt pas dan zou ik maar eens kijken om iets zelf te bouwen. Het heeft echt niet zoveel zin om een auto te bouwen waar je niet zoveel vanaf weet. Ik bergijp dat je het leuk lijkt om zelf iets te ontwerpen en te bouwen en als je de bouwtopic van joost doorleest lijkt het allemaal zo makkelijk om het zelf te doen maar vertrouw me dat als je geen andere mensen hebt die je er mee helpen met hand en spandiensten je echt geen fatsoenlijke auto voor elkaar krijgt en je alleen maar gefrustreerd raakt. Het is een goed bedoeld advies. Je woont in Den Haag, als je een pro10 auto hebt kunnen we wel naar de Mach rijden in Heemstede om hem samen af te stellen met wat andere rijders. Geloof me het is ontzettend gaaf om er meer te rijden (als de setup goed is :mrgreen:)

Laatst bewerkt:
Absoluut! Ben het helemaal met Alexander eens. Er komt gewoon echt meer bij kijken dan alleen maar een chassis tekenen, frezen en bouwen... Ook mijn goed bedoelde advies is en blijft hetzelfde... Als je het mooi vind, koop die CRC en ga daarmee aan de haal en dan later kan je altijd nog zeggen ik ga wat anders doen. Eerst goed met de auto leren rijden en omgaan en dan verder kijken...

je zou via ebay of waar dan ook een oude associated kunnen halen om je een beetje wegwijs te maken en mee te trainen en wedstrijden te rijden. Zijn op zich best nog onderdelen voor te krijgen. Een voordeel van een oude pancar is dat veel onderdelen universeel zijn van andere merken en ook onderdelen van de 1/12 .

Ik rijd met een 14 jaar oud chassis en onderdelen is geen probleem en kom best nog goed mee als de setup goed is :mrgreen:

F1 op pro10 banden

Dit weekend de f1 voorzien van pro10 banden.
Helaas kwam ik er achter dat de achteras over de lengte gescheurt was, dus daar moet nog een nieuwe voor komen.

Nu nog een nieuwe kap maken en dan zijn we klaar voor het buiten seizoen.:D

698232f2.jpg

Hoe heb je dat gedaan met de stuurblokken en de hubs achter? Zijn namelijk compleet andere maten die voor deze wielen gelden. Meer foto's van de achteras zonder banden en de stuurblokken zou ik zeer interessant vinden...

Hoe heb je dat gedaan met de stuurblokken en de hubs achter? Zijn namelijk compleet andere maten die voor deze wielen gelden. Meer foto's van de achteras zonder banden en de stuurblokken zou ik zeer interessant vinden...

Dit zijn de achterhubs, ff het plaatje geleend:
DSC05041.jpg

Deze zijn voor een duitser in HK gemaakt.

Voor de stuurblokken heb ik de juiste lagers gevonden die over de as en in de velg passen.

Meer foto's volgen nog Joost moet ze ff maken.

gtz kees.

(@joost; zit je nog op texel??)

volgens mij kan je achter gewoon een CCT as erin doen..

Een CCT Corally as is 7mm, een Tamiya as is 6mm en een US as is 1/4" (6,35mm). Een CCT as gaat dus niet passen mits je andere lagers erin kan krijgen...

@Kees: Okee, ben erg benieuwd. PM me anders even een linkje van die hubs ;)

En ja, ik zit nog wel op Texel maar niet lang meer. Nog een paar weekjes...

ziet er goed uit. Hoe zit die druklager op de kogellager? Doormiddel van een een afstandhouder die op de buitenzijde van de flang drukt?. Lijkt net of er een conische schijf tussen zit namelijk.

Laatst bewerkt:
@ 2wd; het is van binnen naar buiten 2x lagers, druk schijven, druklager, vlakeflens(moet nog een gewone ring worden) borgmoer.

@ joost; idd het had zo makkelijk kunnen zijn.

dat zij 1/8 inch balletjes

verkrijgbaar bij de fietsenmaker ( erg zacht staal )
of in tungsten of ceramic bij bijvoorbeeld The Border of Abec 35

Back