koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Nee dat klopt, maar ik verbaas me er steeds over dat bedrijven dit maken alleen omwille van de wegligging, ik neem aan dat men toch ook nog enige ambitie heeft om auto's te maken die nog ergens op lijken. Als de body erop zit is het wel leuk als het redelijk dicht bij de realiteit zit (bv Kyosho Mini Z, prachtig gedetailleerd, bv. 1:10 body's Tamiya). Als je hier een F1 body opzet zie je nog altijd de dempers.

Daarom zijn deze regels van de ETS goed naar mijn mening:

- Front independent king pin, coil spring suspension is allowed. Suspension pick up points must be mounted inside the body.
- The main chassis plate must not protrude from the body when viewed from above

Marcel

Lol Alex.
Bedoel het verschil in vermogen van de 21.5 tenopzichte van de 17.5.
Zal voor een aantal toch een "harde" dobber worden om met een 17.5 goed rond te komen in een Tamiya F1.

Mvg Roy

Lol Alex.
Bedoel het verschil in vermogen van de 21.5 tenopzichte van de 17.5.
Zal voor een aantal toch een "harde" dobber worden om met een 17.5 goed rond te komen in een Tamiya F1.

Mvg Roy

Afgelopen week heb ik mijn F101 weer in originele staat gebracht incl de Actopower motor, dit was een 17dubbel. Hierbij viel het me op dat we sinds begin jaren negentig op papier steeds minder krachtige motoren zijn gaan gebruiken in de F1.
Van 17D, 19S, naar Carsoncup, en 32T.
Naast het verlies van 200gr door de lipo zijn de chassis nog hetzelfde als 20jaar geleden en ook de banden zijn vrijwel gelijk.
Wel opvallend, zijn we minder getalenteerd, is het reactievermogen met het stijgen der jaren minder, of willen we nu gewoon overal op het gas kunnen zonder dat er iets uitbreekt?

"....Als je hier een F1 body opzet zie je nog altijd de dempers.

Daarom zijn deze regels van de ETS goed naar mijn mening:

- Front independent king pin, coil spring suspension is allowed. Suspension pick up points must be mounted inside the body.
- The main chassis plate must not protrude from the body when viewed from above"

Dit soort details zie je toch nauwelijks tot niet als F1's voorbijrijden....

Grappig is dat die 3racing f113 toch echt aan die regels voldoet.

Het heeft kingpins alsmede coil springs. Pickup points zitten binnen de kap als je een jaren 70 kap erop zet en het chassis zit ook binnen de kap :D.

Overigens heb ik bij de pro10 nog niemand beter zien rijden met een IFS. De meeste rijders (ook in duitsland) gebruiken nog gewoon een dynamische strut ophanging. Zelfde geld voor de 1/12 en World GT maar is wel interessant om te zien..

Ja inderdaad maar hij was met een dynamische strut net zo hard kampioen geworden :D.

Om eerlijk te zijn, ik vond het rijden van hem niet echt geweldig, desondanks heeft hij toch gewonnen. Het zijn de skills niet zozeer de voorophanging. In ieder geval, dat is wat ik zie bij de pro10. Als de IFS echt beter was reed iedereen er mee.

Ga dit jaar weer een kansje wagen met de 200mm, het moet toch gewoon mogelijk zijn om daarmee kampioen te worden..:D
Gewoon stug volhouden en iets minder snel op het gas.

(zelfbouw wordt eerst 200mm brandstof, zie mail)

Ha Alex, die had ik idd al zien langskomen. Ziet er goed uit. Rood wordt de wedstrijdkleur? ;-)

Heb mijn ontwerp zo goed als klaar. Heb gekozen voor een saddlepack optie. Ben benieuwd wat dat brengt tov vorig jaar. De 2S in de lengte kan ook nog steeds overigens. Ben wel weer terug bij de tubes en de kleine veertjes ipv de asso shocks als zij-dempers.

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand al weer nieuwbouwprojecten op stapel staan? Of is iedereen al klaar voor het seizoen 2013?

In de PC staat het ontwerp voor de '13 versie van de P235-CS waarin ik een aantal wijzigingen aan heb gebracht. Nog geen concrete beelden ervan alleen.

De auto zal aankomend jaar voornamelijk op Rucphen (en Lelystad voor Roy P.) gaan rijden aangezien ik naar Eindhoven verhuist ben en niet meer op de MACH zal komen (wellicht nog een keer met een NK of een enkele ZAC als dat zo uit komt).

Back