koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

de F103 voor gebruik naast de ferrari 58142
er zit een standaard motor in, 2s lipo van 5800 mah en een standaard stuurservo.

Uploaded with ImageShack.us
dsc09750w.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb ook nog een puzzel, de body van de volgende auto

nou daar komt ie dan.

een f101 met een lomp zware servo, die moet ik er nog even uit schroeven om te kijken wat het nou precies is.
toward pro high torque MG996R, dat lijkt me opzich een prima ding maar ik ken ze niet.

haha sjeetje

Toward Pro High Torque Digital Servo MG996R Upgraded from MG995

Tower Pro High Torque Digital Servo MG996R Upgraded from MG995 11kg/55g W/ Metal Gears for 50-90 Class Nitro Planes and 26-50cc Gas Planes

Specifications:

Stall Torque: 9.4kg/cm at 4.8V, 11kg/cm at 6.0V
No Load Running Speed: 0.17sec/60° at 4.8V, 0.14sec/60°at 6.0V
Size (L*W*H): 40.7*19.7*42.9mm
Weight: 55g
Bearing Qty.: 2
Gear/ Case Type: metal/ plastic
Interface Type: compatible with JR & Futaba interface
Storage Temperature: 0℃-55℃
Dead band width: ≤5us
Operating Voltage: 4.8-7.2V
Servo Cable Length: 300mm
Application Fields: 50-90 Class Nitro planes and 26-50cc
Gas planes and others
Features:
Upgraded from Tower Pro Servo MG995
Compared with MG946R, this MG996R owns faster speed and smaller torque.
Also can be used as steering servo for 1/8, 1/10 buggy and truck

deze kan ik dus beter in de buggy drukken.

dsc09756p.jpg

dsc09755o.jpg

dsc09761p.jpg

het lijkt mij een standaard 101 hoewel het ook nog wel eens heel wat anders kan zijn want ik heb me er nog niet echt in verdiept.

het enige wat ik heb gevonden is Tamiya McLaren MP4/6 Honda F-1 Ayrton Senna AYRTON SENNA?!$##$^1 WAAAATTTT???
helaas gaat het waarschijnlijk alleen om de front wing want de rear spoiler is niet de spoiler van nummertje 58104 :(

dsc09759r.jpg

dsc09758n.jpg

evenals de body... geen idee waar deze vanaf komt maar dit lijkt me geen tamiya body, kenners mogen zeggen wat het wel is.
ik vermoed zelf kyosho of carson. ik ben de hele middag al aan het speuren geweest maar er zijn teveel body's die er op lijken maar geen 1 is exact hetzelfde.
ik keek vooral naar de zijden naast de cockpit, het helmpje welke mee is gegoten in de body en het gedeelte tussen de achterwielen en de stuurservo en de voorgedrukte luchtinlaat vlak voor de achterwielen op het schuine gedeelte
de servo ligt plat in de 102 en de kap past er dus niet overheen, deze gaat wijd uit staan

de achterspoiler is van een lighthouse als ik die stickers zo zie, brembo goodyear
het is een mengelmoesje van vanalles wat
die canon decail komen voor op een kyosho f1 auto
P1100845.jpg

hij heeft wat weg van de 412t2 maar dit is hem helaas niet. dat zou wel erg gaaf zijn geweest aangezien ik de t1 hier staan heb!

dsc09753m.jpg

Laatst bewerkt:
Aan de foto van de complete auto te zien komt deze van RCtech af en is idd de Sauber.
De voorspoiler lijkt mij idd van de Mclaren Honda af te komen maar de achterspoiler is of van een Fondmetal of van een Tyrrell.
Ook zit er een 3racing shock op de auto.
Voor de rest een vrij standaard F102 waar ik afgelopen jaar Paul ook nog mee heb zien rijden.

Mvg Roy

Aan de foto van de complete auto te zien komt deze van RCtech af en is idd de Sauber.
De voorspoiler lijkt mij idd van de Mclaren Honda af te komen maar de achterspoiler is of van een Fondmetal of van een Tyrrell.
Ook zit er een 3racing shock op de auto.
Voor de rest een vrij standaard F102 waar ik afgelopen jaar Paul ook nog mee heb zien rijden.

Mvg Roy

de voorspoiler komt inderdaad van een mp4/6 honda mc.laren 58104

de achterspoiler komt van een
P1100873.jpg

het gaat hier om een tamiya f101 58084
dsc09772sy.jpg

Tamiya's market test reveals to be successful right when the market is still in its buggy craze phase. The Road Wizard as a first step, then its two evolutions the next year let the manufacturer keep on with the development of this plateform: 3 years later, the F101 chassis will be released on the 58084 Ferrari F189 model kit. From then on, the Formula plateform will be a permanent success during all the 90's.

Forsee talent or just circumstances? 1990 is a radical turn on the RC market: after a true off-road craze during most of the 80's, the public massively goes for on-road vehicles due to the racing sector. The story of the DF-01 / TA-01 plateforms tends to prove that Tamiya never expected such a sudden change on the market (see below). The Road Wizard's test and the resulting decision for the Formula plateform will prove to be a very happy decision.

1990 is the year when the F101 chassis was released, although it had no name since Tamiya only gave names to their chassis a few years later. But retroactively, this is the official name Tamiya now refers to the F101.
zooo, bam!

maar nu is de puzzel nogsteeds open... de body... wie o wie

paul? paul? ... paul kom er is in! wie is paul?

Laatst bewerkt:
O jawel hoor maar je plaatst hier meerdere bodies;)
Als het die rode is waar het poppetje niet van geschilderd is dan kan ik je vertellen dat het geen Tamiya is en ook geen Kyoshso daar deze alle bij de driver figure een los hoofd hebben.
Mocht je nog een Ferrarri 412T1 zoeken, kan ik je helpen.
Heb nog een new in box liggen met alle stickers en spoilers er bij en ook ongespoten.

Mvg Roy

Gisteravond toen ik thuis kwam stond het pakketje klaar met erg leuke inhoud.

Vandaag natuurlijk meteen aan de slag met de auto. Vooralsnog is de auto alleen volgens de beschrijving in elkaar gezet. Het echt bouwen komt natuurlijk als alles op zijn plekje zit en de eerste races moeten gereden worden.

Mijn nieuwe aanwinst: de Team Associated RC10R5.1 WGT

P1060429_zps7475ba66.jpg

P1060430_zps988c5734.jpg

P1060431_zpsd0e8424a.jpg

P1060432_zps88874fbd.jpg

Greetz! :D

Heb nu de accu's en een motor besteld dus nog even wachten tot alles binnen is en dan kunnen we verder. Zal dan naar Mol gaan denk ik om te rijden...

Back