Goed idee!! Ik ga dit even uit proberen vanavond en laat het je weten of het werkt!
Hier ben ik eerlijkgezegd ook wel benieuwd naar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Goed idee!! Ik ga dit even uit proberen vanavond en laat het je weten of het werkt!
Hmm, ik zit me net iets te bedenken.
Je hebt gezien hoe het moet toch?
Als je nu tijdens het flashen van je kastje, naar een andere versie, midden in het process de usb kabel eruit trekt, dan kan het zijn, dat ie de versie kwijt is. Misschien, heel misschien kun je hierna het kastje wel opnieuw flashen naar een oudere versie....
Omdat het flashen soms wel eens 2x moet, omdat ie vastloopt, zag ik toen dit woensdag ook gebeurde, alleen maar blokjes op het display van het kastje. Het kastje was dus niet goed geupdate. Wellicht kun je als je dit ziet, wel op de pc de oudere USB link software met de gewenste firmware opstarten en het kastje opnieuw flashen.....
Risico is dat het kastje het nooit meer doet, en je een ander moet kopen, wat je toch al moet, maar hier geloof ik niet in, want ik denk dat je hem sowieso kunt flashen naar de versie waar je mee bezig was toen je de USB kabel lostrok.
Ik zou zeggen probeer het eens!
@Tazman Mocht het niet zo zijn....Ik heb 2 programeer kastjes.
1 met de "oude" software en 1 met een nieuwere.
Ben bij de meeste NK's wel aanwezig dus zou ook misschien kunnen helpen.
Mvg Roy
Veteq 1224 is specifiek gemaakt voor LRP motoren (veel vaste vertiming in de motor).
Motoren met relatief veel vaste vertiming in de motor (ontwerp keuze), gaan niet lekker op de vertiming software gemaakt voor motren met relatief weinig vaste timing in de motor.
Hobbywing heeft hiervoor de 1224 gemaakt, Martin heeft nog wel de handleiding die hoort bij deze software.
O.K. in dat geval is mijn vraag aan hobbywing dus zinloos. Behalve dan nog of er toch nog een methode is om het kastje te flashen naar voorgaande versies...
We kunnen dus beter LRP motoren minder static timing geven door ze te opereren...
Wat is een "normale" vertiming by een hobbywing motor b.v.??
Misschien geven ze wat meer inzicht aan het hoe en waarom, wat er precies gebeurd in de software is mij niet duidelijk. Dat weet alleen de programmeur.
Het verschil tussen motoren is volgens mij 10 of 20 graden.
Helaas kan je dat weer niet met de getallen op de regelaar vergelijken, dit zijn stapjes en geen graden.
Nou, dan zou het zomaar kunnen dat ze die vraag doorsturen naar mij.Ik heb een e-mail gestuurd aan de chief engineer van Hobbywing met de grote vraag hoe om te gaan met het fenomeen X12/X20 LRP motor in combinate met een hobbywing esc, anders dan de work-around die we nu uithalen met 1224 firmware van bijzondere bronnen zoals jij @M7H.... Ik ben benieuwd wat de respons gaat worden...
Nee, ze weten zelf ook niet waarom!1224 is specifiek gemaakt voor LRP motoren (veel vaste vertiming in de motor).
Motoren met relatief veel vaste vertiming in de motor (ontwerp keuze), gaan niet lekker op de vertiming software gemaakt voor motren met relatief weinig vaste timing in de motor.
Hobbywing heeft hiervoor de 1224 gemaakt, Martin heeft nog wel de handleiding die hoort bij deze software.
Nou, dan zou het zomaar kunnen dat ze die vraag doorsturen naar mij.
Nee, ze weten zelf ook niet waarom!
Salton Dong (teammanager HW) heeft aan mij na het WK gevraagd om mijn X12 settings naar ze te mailen, omdat ze inzicht willen in het hoe en waarom.
De 101224 is de 1e generatie V3.0 Firmwares van ze, wel een met een kleine bug erin, want je kunt je ESC alleen programmeren met het kastje, niet met je computer (wil je ook niet, maar goed) en die deed het heel erg goed met de X12 en de nieuwere X20. De 101224 is nooit officieel uitgebracht, maar heb ik geplukt van het RC-Tech forum, waar vrij actief wordt deelgenomen door "Cobra" van Hobbywing.
Vlak na de 101224, kwam de 110119 (lees 11-01-19 => 2011-Jan-19) de 110211 en de 110213 en de 110119 is de versie die gebleven is, wat later de huidige 110930 is geworden.
M'n IP7200mAh accu zijn binnen!!!
@BenV. Geen saddle packs meer!!!
En wat een capaciteit!! Komt hier nou geen eind aan....(ik hoop het niet natuurlijk)
@BenV. Geen saddle packs meer!!!
En wat een capaciteit!! Komt hier nou geen eind aan....(ik hoop het niet natuurlijk)
Team Orion zit al op de 8000Mah / 90C hoor met dubbele contact bussen op de accu LOL...![]()