koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    ik weet niet of dit de goede manier is,maar zo doe ik het.

    tube schoonmaken met wattenstaaf en rem reiniger
    binnendeel goed schoonmaken
    in mijn geval de crc tube,het binnenste(bewegende deel) invetten, de sleuven en as goed dik invetten en een heel klein beetje vet aan het begin van de tube doen.
    en in elkaar schuiven als of je een schroef aandraait,beetje heen en weer bewegen.als je het goed hebt gedaan merk je dat het een dempende werking heeft en de dempers allebei gelijk zijn.
     
  2. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ja zo doe ik het ook ongeveer. ik doe meestal dik insmeren op het begin van het staafje en halverwege stop ik. Dan zoals kees het zegt. Als je het staafje in het buisje doet zie je dat de syrup voor een deel buiten het buisje blijft. De syrup wat nog buiten zit smeert het overige staafje als je het verder inschuift met een schroefbeweging. Ik heb weleens het hele staafje ingesmeerd en dan hoopt het syrup te veel op buiten het staafje en dan zitten je handen er onder. Vandaar dat ik het staafje niet helemaal insmeer :).

    Ik smeer niet het binnenste deel, alleen het staafje smeer ik waarna ik het naar binnen duw.
     
  3. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Iemand vertelde hier dat je niet gebonden bent aan de corally spurs en dat je dus ook andere merken kan gebruiken. Weet iemand welke spurs van andere merken passen op een corally 10X?
    Ik heb zo eens gekeken bij enkele webshops en soms zie je daar toch wel enkele verschillen bij de diverse spurs. Gaten voor de diff balls bvb.
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik geloof dat ik dat was... Je kan spurs gebruiken van:

    - Corally
    - Xenon
    - Kimbrough
    - HPI
    - Kawada

    En zo zullen er nog wel een paar merken zijn die te gebruiken zijn...

    Joost.
     
  5. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    In feite alles waar 1/8" diff-kogels in kunnen.

    Wel moet je opletten dat de spur niet te groot is, want dan past dat niet zo goed (motor kan niet ver genoeg naar voren) of raakt ie de grond...
     
  6. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ja, ikzelf gebruik alleen maar kimbrough spurs. Ook mede doordat ik van die plastike covers gebruik voor de diff. Kimbrough is de enigste waarop ze passen. (waarschijnlijk door kimbrough gemaakt of zo?). De hoeveelheid diff balls is ook verschillend. Bij sommige kunnen maar 8 diff balletjes in (corally) en bij andere 12 (kimbrough ).

    Even iets geks. Ik had 4 weken geleden Kimbrough spur gekocht (e-bay duitsland) maar er stond GM op de verpakking toen ik ze binnen kreeg! maar verder zijn het dezelfde spurs? :)
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2008
  7. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    ik heb ook een tijd met gm spurs gereden,maar deze waren nooit precies rond.weet niet of je daar ook last van hebt???
    rij nu trouwens weer met corally spurs,moet ze wel om de zoveel tijd vervangen ivm slijtage door het nodige vermogen :)
     
  8. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja, RONDE spurs zijn wel beter ja... Als een spur iets niet rond is dan heb je daar last van omdat het spur dan sneller slijt.

    @ 2wd: Ja dat klopt, je kan Kimbrough spurs kopen in een GM verpakking net als dat je een spur van Xenon kan kopen in een Xenon verpakking, een Hot Bodies verpakking en een Serpent verpakking. Ditzelfde gebeurd o.a. met pinions en bijv. bandjes 1/12 (Xceed = JACO Prisms)

    Kijk bijvoorbeeld eens naar de brushed regelaars van KoPropo. Die heb je dus van Ko, Hara, Tamiya maar zijn allemaal dezelfde regelaars. Nu zien we het met de TC Spec van LRP, die heeft Tamiya an Sanwa ook weer en ga zo maar door.

    Terug naar de spurs, als er Kimbrough op staat dan heb je dus ook een Kimbrough spur ook al zit het in een GM zakje...

    @ kraxmel: Ja dat is het euvel met Corally spurs, ze slijten nu eenmaal wat sneller. Dit geld ook voor Xenon. Deze twee wil je eigenlijk niet op hoog vermogen in een Pro10 hebben... Kimbrough is erg goed en verder heb ik zelf goede ervaringen met de HPI spurs.

    Joost.
     
  9. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    klopt is idd een probleem,rond zijn ze wel.ben nogal kritisch met de ruimte tussen de tandwielen.

    @joost,waar haal jij die andere spurs???.
     
  10. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Eigenlijk waar je ze maar kan halen... Soms sta ik bij RCspeedworld binnen in Heemskerk en heeft hij wat hangen en soms bij MUCO in Alkmaar maar online gaat er ook een wereld voor je open. Vooral als je een hele reeks tandwielen en spurs ineens wilt halen dan is bijv. HK een erg goede en goedkopere optie. Kan zomaar eens een flink bedrag schelen.

    Ik weet niet waar je vandaan komt en welke zaken er in de buurt zijn van je...

    JK.
     
  11. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb ze nog niet uit het zakje gehaald, dus ik weet niet of ze een beetje ovaal zijn of 100% rond. Rond is idd beter hehe.

    Ik heb ze bij rc-car-solingen op ebay gekocht. Als je eeen paar tegelijk koopt dan maakt het de verzendkosten meer dan goed lijkt me. Ze zijn 5,50 per spur en verzenden in een bubbeltjes envelop was een paar euro. Hoeveel kosten ze in de andere winkels?
     
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Gemiddeld kosten de spurs in NL tussen de 5 en de 8 euro. Afhankelijk van merk en winkel... Pinions meestal ergens tussen de 6 en de 8 euro per stuk...

    JK.
     
  13. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik kan die site van hk niet vinden. Heb ja daar de website van joost?
     
  14. JRacer

    JRacer

    Lid geworden:
    14 aug 2006
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Assen
    Hi, ik ben een oud RC'er die graag weer terug wil keren. Het liefst met een F-1. Ik lees hier dat deze klasse weer in opkomst is en daarom wil ik graag mijn Tamiya F103 een beetje upgraden en er een zelfbouw van maken. Kunnen jullie mij helpen met een aantal vragen?
    - Wat is de breedte van een Corally rear motorpod? (Het liefst de afstand tussen de buitenkant van de twee as lagers, ik neem ook hierbij aan dat die van een PRO10, CCT, 1/12 en F-1 gelijk zijn)
    - Weet iemand of er ook reduceer ringen/hulzen te krijgen zijn van 12mm naar 11mm, of waar ik die kan laten maken? (Dus een 12mm OD x 11mm ID x 4mm brede ring/huls)

    Ik wil namelijk graag de achteras van de Corally F-1 new gen in de Tamiya zetten. Dit geeft me meer mogelijkheden mbt banden en ook een beter diff... Alleen is de Tamiya as 6mm en de Corally as 7mm. Hierdoor moet ik de lagers veranderen van 12x6 voor 11x7mm (vandaar de reduceer huls/ring). Ik heb namelijk geen 12x7mm kogellagers kunnen vinden (Bestaan volgens mij ook niet.)

    Ook voor ga ik proberen de Corally F-1 banden te gebruiken door de stuurblokken om te wisselen. (Corally onderdelen 75972+75973+1256+1136)
    Verder ga ik een nieuw bovendek tekenen (en laten maken) waarbij ik dan gebruik kan maken van de Corally F-1 new gen tube dempers en daarmee kunnen de friction platen verwijderd worden.
    Dan nog een paar mooie TRG onderdelen en het geheel moet klaar zijn (Al denk ik dat ik voor het geld beter een Corally F-1 new gen kan kopen, maar dat haalt het plezier van het puzzelen weg)
     
  15. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Of je wacht nog even en koopt de F103 15th anniversary van Tamiya... Is ook weer een pracht auto op F1 gebied...

    @ 2wd: Met HK bedoelde ik Hong Kong... Daar zitten vele online stores, denk dat die inmiddels wel bekend zijn... (PrecisionRC, RCmart, Mushroom, RC modelonline)

    JK.
     
  16. JRacer

    JRacer

    Lid geworden:
    14 aug 2006
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Assen
    Nee, want dan heb ik nog steeds geen Corally achteras en zit met het banden probleem (Ik haat banden plakken).
    Mijn F103 heeft vrijwel dezelfde (en ook nog andere) hop-up onderdelen als de F103 15th anniversary, dus dan heb ik twee vrijwel dezelfde auto's... (Alleen eentje met mooie blauwe onderdelen, maar daar gaat de auto niet harder van)
     
  17. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag

    aah ok die heb ik al in mijn favorieten staan:)
     
  18. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Heb je voor dan nog steeds het probleem dat je de rijhoogte niet kan veranderen?
     
  19. JRacer

    JRacer

    Lid geworden:
    14 aug 2006
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Assen
    Ja, ik heb daar nog geen makkelijke oplossing voor gevonden.
    Voor grote(re) banden kun je met spacers onder de schroeven en onder de stuurblokken wat doen en natuurlijk met het afdraaien van de banden op de juiste diameter. Als ze kleiner worden heb je met de Tamiya gewoon pech.. :)
     
  20. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370

Deel Deze Pagina