koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Passen niet op alle chassis... De RC12E is een model uit eind jaren 70 en zal niet op een huidig high tech chassis passen... Lekker in de vitrine zetten od op Ebay voor veel geld proberen te verkopen...

    JK.
     
  2. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Oh dat is inderdaad oud. :)

    Waar staat dat het voor een rc12e is trouwens? Of zie je dat aan de kap?
     
  3. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik dacht daarom, maar misschien bedoelde hij wel wat anders...

    JK.
     
  4. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ja zou kunnen hehe, ik was gewoon nieuwschierig verder niets hoor, want ik kon het namelijk op de foto niet vinden. Ik zat bijna aan mezelf te twijfelen :)
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    in een online handleiding van de rc12e lees ik net iets over het feit dat met andere body's, een ander rijgedrag kan bekomen worden,
    en daar wordt verwezen naar een verschil met een optionele ferrari 312 pb body in tegenstelling tot de standaard body
    Het jaartal op die handleiding is 1978 , zo oud is zelfs mijn oudste Tamiya niet...:eek:
     
  6. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    andere body- ander rijgedrag.......dat klopt als een zwerende vinger.
     
  7. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    mx 5956 vind ik terug op corally.de. Dit is dus een set van 2x3 spacers met verschillende diktes (0.5 + 1 + 1.5). Eigenlijk voor de 1/12de? Deze passen ook op de corally 10 X?

    In de handleiding staat dat de standaard spacers (2.9mm) nummer 75955 hebben. Op de Nederlandse of Internationale site (dus niet .de site) staan enkel de spacers 75954, 75955, 75956 met respectievelijke diktes 3.2, 2.9 en 2.4 mm. Deze kan ik bij de lokale winkel bestellen. mx5956 staat ook niet op de lijst van zijn invoerder (corally in nederland).

    (Nummer mx5956 is dan ook niet hetzelfde als 75956. Beiden zijn spacers maar andere.)
     
  8. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Dat zijn de standaard spacers die bij de f1, pro10 en spx zitten. Deze spacers zijn naar mijn mening te dik en is een fijne afstelling niet echt mogenlijk.

    De ander op de duitse website zijn inderdaad anders. Hierbij zijn de dikte maar ook hoe je de spacers bevestigd anders. Bij de standaard spacers moet je de hele voorophanging van het chasis losschroeven. Bij degene uit duitsland hoef je alleen de schroeven wat losser te maken en dan de spacers eronder schuiven en terugschroeven. Scheelt een hoop gepiel.

    Ik zou even wachten met bestellen. Mischien kan kramxel iets regelen.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  9. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    yep,de winkelier is het voor mij aan het uitzoeken

    zeg maar kees,klinkt beter als ........
     
  10. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ok kees :) volgens mij was je ook in Oberhausen tijdens de rc-lemans dit jaar? mijn naam is alexander trouwens :)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  11. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    dezelfde kees als van het tbh forum :),idd ook in oberhausen,velp,etc.
    ik dacht dat je dat wel door had :)
     
  12. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ja ik had wel een vermoeden maar ik wilde het even zeker weten :)
     
  13. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    met welke regelaar en motor rijd jij trouwens? Ik ben namelijk niet echt tevreden met mijn novak gtb
     
  14. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    rij nu al 2 seizoenen met een mamba max,en sinds een 2tal maand met een gm 7t delta pro motor.
    Dit omdat na 2 jaar met m,n mamba 7700 het beste er wel af was.Deze gm motor blijft in vergelijk met de mamba motor een stuk koeler,de mamba motoren staan er om bekend dat ze wat aan de warme kant zijn na gebruik.
     
  15. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Laat maar weten als je er iets meer over weet.

    Ik had al wat zitten rekenen met die andere spacers om te zien welke combinaties mogelijk waren. Die Duitse spacers zullen inderdaad wel makkelijker zijn.
     
  16. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    komt in orde!
     
  17. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ja dat is 1 van de regelaars waar ik ook naar zit te kijken voor volgend seizoen. Mambamax of die van losi mischien
     
  18. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    ik zat zelf tedenken aan de tekin,type weet ik zo niet precies.kan zon beetje het zelfde als de mamba.alleen heeft de tekin een hogere bec spanning.

    ps de mamba blijft wel een betrouwbare goedkope aanrader,daar kan in mijn ogen geen ander merk tegenop
     
  19. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ja, daar had ik inderdaad ook nog naar gekeken De tekin R1 PRO is (motor unlimited) +- 205 tot 220 euro inclusief motor. De mamba max is zeker goekoper +- 150 euro incl. 7700kv motor.

    Helaas de meest uit amerika dus meer kans op extra kosten hehe. Dinball heeft een R1pro versie incl. motor 5T (3700kv) voor 205 euro incl verz.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  20. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Wat is een goeie manier om die zijdelingse dempers van een pro10 te vullen/in te vetten?
     

Deel Deze Pagina