koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Passen niet op alle chassis... De RC12E is een model uit eind jaren 70 en zal niet op een huidig high tech chassis passen... Lekker in de vitrine zetten od op Ebay voor veel geld proberen te verkopen...

JK.
 
ja zou kunnen hehe, ik was gewoon nieuwschierig verder niets hoor, want ik kon het namelijk op de foto niet vinden. Ik zat bijna aan mezelf te twijfelen :-)
 
in een online handleiding van de rc12e lees ik net iets over het feit dat met andere body's, een ander rijgedrag kan bekomen worden,
en daar wordt verwezen naar een verschil met een optionele ferrari 312 pb body in tegenstelling tot de standaard body
Het jaartal op die handleiding is 1978 , zo oud is zelfs mijn oudste Tamiya niet...:o
 
in een online handleiding van de rc12e lees ik net iets over het feit dat met andere body's, een ander rijgedrag kan bekomen worden,
en daar wordt verwezen naar een verschil met een optionele ferrari 312 pb body in tegenstelling tot de standaard body
Het jaartal op die handleiding is 1978 , zo oud is zelfs mijn oudste Tamiya niet...:o

andere body- ander rijgedrag.......dat klopt als een zwerende vinger.
 
mx 5956 Set 0,5/1,0/1,5mm 6Stk

deze dus

mx 5956 vind ik terug op corally.de. Dit is dus een set van 2x3 spacers met verschillende diktes (0.5 + 1 + 1.5). Eigenlijk voor de 1/12de? Deze passen ook op de corally 10 X?

In de handleiding staat dat de standaard spacers (2.9mm) nummer 75955 hebben. Op de Nederlandse of Internationale site (dus niet .de site) staan enkel de spacers 75954, 75955, 75956 met respectievelijke diktes 3.2, 2.9 en 2.4 mm. Deze kan ik bij de lokale winkel bestellen. mx5956 staat ook niet op de lijst van zijn invoerder (corally in nederland).

(Nummer mx5956 is dan ook niet hetzelfde als 75956. Beiden zijn spacers maar andere.)
 
Dat zijn de standaard spacers die bij de f1, pro10 en spx zitten. Deze spacers zijn naar mijn mening te dik en is een fijne afstelling niet echt mogenlijk.

De ander op de duitse website zijn inderdaad anders. Hierbij zijn de dikte maar ook hoe je de spacers bevestigd anders. Bij de standaard spacers moet je de hele voorophanging van het chasis losschroeven. Bij degene uit duitsland hoef je alleen de schroeven wat losser te maken en dan de spacers eronder schuiven en terugschroeven. Scheelt een hoop gepiel.

Ik zou even wachten met bestellen. Mischien kan kramxel iets regelen.
 
Laatst bewerkt:
ok kees :-) volgens mij was je ook in Oberhausen tijdens de rc-lemans dit jaar? mijn naam is alexander trouwens :-)
 
Laatst bewerkt:
rij nu al 2 seizoenen met een mamba max,en sinds een 2tal maand met een gm 7t delta pro motor.
Dit omdat na 2 jaar met m,n mamba 7700 het beste er wel af was.Deze gm motor blijft in vergelijk met de mamba motor een stuk koeler,de mamba motoren staan er om bekend dat ze wat aan de warme kant zijn na gebruik.
 
yep,de winkelier is het voor mij aan het uitzoeken

zeg maar kees,klinkt beter als ........

Laat maar weten als je er iets meer over weet.

Ik had al wat zitten rekenen met die andere spacers om te zien welke combinaties mogelijk waren. Die Duitse spacers zullen inderdaad wel makkelijker zijn.
 
ja dat is 1 van de regelaars waar ik ook naar zit te kijken voor volgend seizoen. Mambamax of die van losi mischien
 
ik zat zelf tedenken aan de tekin,type weet ik zo niet precies.kan zon beetje het zelfde als de mamba.alleen heeft de tekin een hogere bec spanning.

ps de mamba blijft wel een betrouwbare goedkope aanrader,daar kan in mijn ogen geen ander merk tegenop
 
ja, daar had ik inderdaad ook nog naar gekeken De tekin R1 PRO is (motor unlimited) +- 205 tot 220 euro inclusief motor. De mamba max is zeker goekoper +- 150 euro incl. 7700kv motor.

Helaas de meest uit amerika dus meer kans op extra kosten hehe. Dinball heeft een R1pro versie incl. motor 5T (3700kv) voor 205 euro incl verz.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top