koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Een redelijk goede combi in foam is de GP-speed tires 40SH front en 30SH achter.
Heb ik afgelopen jaar ook mee gerden op de F103 en gebruik ze nu op de F104WPRO.

mvg Roy

Hey Oscar, als je met de banden zoals op de foto hebt gereden, verbaasd me dat niet. Rond de zijkanten wat meer af, je rijdt nu op de buitenrand.
2de tip: je kunt het voorterrein iets meer negatief camber geven voor de stabiliteit. Dit doe je door van de bovenarm een stukje van de busjes af te halen, daar waar de bovenarm in het midden op de onderarm zit geschroefd. Wij halen de bussen helemaal weg en vullen deze op hoogte met vlakke ringen.

Hey Oscar, als je met de banden zoals op de foto hebt gereden, verbaasd me dat niet. Rond de zijkanten wat meer af, je rijdt nu op de buitenrand.
2de tip: je kunt het voorterrein iets meer negatief camber geven voor de stabiliteit. Dit doe je door van de bovenarm een stukje van de busjes af te halen, daar waar de bovenarm in het midden op de onderarm zit geschroefd. Wij halen de bussen helemaal weg en vullen deze op hoogte met vlakke ringen.

Maakt dat echt veel verschil als je banden aan de zijkant ronder zijn?

Dus het bovenste deel van de voorwielophanging moet wat omlaag?

Wat Marten zegt klopt idd:cool:
Als je de voortrein maakt zo als Marten zegt dan slijten je voorbanden ook wat rechter af ipv aan de buitenzijde meer als binnenzijde.
Het afronden van de banden zorgt er voor dat ze A, langer heel blijven en B, minder happen(zie A);)

mvg Roy

Dan gaan we ze even mooi rond slijpen.

Ik doe dat meestal met zeer grof schuurpapier,
is dat een goed idee?

Hey Oscar,ik weet niet of je binnenkort nog eens richting Lelystad komt?
Kan ik je bandjes ook netjes op de draaibank doen als je deze zelf niet hebt.

mvg Roy

Eerste rondjes vandaag gemaakt, erg gaaf maar moet en kan nog een stuk sneller. Helaas had ik geen banden draaier en smeer middel. Toch nog een 16.4 eruit weten te persen (eerste accu), daarna nog wat gezocht in de setup en een handje vol 64dp tandwielen kapot gemaakt.

Krijg binnenkort mooie actie foto`s van de pro10 (was een fotograaf aanwezig)

Gaaf Roy, netjes hoor. Dat beloofd wat:-) .

Dank toch maar 48dp kopen? Kimbrough spurs zijn goed met een 75, 78 of 81 kom je wel weg. En pinion 17 tm 23.

Ga je de foto's nog plaatsen op het forum als je ze hebt?

Halewijn

Heb weer 64 dp besteld en ga ze beter afstellen en een bakje tegen het vuil er omheen maken.

Er was een fotograaf die normaal op zandvoort etc. racefoto`s maakt, ik heb hem even geholpen met een trekstart brandstof auto en hij heeft in ruil heel veel actie foto`s gemaakt van de pro10 en 200mm, echt heel gaaf.

Ga ze zeker plaatsen als hij ze heeft gemaild.

Hoop zaterdag met de wedstrijd druk zeker 0.3 sec te winnen en dan nog 0.5 met banden met smeer..
(banden liggen al 2 weken chemisch te bakken!!!)

Hmmm, even rekenen;) 16,4 - 0,3 - 0,5 = 15,6 sec. Dat is dus 0,28sec sneller dan Martin vorige week.

Maak van die 0,3 sec wedstrijddruk maar 3 sec wedstrijddruk want je leg de lat wel erg hoog hahaha....

Erg gaaf Roy. We shall see:D.

Ga je woensdagavond ook?

Halewijn

Ik heb vandaag nog meegedaan met de openclub wedstrijd in Lelystad.

Een erg leuk en uitdagend circuit voor de Pro10. De curvstones zijn zeker een verbetering tov de dotjes die er voorheen lagen. De afstraffing is nu niet meer zo groot als je er overheen gaat.

Zelf denk ik dat een 10.5T daar echt een overkill is. Pas toen ik alle vermogen weghaalde was er pas goed te rijden. MRM is namelijk een technisch circuit met veel scherpe bochten waar de snelheid er uit gehaald moet worden. En ook daar zoeken ze nog een beetje meer grip zo "vroeg" in het seizoen... Mss een beetje zoals HFCC?

Tazman Roy heeft in de finale er een 13.5T erop gezet en dat ging heel aardig. Je kan daardoor veel beter gedosserd rijden. Je kan gewoon weg de power niet kwijt. Alsof je met een F1 in een binnenstad gaat rijden.

Overigens denk ik ook dat een WGT daar erg goed rond kan komen, hoewel ik geen enkel problemen had met 235mm.

Al met al een leuke en voor de NK in september een leerzame dag gehad en waar ik zeker nog een paar keer ga rijden. Al is het niet voor de prijzen, maar voor de gezelligheid:D.

Voor diegene die ook willen rijden op MRM Lelystad: op 3 juni is er weer een open club wedstrijd. Maar je kan daar met goed weer iedere weekend rijden.

Ook ik zeg; een aanrader voor rijders die wel een technische uitdaging zoeken.

Halewijn

Wil me volledig aansluiten bij Halewijn.
Was een leuke en gezellige dag.
Was een leerzame dag ook.
Weet wel dat de software de ik in de Hobbywing had zitten totaal niet geschikt is voor de 10.5 in combinatie met Lelystad.
Had net als Halewij ook mijn vermogen best wel weg gehaald.
Heeft mij ook zo wie zo een LRP rotor gekost.
Ga morgen de motor open halen om te kijken of de statorwikkelingen nog in goede staat zijn en ik alleen een nieuwe rotor nodig heb of een gehele nieuwe motor:(
Met de 13.5 was het zeker beter rijden bij ons al denk ik dat een 17.5 met timing,boost en turbo helemaal een goed doseerbare combinatie word.
De grip was voor de Pro10 helaas erg weinig vandaag.
Dit zal zeker te maken hebben dat het vroeg in het seizoen is en dat de nitro jongens bij ons ok niet vaak meer rond rijden.
Heb er toch nog een 23.05 uit weten te persen tijdens de kwalificaties.
Dit is op zicht ivm dat het circuit meer een TC circuit is toch wel netjes.
De snelste tijd van de TC vandaag was 22.364 in de blinky klasse.
Al met al een geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar.
Nu maar hopen dat we wat meer Pro10 rijders zo gek kunnen krijgen dat ze ook komen:cool:;)

mvg Roy

Als de wedstrijden niet op zac data vallen kunnen we daar met onze groep best afspreken om met ze allen mee te doen. Kwestie van organiseren.

Back