koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Eerste rondjes vandaag gemaakt, erg gaaf maar moet en kan nog een stuk sneller. Helaas had ik geen banden draaier en smeer middel. Toch nog een 16.4 eruit weten te persen (eerste accu), daarna nog wat gezocht in de setup en een handje vol 64dp tandwielen kapot gemaakt.

Krijg binnenkort mooie actie foto`s van de pro10 (was een fotograaf aanwezig)

Ik zit net op mylaps naar je snelheid te kijken...jezus wat ga je hard man!!!
Komt zeker omdat je 200mm rijdt misschien?!

Niet slecht heh Ben, denk dat de top ook nog wel een stuk harder kan.
Binnenkort krijg ik nieuwe lipo`s en de motor bleef erg cool (60graden)
De lipo`s van vandaag waren 2 jaar oud en 40c 5000mAh.
Nieuwe 6600 60c`s en een hogere rollout moet 110Km/u brengen.

Het is wel opletten op de rijhoogte, voor reed ik op het laatst met 2mm, dat is geen rijden. Beste systeem zal 4 of 6 setjes banden zijn en dan wisselen.
Wat voor stijfheid veer rijden jullie zo`n beetje op de middendemper?

Ik zit net op mylaps naar je snelheid te kijken...jezus wat ga je hard man!!!
Komt zeker omdat je 200mm rijdt misschien?!

106.8!!!!

De laatste sessie alles boven de 100 kmu....

Oké, de lat ligt nu definitief een treedje hoger opeens.

Ik moet zeggen.... Heel stoer!

Halewijn

Hey roy ben blij dat de eerste ronden je goed zijn bevallen :D

Snelheid en temperatuur kun je nu nog niet echt als leidraad gebruiken. Rij 7 minuten constante lagere rondetijden en kijk wat de motor dan doet.

Veren van 12lbs en 14lbs zouden goed moeten zijn voor een link chassis. Martin schreef dat hij iets hoger dan 14lbs gebruikte een week geleden. één en ander afhankelijk van beschikbare grip en overige afstelling.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik rij met een 10SL met CRC vooras maar heb onderstuur als de wagen in de bocht ligt. Tot nu toe al vanalles geprobeert maar nu wilde ik toch eens het rollcenter achteraan wat hoger maken en zien of het dan opgelost is.
Maar erm... is het enkel de kogel hoger plaatsen? Moeten de zijlinks mee omhoog? Hoeveel hoger zou een goed begin zijn, 1mm'tje?

Alvast bedankt!
Dirk

Als je de center-kogel hoger plaatst zullen de links ook mee moeten denk ik anders zal de boel gaan wringen denk ik.
Ik zou het idd per millimeter gaan proberen en dan als fine-tuning per halve millimeter.

Je zou ook kunnen proberen om een iets zachtere band te nemen, iets meer te smeren of een hardere centerveer.

Zilver is de kleur voor 2012:

full

full

http://www.modelbouwforum.nl/forums...-logo`s-picture106506-mg-9800-bordermaker.jpg
Met dank aan de fotograaf!

Laatst bewerkt door een moderator:
Baal ervan dat ik de kap een beetje te snel gemaakt heb,
je ziet op de bovenste foto heel duidelijk aan de zijkant mijn vingerafdrukken onder de verf..

Baal ervan dat ik de kap een beetje te snel gemaakt heb,
je ziet op de bovenste foto heel duidelijk aan de zijkant mijn vingerafdrukken onder de verf..

Ga je die nog wel zien als de herfst nadert en het weer vroeger donker gaat worden? Met een zilver/zwarte body zag ik 's avonds alleen nog maar de fel-oranje antenne goed...

Vind ik altijd zo`n onzin verhaal dat je de body niet meer ziet:D
Als je de auto niet meer ziet moet men naar Pearl.
Eerst was ik van plan om de auto zwart/groen te spuiten, gewoon omdat het kan.
Als bij ons om 23.00 uur het licht uitgaat kan je nog gewoon prima in het donker volgas 2 rondjes rijden, scheeld maar iets van 0.5 sec.

Eerlijk gezegd heb ik 's avonds (zelfs met de lampen aan) best moeite om mijn auto goed te zien.....

(Yep, afspraak met opticien is gemaakt ;-) )

Back