Raar hè? dat mensen gewoon zelfs niet weten dat het zo ook kan.
Maar zoals je zelf al zegt: het vergt véél meer aandacht, in het begin kreeg ik zelfs droge ogen omdat ik niet met mijn ogen durfde te knipperen....
Ik kan je verzekeren: na enige tijd word je er zo bedreven in, dat je ook bij wat meer wind (zeg, 2~3 Bft), gerust weer aan je neus kunt krabben, mits je heli zuiver getrimd is....
Als je stuurtechniek niet goed is, ben je permanent heel stevig aan het corrigeren, maar als je de goede stuurtechniek hanteert, valt het reuze mee.
Probeer te negeren waar de heli naar toe gaat (dat komt later wel) maar focus je op het zo rustig mogelijk houden van de rotordisc... Ideaal moet die zo bewegingsloos zijn als een salontafeltje.... Hoe beter je dát voor elkaar krijgt, hoe minder je hoeft te sturen, want de wind heeft dan nauwelijks vat op de heli....
Spendeer véél tijd aan het zo rustig mogelijk sturen van die rotor, dat betaalt zich later 10voudig terug, ook in het rondvliegen....