Kvb Jo-Sie (koud achterschip)

toch leuk als zo'n ervaren bouwer je naam noemt !
ziet er goed uit moet zelf weten ik heb gewoon een bestaande schroefas gebruikt en alleen de buiten koker zelf gemaakt
succes

Hoi Henk,

Ik heb laatst een motortje gekocht als lier, Ben nog bezig met een trommel. Dit lukt allemaal wel, maar ik zit met afslagen e.d. dit is onbekend terrein voor deze jonge.

Hier ben ik dus nog mee aan het stoeien want de naar beneden is het probleem niet zo erg, maar als ie boven is moet ie wel stoppen met ophalen.

Ik sta met dit "probleem" vooral open voor suggesties ;)

eind schakelaartje plaatsen?

conrad bestelnummer 704539-89 subminiatuur microschakelaar.

full

8.2 x 6.5 x 2.6 mm

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Harm,

Die heb ik liggen maar dan wat groter, dit is misschien al beter in te bouwen, de vraag is alleen hoe ga ik ze bevestigen, de binnenste paal moet dit gaan aan/uitschakelen. en die gaat op en neer.

Hier ben ik nog mee aan het stoeien :)

Bedankt Harm,

Die heb ik liggen maar dan wat groter, dit is misschien al beter in te bouwen, de vraag is alleen hoe ga ik ze bevestigen, de binnenste paal moet dit gaan aan/uitschakelen. en die gaat op en neer.

Hier ben ik nog mee aan het stoeien :)

Je kunt de op en neer gaande beweging van de paal via een servo kabel omzetten naar een horizontale onderdeks, dan heb je waarschijnlijk veel meer ruimte voor eindschakelaars. Het heeft wel een stuk lengte nodig om in beide uiterste standen stabiel te blijven, en je moet natuurlijk de kabel zoveel mogelijk ruimte gunnen om om de bocht te komen ...

Is misschien een idee.

VrGr,

Theo

Goedenavond iedereen,

Het is even geleden maar die andere hobbie van me, school...ahum.. vroeg veel tijd van me afgelopen weken.

Van de week weer kunnen doen wat ik graag doe :) Ik ben weer verder gegaan met bouwen. Allereerst ben ik verder gegaan met de kopschroefkanalen. Alle schotten zijn geplaatst en de behandeling met hars is de volgende stap. Dit moet goed gebeuren aangezien je er later vrij slecht bij kan.

IMAG1545.jpg

Zoals jullie zien zit niet alles recht voor ze werk. Door een knik in het kanaal te maken zul je aan de zijkant hier niks meer van merken. Creabea met ruimte haha.

Vervolgens ben ik verder gegaan met het achterschip. Omdat de brug nog niet af was ben ik hier mee verder gegaan. Ik heb een schuin randje bovenop gezet. Nu ontbreekt alleen nog een rondprofiel over de gehele brug (later zal dit de zwarte rand worden). Hij ontbreekt niet alleen op de brug zelf maar na de scheepswerf op zn kop gezet te hebben kwam ik dat profiel nergens meer tegen..dit komt dus later aan de beurt :D

IMAG1543.jpg

Aangezien ik weer eens lekker bezig was heb ik direct een halfrond om de woning heen gemaakt. Hier gaat stiekem toch een hoop tijd in zitten ;) Heeeerlijk

IMAG1547.jpg

Samen met dit halfrond is er ook een stukje Stephan vereeuwigd in het schip, de lijm is goedgekeurd zullen we maar zeggen.

Hey Stephan, waarom heb je gekozen voor hout ipv kunststof. Niet dat het verkeerd is maar gewoon belangstelling

Heren danku,

De vinger zit er nog aan, en haha het zal niet de laatste zijn. Worden we hard van eh :P

Stefan,

Ik heb gekozen voor hout ivm met de stevigheid, maar voor de kleinere dingen gebruik ik steeds meer ABS. Abs zal ook wel stevig zijn maar gebruik voor grove dingen veelal hout uit gewoonte.

Toevallig dat ik nu een scheepje van ABS aan het bouwen ben in 1:100 (cadeautje) Begin steeds meer thuis te raken met dit spul.

Ik ben ook begonnen met hout, naar nu ik eenmaal met abs en ps werk zou ik niet anders meer willen. Maar wat jij met hout doet ziet er goed uit, ik bewerkte het hout voor het schilderen altijd met poriënvuller. Scheelt veel plamuur werk.

Ik merk bij mezelf wel een overstap, maar op grote lengtes gebruik ik liever hout. Voordat ik er verf op zet behandel ik het met 2 comp. Inpregneer hars en daarna glad schuren en als er dan nog kleine putjes inzitten 2 comp. Plamuur.

Pas na dit zet ik er verf op :)

Back