wat een mooi rompje Kees erg mooi de details
, waar behandel je de polyester mee voor de gladde afwerking.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voordat ik nu een rompje kan geen lamineren moet ik de mal eerst 5 keer in de wax zetten en uitpoetsen en dan een keer in de losmiddel.waar behandel je de polyester mee voor de gladde afwerking.
Sorry ik was een foto vergeten
![]()
Ben benieuwd naar je giet-werk. De hars kun je 3 kwartier na het harden al wel ontmallen. Nog een opmerking. Ik had laatst een bakje gemaakt van kunststof om rubber in te gieten en de secondenlijm leek wel droog maar bij het ontmallen bleek dat de secondenlijm een reactie veroorzaakt met het rubber waardoor het bij de naden niet uitharde. Ik gebruik dus maar weer gewoon lego.
Ik zag ze zitten onder de boeg na licht opschuren en /of eventueel plamuren zie je er waarschijnlijk niets meer van na het lakken.Het is voor mij de eerste keer dat ik met glasvezel en polyester werk. Dat brengt wel kleine problemen met zich mee maar gelukkig heb ik van de fouten kunnen leren.
De romp op de foto's is erg dun omdat het gewoon een statisch model wordt. Het is één laag gelcoat en één laag glasvezel. Hierdoor zijn er op sommige plekken vlekken te zien. Hier had ik last van het 'fish eye' effect. De gelcoat dekt dan plaatselijk niet goed. Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen.
Ik sta wel versteld van hoe sterk het rompje nog is. Ik zou er zonder twijfel een varend modelletje van maken.