Kyosho 1:8 Inferno Mp7,5 met electrisch motor

Ik kan de Hobbywing-motor nu niet betalen, dus koop ik in plaats daarvan andere reserveonderdelen.
De auto krijgt diverse nieuwe en ongebruiktet Kyosho reserveonderdelen.
Dit project zal tijd vergen omdat het duur zal zijn.

Als ik klaar ben, moet de auto er als nieuw uitzien – of zelfs beter.

Ik heb deze gekocht. Ze zijn ongebruikt en nieuw voor de MP7.5



upload_2023-10-25_10-29-53.jpeg
 
De motor zelf, of toch dat merk, heb ik geen problemen gehad. Gewoon de esc waar ik geen fan van ben. Op de foto van mij is dat geen zo'n motor, ik weet niet meer welke er juist op stond.
Ik weet niet wat je van plan bent met de buggy, maar onbekrast enz duurt niet lang hoor.
Betreft chassis: zolang het recht is en niet veel bijgeboord of in geslepen of zo, beschouw ik deze als perfect voor gebruik :).
Maar elk zijn ding. Met al wat je erbij koopt, geraak je qua budget wss aan een moderne race buggy of zo. Maar daar gaat het wss niet om.
Zolang je amuseert en geen boterham moet voor laten...
 
.

Met al wat je erbij koopt, geraak je qua budget wss aan een moderne race buggy of zo. Maar daar gaat het wss niet om.
Zolang je amuseert en geen boterham moet voor laten...

Een modern Inferno heeft veel meer modificatie nodig voor electrisch te zijn. De elektro-set is een oud set dat niet past op een modern Inferno.
Als een nieuw Inferno gaat electrisch zijn er zijn veel meer werk dan een MP7,5.

Ik heb alleen onderdelen gekocht voor ongeveer € 250,-. en ik betaalde slechts 89 euro voor de auto.
250+89€=ongeveer 340€.

Een nieuwe auto kost ruim € 550,-
Veel van de onderdelen die ik heb gekocht, heb ik ook nodig voor een nieuwe auto, omdat een nieuwe auto nitro is.

De MP7,5 gaat als goed als nieuw worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist deze High-end aandrijfassen op e-bay gekocht. Die zijn van gehard staal.
Die zijn bedoeld voor Inferno MP7,5


upload_2023-10-25_23-22-59.jpeg
 
Je spreekt van budgetten voor een regelaar, kun je dan niet beter starten met de basis: motor mount, motor set, pinion en setje accu's? Dan ombouwen,, kijken als alles past en werkt, en daarna pas upgraden?

Wat is er trouwens high end aan deze assen? Had je niet al een andere set assen gekocht?

Op Ali zijn ze zeer vlotjes met overal 'high quality' 'heavy duty' ... Op te kleven om meer te verkopen. Al heb ik zeer grote twijfel dat dit eigenlijk wel een upgrade is tegenover origineel... Maar je bent er blijkbaar zeer vatbaar voor.
 
Je spreekt van budgetten voor een regelaar, kun je dan niet beter starten met de basis: motor mount, motor set, pinion en setje accu's? Dan ombouwen,, kijken als alles past en werkt, en daarna pas upgraden?

Wat is er trouwens high end aan deze assen? Had je niet al een andere set assen gekocht?

Op Ali zijn ze zeer vlotjes met overal 'high quality' 'heavy duty' ... Op te kleven om meer te verkopen. Al heb ik zeer grote twijfel dat dit eigenlijk wel een upgrade is tegenover origineel... Maar je bent er blijkbaar zeer vatbaar voor.


Ik heb al die dingen gekocht, behalve batterijen.

En als het niet 100% past, kan ik me aanpassen.

De assen hebben aan beide uiteinden kruiskoppelingen en ik heb het op youtube in gebruik gezien op een MP7,5.

Ik heb degene die ik kocht geannuleerd.
 
Laatst bewerkt:
Op Ali zijn ze zeer vlotjes met overal 'high quality' 'heavy duty' ... Op te kleven om meer te verkopen. Al heb ik zeer grote twijfel dat dit eigenlijk wel een upgrade is tegenover origineel... Maar je bent er blijkbaar zeer vatbaar voor.[/QUOTE zei:
Zie deze link. er is iemand die een oude MP7.5 opknapt.
hij overdrijft waanzinnig met aluminium, maar hier zie je de aandrijfassen die ik in gebruik heb gekocht

 
upload_2023-10-26_13-55-23.jpeg
 

Bijlagen

  • upload_2023-10-26_13-55-16.jpeg
    upload_2023-10-26_13-55-16.jpeg
    357,1 KB · Weergaven: 99
  • 8EA96E71-AEC9-49AF-9775-64CCB1D9654D.jpeg
    8EA96E71-AEC9-49AF-9775-64CCB1D9654D.jpeg
    356,6 KB · Weergaven: 75
De assen lijken erg op de constructie van universele joints van bij conrad of zo. Tijd geleden die eens in een projectje gebruikt en sleten enorm snel in. Iets zegt me dat het met deze ook zo zal zijn.
De originele assen zijn dik ok hoor van kyosho. Achteraan dogbones ook niet echt iets mis mee. Maar je wilt wss wat meer blingbling.
 
De assen lijken erg op de constructie van universele joints van bij conrad of zo. Tijd geleden die eens in een projectje gebruikt en sleten enorm snel in. Iets zegt me dat het met deze ook zo zal zijn.
De originele assen zijn dik ok hoor van kyosho. Achteraan dogbones ook niet echt iets mis mee. Maar je wilt wss wat meer blingbling.

Nee, ik wil deze keer geen bling en als de assen van aluminium waren geweest, had ik ze nooit gekocht.
Maar de assen zijn van staal en worden alleen op eBay verkocht en zijn alleen verkrijgbaar in de VS.
Ik denk dus niet dat dit Conrad-assen zijn.

Ik zag ze in gebruik op YouTube voordat ik ze kocht. Er was iemand op YouTube die een bling-auto bouwde.

De assen zijn het enige dat ik gekocht heb dat niet origineel is van Kyosho, als we de motorsteun voor de elektromotor niet meetellen.
 
Laatst bewerkt:

Bekijk dat filmpje. (link)
Hier ziet u de assen in gebruik. Hij bouwt in de video een onnodig zware bling-auto, maar het gaat om de assen

Deze auto is leuk om in de kast te hebben staan.
Maar of het goed is om met dat gewicht te rijden is een andere vraag. Dit is geldverspilling.

Ik kan wel vermelden dat het een MP7.5 is.
 
Tja..... Zelf heb ik veel reviews gedaan van div auto's voor een magazine. Juist 1 van het meest belangrijkste kon je niet testen: de slijtage.

Dit is ook zo'n ding waar veel reviewers en ook knutselaars niet (graag) op terug komen want zeker als het tegenvalt is het geen reclame. Daarom vertrouw ik veel youtube reviews niet die maar al te graag onder de video een lijst aan affiliatie links plaatsen wat dan ook hun verdienmodel is en dus het meest slechtste product nog steeds zullen ophemelen.
 
De auto wordt tot in het kleinste detail gedemonteerd en ik maak zelfs de schroeven en moeren schoon. Nu moet ik wachten tot mijn aandrijfassen arriveren, want deze worden in het differentieel gemonteerd.
Ook het stuurmechanisme is gedemonteerd, gereinigd en weer in elkaar gezet.

Deze auto zal er zo goed als nieuw uitzien.


Ik dacht dat de auto in een slechtere staat was dan hij is, dus kocht ik iets te veel ongebruikte onderdelen. Maar wat gedaan is, is gedaan. Ik ben de nieuwe onderdelen aan het monteren. Deze auto gaat geweldig worden

.
upload_2023-10-27_12-17-38.jpeg



upload_2023-10-27_12-17-57.jpeg



upload_2023-10-27_12-18-19.jpeg



upload_2023-10-27_12-18-41.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Tja..... Zelf heb ik veel reviews gedaan van div auto's voor een magazine. Juist 1 van het meest belangrijkste kon je niet testen: de slijtage.

Dit is ook zo'n ding waar veel reviewers en ook knutselaars niet (graag) op terug komen want zeker als het tegenvalt is het geen reclame. Daarom vertrouw ik veel youtube reviews niet die maar al te graag onder de video een lijst aan affiliatie links plaatsen wat dan ook hun verdienmodel is en dus het meest slechtste product nog steeds zullen ophemelen.


Ik ben erin geslaagd dogbone-assen te verslijten, maar nooit een met kruiskoppelingen. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Dit is ook staal - geen goedkoop aluminium dat buigt.

En aangezien je dit product niet kent, kun je ook niet zeggen dat het slecht is.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top