Kyosho inferno DX brushless

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door ShadesInBlack, 7 jan 2015.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    je volgt in elk geval deze 2 topics, mss had je wel al door dat het setje waar ik hier om vroeg, diende voor mijn enigma.
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat had ik inderdaad door :)
    Ik denk dat ik ze volgens het forum volg omdat ik gereageerd heb?
    U bedoelt dat dat op het forum staat toch?
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    je reageert dus volgt? Laat het maar... ;)
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik denk dat ik snap wat u bedoelt, maar ik kan het niet uitleggen ;)
    Nouja, de motor is goed lijkt het?
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    ja hoor, lijkt me prima, mss wat overkill, maar liever zo dan ondermaats
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Na dat de kyosho redelijk gereden is door mijn zoontje vooral, wilde ik hem wat netter bouwen. De liggende servo leek cool, maar erg onhandig om aan te werken of schoon te maken. De ontvanger te veel open naar mijn zijn, verstevigingsstangen zagen er wat raar uit. Niets echt functioneels dus eigenlijk.
    Maar toch: in het begin is de motorplaat een beetje doorgebogen en moest ik verstevigen.
    Soit, het meeste eraf gedaan en opnieuw begonnen.
    Een groot ABS plaatje gelaserd dat meteen bijna alle overbodige gaten in de chassisplaat afdekt. Met uitsparing voor een zwaar alu Lprofiel.
    [​IMG]
    Bij mijn enigma (http://www.modelbouwforum.nl/threads/protech-enigma-brushless.228406/) monteerde ik het L profiel met de voet onder de motor, op de originele motorbevestigingsgaten. Hier doe ikhet omgekeerd, omdat ik een ander middendiff gebruik, waarvan de gaten niet overeenkomen met die van het chassis. Gaten bijboren doe ik liever niet.
    Het is een middendiff en steuntjes van een enigma:
    [​IMG]
    Onderdelen van enigma's genoeg ondertussen :) En dit middendiff is kleiner dan het originele, eleganter ook.
    De spur is dus ook kleiner, ik dacht dat dit iets meer topsnelheid zou opleveren, maar achteraf merkte ik eigenlijk geen verschil.
    Dat kleine dike zijplaatje was een truukje om alles gemonteerd te krijgen met de originele gaten: zo kon ik boren en tappen op de rand van het Lprofiel. Dat plaatje blijft erop en ziet er na montage gewoon ok uit.

    Nagenoeg alles gemonteerd hier (buiten stuurservo):
    [​IMG]
    De verstevigingsstangen heb ik voozien van een bling alu buisje. Het originele alu plaatje op de middeniff van de enigma kan ik net op dezelfde manier gebruiken als in de enigma.
    De originele dogbones waren te kort gezien het middendiff ook korter is. Maar in mijn doezen onderdelen had ik genoeg in reserve die wel passen, ook van een enigma.
    Aan de onderkant zie je nagenoeg alle gaten afgedicht door schroeven of de achterliggende plaatjes. Alles sluit prima aan.
    [​IMG]

    Servoplaatje gemaakt in alu en met steuntjes (van, jawel een enigma :)) gemonteerd op het chassis. Enkel de ontvanger ligt nog los. Is nu een klein 2,4Ghz ontvangertje, bij een goedkope stickzender die goed zijn werk doet en minder kans geeft op antennebreuk bij mijn zoontje van 6 :)
    [​IMG]

    De ontvanger vond ik niet netjes liggen zo. Gezocht naar een doosje dat kon dienen als ontvangerbox, niet meteen wat gevonden.
    Dan maar eentje gemaakt in gelaserde ABS plaatjes:
    [​IMG]
    Het kyosho logo kun je vectorieel downloaden, dat dan in het dekseltje geëtst.
    Antenne steekt niets uit, bereik is ok.
    Nu ben ik meer tevreden over de opbouw.
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Nog een detail vergeten te vermelden in vergelijking met foto's in het begin van dit topic: heb alle wielhexen uiteindelijk vervangen door alu versies. Dat ging niet op de originele assen. Deze dus ook vervangen en wonder boven wonder: die van een enigma passen perfect hiervoor! Toevallig dat 2 verschillende merken en types met vele jaren tussen veel overeenkomsten hebben. De stuurinrichting is van de enigma en het middendiff
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er strak uit!
    Handig zo'n lazer snijder.
    Heeft u die prive of op het werk oid?
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    op het werk. Ik maak vooral prototypes en modellen, past er mooi bij :)
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Actiefoto van de inferno met een nieuwe body, waarvan bouwverslag hier te vinden is op het forum.
    [​IMG]

    Mijn zoontje heeft de body van zijn kyosho mogen bestickeren. Hij vond een telefoontje op de voorruit cool :)
    [​IMG]

    De alu voorste shocktower moest ik even geleden vervangen omdat een shock kapot was wegens een enthousiaste crash. Ik heb redelijk wat reserve veringen, maar geen zo'n korte als de originele. Dus heb ik een shocktower die ik had , aangepast zodat hij paste. Is hoger en laat dus langere shocks toe. Mss kom ik later wel kortere tegen nog.
    Op deze foto met mijn brushless protech enigma erbij, met zelfde body, maar natuurlijk anders uitgesneden.
     

Deel Deze Pagina