Na dat de kyosho redelijk gereden is door mijn zoontje vooral, wilde ik hem wat netter bouwen. De liggende servo leek cool, maar erg onhandig om aan te werken of schoon te maken. De ontvanger te veel open naar mijn zijn, verstevigingsstangen zagen er wat raar uit. Niets echt functioneels dus eigenlijk.
Maar toch: in het begin is de motorplaat een beetje doorgebogen en moest ik verstevigen.
Soit, het meeste eraf gedaan en opnieuw begonnen.
Een groot ABS plaatje gelaserd dat meteen bijna alle overbodige gaten in de chassisplaat afdekt. Met uitsparing voor een zwaar alu Lprofiel.

Bij mijn enigma (
http://www.modelbouwforum.nl/threads/protech-enigma-brushless.228406/) monteerde ik het L profiel met de voet onder de motor, op de originele motorbevestigingsgaten. Hier doe ikhet omgekeerd, omdat ik een ander middendiff gebruik, waarvan de gaten niet overeenkomen met die van het chassis. Gaten bijboren doe ik liever niet.
Het is een middendiff en steuntjes van een enigma:

Onderdelen van enigma's genoeg ondertussen

En dit middendiff is kleiner dan het originele, eleganter ook.
De spur is dus ook kleiner, ik dacht dat dit iets meer topsnelheid zou opleveren, maar achteraf merkte ik eigenlijk geen verschil.
Dat kleine dike zijplaatje was een truukje om alles gemonteerd te krijgen met de originele gaten: zo kon ik boren en tappen op de rand van het Lprofiel. Dat plaatje blijft erop en ziet er na montage gewoon ok uit.
Nagenoeg alles gemonteerd hier (buiten stuurservo):

De verstevigingsstangen heb ik voozien van een bling alu buisje. Het originele alu plaatje op de middeniff van de enigma kan ik net op dezelfde manier gebruiken als in de enigma.
De originele dogbones waren te kort gezien het middendiff ook korter is. Maar in mijn doezen onderdelen had ik genoeg in reserve die wel passen, ook van een enigma.
Aan de onderkant zie je nagenoeg alle gaten afgedicht door schroeven of de achterliggende plaatjes. Alles sluit prima aan.
Servoplaatje gemaakt in alu en met steuntjes (van, jawel een enigma

) gemonteerd op het chassis. Enkel de ontvanger ligt nog los. Is nu een klein 2,4Ghz ontvangertje, bij een goedkope stickzender die goed zijn werk doet en minder kans geeft op antennebreuk bij mijn zoontje van 6
De ontvanger vond ik niet netjes liggen zo. Gezocht naar een doosje dat kon dienen als ontvangerbox, niet meteen wat gevonden.
Dan maar eentje gemaakt in gelaserde ABS plaatjes:

Het kyosho logo kun je vectorieel downloaden, dat dan in het dekseltje geëtst.
Antenne steekt niets uit, bereik is ok.
Nu ben ik meer tevreden over de opbouw.