Kyosho inferno MP7.5 Sports 3

Gisteren toch maar ff mcmracing binnengestapt met de wagen. De mensen van de winkel hebben hem afgesteld en een eerste tankje laten lopen. S avonds was het hier aan het regenen als een gek, dus toch maar effe gewacht tot vanavond na het werk. De eerste twee tankjes heb ik hem heel kalmpjes ingereden, maar volgens mij stond ie toch wel te arm... heb de instellingen aangepast volgens de WOT methode en nu kreeg ik hem toch mooi aan de praat.

HET grote verschil vandaag tov eergisteren is dat wanneer ik de tank bijgevuld had, dan liet ik dat dopseltje gewoon "schieten". Gevolg: niet helemaal dicht, en dus niet genoeg druk. Vandaag heb ik daar wél op gelet, en 'k heb gelijk mijn eerste litertje nitro er door gereden. Hij stond zodanig rijk dat dit niet zo heel lang geduurd heeft. Naar het einde toe (na het zevende tankje zoiets) ben ik langzaam aan begonnen met het instellen van de carburateur, en ik zie wel langzaam vooruitgang (hoewel er nog steeds véél rook uit komt).

Nu maar hopen dat het morgenavond mooi weer is, en dat ik de rest van de afstelling kan gaan uitvoeren!

Bijkomende vraagje: in de winkel hebben ze me 16% nitro verkocht... intussen heb ik ook een reserve bakkie gekocht in een andere winkel, maar daar hadden ze enkel 24%... is die tweede ook geschikt voor mijn .21 motortje?

Ik gebruik voor de mijne ook 16% van Tornado, omdat ik toch geen wedstrijden rij, en liever heb dat men motor wat langer mee gaat.

Je mag/kan 25% gebruiken, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je tankje voledig leeg is vooraleer je er de andere brandstof in doet. Je zal nadien ook je carb moeten herinstellen.

Waar ga jij ergens rijden met je buggy? club?

Op dit moment is dat gewoon op de baan in de buurt (afgelegen straatje) en een zandgroeve in haasrode... geen clubs of zo, aangezien ik ook niemand van de streek ken met een rc buggy.

Ik zorg er dus voor dat mijn tankje mooi leeg is eer ik de nieuwe brandstof er in giet, en dan kan ik dus gelijk rijden mits afstelling carburateur... ik vermoed dat ik hem wat "vettiger" moet laten lopen met de sterkere nitro...?

Alright, vandaag tweede ronde gehad... en wat voor één!

Ben opnieuw naar Haasrode getrokken, en heb de zandgroeve onveilig gemaakt. Intussen ook de motor afgesteld en hem wat meer snelheid laten maken. Op een bepaald moment reed ik echter gewoon over straat, en raakte ik plots een relatief grote steen. Gevolg: auto over de kop, en mijn voorste blauwe plaatje waar de schokdemper op gemonteerd staat is wat verbogen. Nuja, goed... de demper heeft nog wat plek om zijn werk te doen, dus no pro. Spijtig van de kras (en ook een vieze kras bovenop het koelblok van de motor), maar goed, dat hoort er bij, bij zo'n offroad :)

Moraal van het verhaal: niet vol gas geven op straat... houd dat voor op zand/kiezel/... :)

Oh boy, ik ga me deze aankoop niet beklagen. Zijn er mensen van in de omgeving van Leuven die zin hebben om eens af te spreken in Haasrode?

Bedoel je je aluminium dempersteunen vooraan welke een beetje scheef staan? Dit heb ik namelijk ook al, alsook men cilinder is al wat beschadigt en wat ingedeukt! Maar hij rijd nog steeds als de beste. Meet je wel af en toe eens de temperatuur van je motor? zodat deze nooit over de grens van 120° komt?

Ben ondertussen ook terug van Oostenrijk mét de Kyosho Sports 3.
Is het normaal dat ik ondertussen 2 gloeipluggen heb kapot gereden?
Welke raden jullie aan om erin te doen, de standaard die erin zat was na 5 keer rijden kapot..

en hoe heb je gecontroleerd dat ze wel degelijk kapot is?

Welke gloeiplug je gebruikt hangt van de buiten temperatuur af, bij dit weer (+-25°) rij ik met een r5, en naarmate het kouder buiten wordt met een r4,3,..

Gewoon gloeibougie op gloeiplug zetten, geeft niks, ga nu gewoon mijn oude gloeiplug die nog in een andere auto zit daarin zetten.
Deze was btw een R2..

Heb nog een vraag.
Is het normaal dat als ik mijn motor wil uitzetten dat ik dat moet doen d.m.v iets tegen de uitlaat te houden?
Als ik hem helemaal naar beneden trim wil hij ook niet uitvallen..

Pietvelaers zei:
Heb nog een vraag.
Is het normaal dat als ik mijn motor wil uitzetten dat ik dat moet doen d.m.v iets tegen de uitlaat te houden?
Als ik hem helemaal naar beneden trim wil hij ook niet uitvallen..

Klopt alle twee.
Anders zou de motor steeds uitvallen als je remt...

Met welke gloeiplug rijdt gij?
Heb nu ondertussen een 3de gloeiplug die kapot is, heb nu 3 O.S R5'en besteld, aangezien dat iedereen ze aanraadt..

Kom net terug van de modelbouwwinkel en heb ineens 4 gloeipluggen gekocht:

-2x O.S 8
-2x Rossi R3

Volgens hem stond mijn auto véél te rijk en gingen ze daarom kapot!
Heb hem nu een stuk armer gezet, tot er nog een mooie rookpluim uit kwam..

Nu dus afwachten of deze langer zullen meegaan..

Ik zit met een lastig probleempje... hoe ik mijn inferno ook afstel (rijk, arm), het zelfde probleem stelt zich....

Na het afstellen rijdt mijn auto zoals het hoort... trekt goed op, haalt goeie snelheden. Maar na ongeveer 15 seconden (ofzo) rijden, begint hij minder power te krijgen bij het gas geven. Als ik gas geef, gaat ie lager in de toeren, geeft ie een doffer geluid, tot ie uiteindelijk uitvalt.... ik vermoed dat hij verzuipt, maar als ik hem dan wat armer zet, krijg ik hetzelfde probleem... ook als ik hem véél armer zet (voor zover ik hem dan nog in gang krijg)...

Heb er tot nu toe een 3 liter nitro door gereden zonder veel problemen, maar nu begint ie lastig te doen...

iemand enig idee?

Back