Kyosho Inferno MP9 TKI4 Readyset

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Noahfem, 14 dec 2021.

  1. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Gisteren nog ff snelsnel auto in gang getrokken en hsn en lsn een volledige toer dicht gezet. Uiteraard na voorverwarmen. Throttle trim bij starten op 50 ongeveer en na kort rijden kon deze netjes op 0 gezet worden zonder stilvallen.
    Buitentemp was ook weer ietsje beter en ondertussen ook al een tankje of 6 leeggemaakt. Snelheid lag ook beduidend hoger al.

    Nimh 6v hump is besteld alsook een failsafe voor op de wagen, just to be sure.

    Zit eraan te denken om een 12V haardrogertje aan te schaffen voor op verplaatsing. Niet voor mn haar maar voor de motor uiteraard ;-) Of is dat wat overdreven?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Een volle slag dichtgezet? Is dat volgens instructies? Pas op dat als je te arm gaat dat soms niet merkt maar de motor dat niet leuk vindt. Het afstellen van een motor gaat op gevoel en dat gaat in kleine stapjes, grove stappen van max een kwart slag en uiteindelijk een fijnafstelling van hele kleine beetjes.

    Let op dat je nog steeds een rookpluim ziet, de motor goed presteert en zich niet inhoud, dat de motor niet te heet wordt simpel te controleren met een druppel water of spuug op de koelkop dat langzaam moet verdampen. De aanschaf van een IR thermometer en meten op de gloeiplug kan een goede indicatie geven. Temperaturen van 100 tot 120 graden daar zijn redelijk normaal als indicatie.

    Een accupack is zeker een goede aanschaf, een failsafe zit al in de zender dus een extra heb je niets aan.

    Een motorverwarmer is zeker een verstandige aanschaf, vele gebruiken inderdaad iets van een fohn maar er zijn ook 12v motorverwarmers in de RC handel te vinden van oa SkyRC. Ik heb zelf iets gemaakt:
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/rc-nitro-engine-heater.275887/

    En weer praat je over de trim op 0, de trim op "0" op de zender is onbelangrijk, het gaat erom dat je de trim zo instelt dat die in rust net onder een veerdruk de carburateur dichtgedrukt houdt.
     
  3. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Uit de doos stond de hsn 3,5 slagen en de lsn 4,5 slagen open. Ik dacht dat 1 rondje dichtdraaien niet echt kwaad zou kunnen. Staat nog te rijk hoor want rookt nog als gek.
    Heb ook maar even gereden zo.

    Die motorverwarmer was ik idd ook al tegengekomen. Ik las dat je de motor best eerst opwarmd met een föhn en om deze warm te houden zo een verwarmer best gebruikt.

    Sorry maar wat bedoel je precies met 'net onder een veerdruk'?

    Die failsafe op de wagen is om de receiveraccu in de gaten te houden en zo op de rem te gaan als deze leeg komt. Ik contacteerde Kyosho hierover en zij adviseerden een veer of rekker op de gas/rem servo. Enkel, zoals jij ook zegt, is dit op een rtr kit nogal moeilijk omdat deze behoorlijk stroef gaan. Dus adviseerde Kyosho ook een losse failsafe om de wagen. De reeds ingebouwde is enkel voor storing op de zender en batterijen van de zender.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    :

     
  5. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Gisteren de fail safe en de nimh 6v hump in de mp9 gestoken. Vooral aan de stuurservo merk ik al dat deze sneller reageert dan met de 4 AA batterijtjes. Accubox netjes met zelfklevende foam afgewerkt zodat de hump ietwat vast zit.

    Vandaag eerst de mp9 netjes opgewarmd thuis en goed warm gereden. Vervolgens naar een parking gereden vlakbij en daar verder trachten afstellen. Ik ben overigens vertrokken met de instelling zoals hij uit de doos is gekomen om dan telkens beetje bij beetje lsn en hsn in te draaien. Stond nog steeds te rijk maar ik hou het nog ff zo. Beter teveel smering dan te weinig lijkt me.
    Eerst nog wat ervaring opdoen ;-)
    Maar wat een geluid !!!! Zo huilen:banana:
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Wacht maar totdat je een onroad competitiemotor hoort, die doet al snel een 10.000rpm meer.
     
  7. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Onroad competitie net wat gekeken op yt. Dat is idd iets heel anders, wauw wat een geluid !

    Maar hou in het achterhoofd dat we brushless gewoon zijn he :rofl:
    Traxxas Slash Ultimate
    Traxxas Ford Raptor
     
  8. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Een 12V haardrogertje is in bestelling voor op verplaatsing.
    Starten en afstellen lukt beter en beter ondertussen ;-)

    Iemand tips om de achtergebleven olieresten/smurrie van de uitlaatgassen weg te poetsen?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Busje remmenreiniger doet wonderen. Als je wat hardekkig vuil hebt werkt een beetje brandstof op een poetslap ook goed.

    Als j een blanke zilverkleurige uitlaat hebt kan je iets als oven/gril reiniger gebruiken. Insuiten, half uurtje in laten trekken en dan onder de kraan met een Brillo sponsje schoon poetsen. Of wat veel mensen ook doen is een paar uur laten sudderen in de anti vries. Doe ik ook in de winter, even alle uitlaten in een oude pan, vullen met Valvoline anti vries, aan de kook brengen en langzaam laten sudderen.
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    En dampkap aan hoop ik? :bier:
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Er gaat niets boven een potje uitlatensoep

    27993395_1180588232071423_4377163824697831103_o.jpg
     
  12. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Haha, chef kok at work !
    Heb hier enkele bussen remmenreiniger van de Action staan, geen probleem dus.

    Kan dit geen kwaad voor rubber en kunststof onderdelen of moet dit nagespoeld worden met water ofzo?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De rubbers en plastics moeten er wel tegen kunnen, sommige plastics kunnen iets wit uitslaan, je kunt erna altijf nog wat WD40 pver spuiten, gaat het plastick mooi van glimmen en als je het poetst zal het ook iets van effect hebben want WD40 kan ook prima reinigen
     
  14. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Ik vroeg me af wat het zou geven als ik een Novarossi uitlaat plaats. De rest is gewoon stock. Is dit de 50€ waard of is deze upgrade verwaarloosbaar?
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat zal altijd een vraag blijven. De uitlaat moet samenwerken met de motor voor de optimale prestaties en zo kan het dat de ene uitlaat de prestaties verbeterd en een andere uitlaat het zelfs kan verslechteren.

    De Novarossi 9886 is de meest populaire uitlaat in combinatie met een GT uitlaatbocht. Deze boch loopt niet in een wijde kromming maar in 2 korte haakse bochten en is veel korter in de totale lengte, dat geeft de motor sowieso meer toeren.
     
  16. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Oei, dan hou ik mn centen wel in mn zak. De Novarossi ziet er van buiten identiek als de originele uit. De bocht ik ook hetzelfde...
     

Deel Deze Pagina