Kyosho Offroad Elektro algemeen

Wat is een normale aansluiting?
Meestal is dat tegenwoordig een Deans stekker, en LiPo's hebben niet echt een " standaard " qua stekker.
Dus je zal waarschijnlijk wel moeten gaan ( laten ) solderen.
Klein tipje als je laat solderen, vraag of je er bij mag staan kijken, dan leer je daar van, en kan je het de volgende keer misschien zelf.
Denk er wel om dat je met een LiPo ook een LiPo lader nodig hebt, deze kosten ongeveer 50-60 in Nederland ( Imax B6 achtige laders ).
Ik zou beginnen met een 2S ( 2 cellen LiPo, 7,4V dus ) en ongeveer 30C of meer, met een capaciteit van 4000mah of meer.

En lees de linkjes van Poebe eens door, daar staat ook zeer veel handige en belangrijke info in.

Zie ook deze linkjes:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
Kan ik zo'n lipo accu gewoon in een normale aansluiting doen?
En maakt het uit hoeveel volt deze accu is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb hem nu thuis.
de Kyosho BVX VE 2.0 met 5000 LIPO 2S 20C batterijen.
Al even gereden rijd en stuur lekker. alleen was hij gelijk helemaal vies zand en vocht. gras was nattig.
dat ik vandaag lekker aan schoonmaken ben geweest.
Iemand een idee hoe hard deze auto met deze Bat zou gaan.
Ik ben nog aan het oefenen dus snelheid is nog ondergeschikt wil eerst goed leren sturen maar dat ging wel goed al dus.
En ook alvast een vraag voor als ik meer zou willen .
Wat voor Bat zou het max uit deze auto halen zonder gelijk een andere motor en of regelaar.
Dank
Roy
 
Als je met de stock combo het hardst wil, zal dat met een 3S LiPo moeten denk ik.
Volgens mij heeft M-Auto ook een review van deze auto gemaakt?
Daar staat ook het verschil in, in de auto met een 2S en een 3S LiPo.
 
20C is niet extreem hoog, daar valt nog wat winst te halen. Of je dat in topsnelheid gaat merken, of meer in het optrekken, valt alleen nog te bezien.
 
Meer C is sowieso beter, dan loop je niet de hele tijd op het limiet van de accu, waardoor hij langer mee zal gaan, en minder weerstand zal krijgen op lange termijn..
 
ok dank je voor de info.
maar de 5000 is wel ok toch want kon redelijk lang rijden . en toen ik stopte was hij nog niet leeg ofzo
 
5000 is prima, daar rijd ik ook mee is een 1:8 monster, en 5000mah is volgens mij het meeste wat je kan hebben, zonder dat de packs echt groot en/of zwaar worden..
 
bedankt

toch nog even terug naar de beginvraag
kan ik een brushless motor in mn Kyosho Ultima SC plaatsen? ja of nee

Wat is een normale aansluiting?
Meestal is dat tegenwoordig een Deans stekker, en LiPo's hebben niet echt een " standaard " qua stekker.
Dus je zal waarschijnlijk wel moeten gaan ( laten ) solderen.
Klein tipje als je laat solderen, vraag of je er bij mag staan kijken, dan leer je daar van, en kan je het de volgende keer misschien zelf.
Denk er wel om dat je met een LiPo ook een LiPo lader nodig hebt, deze kosten ongeveer 50-60 in Nederland ( Imax B6 achtige laders ).
Ik zou beginnen met een 2S ( 2 cellen LiPo, 7,4V dus ) en ongeveer 30C of meer, met een capaciteit van 4000mah of meer.

En lees de linkjes van Poebe eens door, daar staat ook zeer veel handige en belangrijke info in.

Zie ook deze linkjes:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat poebe probeert te zeggen is dat het misschien niet al te handig is om een dergelijk krachtige motor erin te proberen te zetten, gezien dat je nog weinig ervaring hebt. Die motor uit je link zal er ongetwijfeld in passen, maar in onervaren handen zul je of het verkeerd kunnen aansluiten, met een rookwolkje tot gevolg, of snel de transmissie om zeep helpen, of snel schade rijden omdat de stap in snelheid erg groot kan zijn.

Vandaar het advies om eerst te investeren in een degelijke accu en lader.
 
Sorry, maar als je zo gaat denken zijn LiPo's ook gevaarlijk, en kan niemand dus LiPo's kopen, omdat iedereen een beginner is ( geweest )
Al heb je dan ervaring met auto's, dan heb je dat nog niet met LiPo's..

Maar persoonlijk zou ik eerst voor LiPo's gaan, om later ook het optimale uit je brushless set te kunnen halen.
 
als je het verschil tussen een 380 en een 540 nie weet zal het goed komen met lipo zeker...

edit sorry ben met topic in de war! dat ging over een motor van quartol modelbouw van 160 euro welke in een shortcourse moest. dit was dus een 380 motor.

maar meneer heeft toch lipo's en een lader?

dan kan er toch zo over gestapt naar 3s worden? die snelheid wen je zo aan hoor
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het mij juist om, wat Indoor zegt, is dat een brushless te hard gaat, en niet echt veilig is als " beginner "..
Waarom is een LiPo dan wel veilig in handen van een beginner?

En wat ik aanraad, een LiPo dus, is omdat de NiMh's die hij nu heeft te ligt zijn voor een goede brushless set, die gewoon stroom vreet wat een lichte NiMh niet kan leveren, en een LiPo wel.
Vandaar mijn tip van eerst LiPo's, maar wel GOED inlezen en gebruiken, dan kan er niets mis gaan..

En jij zegt, iemand met ervaring kan het wel, dus een ervaren iemand zou een 380 in een 1:10 auto doen??
Dan ben je niet goed ervaren lijkt mij..
Naar mijn idee moet jij wat beter/netter je berichten maken, zodat je niet een beginner op het verkeerde been helpt..
Of reageer gewoon niet, maargoed, die discussie is al zovaak gevoerd hier, die ga ik niet meer aan..
 
Met wat begeleiding, liefst van iemand die ter plekke kan helpen of bijsturen, zal het best wel goed komen met een snellere motor. Beter veel vragen en alles heel houden, dan moet het wel lukken.
 
Zou jij niet eerst voor een LiPo gaan dan, Indoor?
Dan ga je al iets harder vaak, en als je dan overstapt op brushless kan je langer harder rijden, ivm het " inkakken " van NiMh's.
 
Zou jij niet eerst voor een LiPo gaan dan, Indoor?
Dan ga je al iets harder vaak, en als je dan overstapt op brushless kan je langer harder rijden, ivm het " inkakken " van NiMh's.

Ik zou inderdaad eens een goede LiPo accu proberen. Mocht het resultaat nog niet bevredigend zijn, kan je altijd een brushless motor + ESC nemen, die LiPo heb je dan eigenlijk toch al nodig, dus nooit een overbodige aankoop :)

Precies, en neem dan minimaal 4000 mAh, dan houd je met een eventueel later aan te schaffen snellere motor ook nog een aardige rijtijd over.


Zoals je ziet ben ik het daar zeker mee eens. NiMh en brushless kan wel, maar dan moet je echt wel topcellen hebben, en ze top behandelen, hooguit 2 keer per dag gebruiken, etc. Dan is LiPo veel handiger, presteert beter, en zolang je zorgt dat ze niet te leeg worden getrokken, net zo veilig als andere accu's.

En zelfs zonder een andere motor te plaatsen heb je al betere prestaties.
 
Plus dat LiPo's ook langer dezelfde kracht houden, waar NiMh wat meer inzakt, hoe langer je rijdt..

Zoals je ziet ben ik het daar zeker mee eens. NiMh en brushless kan wel, maar dan moet je echt wel topcellen hebben, en ze top behandelen, hooguit 2 keer per dag gebruiken, etc. Dan is LiPo veel handiger, presteert beter, en zolang je zorgt dat ze niet te leeg worden getrokken, net zo veilig als andere accu's.

En zelfs zonder een andere motor te plaatsen heb je al betere prestaties.
 
En het testen van motoren gaat verder, gisteren eens gemeten of de ZX Sport met de Photon 19T motor inderdaad boven 35 km/u kwam, maar dat viel vies tegen. Ik had de snelheid iets te hoog ingeschat, hij tikte net de 30 aan bij echt meten. Mogelijk dat ik het verkeerd heb ingeschat omdat de Lazer iets kortere wielbasis heeft, en door de gebruikte Schumacher velgen, een tikkie smaller is dan hedendaagse 1/10 auto's, en hoe kleiner de auto, des te sneller lijkt de auto te gaan.

Dus daar moest wat anders voor in de plaats. Dit keer een oude LRP motor gepakt, die ik een tijdje terug heb gereviseerd. Toen ik deze motor kreeg liep hij niet echt lekker, collector en borstels schoongemaakt, maar nog steeds niet soepel draaien, en soms niet eens starten. Bleek dat de endbell wat vervormd was waardoor de borstels niet meer in lijn stonden. Endbell van een Tamiya SuperStock erop gezet, en weer ingelopen. De motor liep toen veel beter, maar werd snel heet, dus de timing wat meer richting neutraal gezet. Toen een tijdje laten liggen, en nu dus in de ZX Sport gezet.

Eerste indruk is super, snelheid, gemeten, ligt rond de 40 km/u, (slechts op Nimh 1600 Wildpack!) en de motor wordt niet warm, ondanks het steeds doen van speedruns. Ik moet de rijtijden nog even aanzien, maar ik denk dat dit een blijvertje wordt.
 
Back
Top