Kyosho Offroad Elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Indoorvlieger, 21 feb 2013.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Hehehe, inderdaad, het lijkt wel op "thriftshop" van die rappers... Naar hedendaagse begrippen zou het motortje de aandacht niet meer waard zijn geweest, dan is het al snel "zet er toch gewoon een brushless setje in" wat op zich een prima advies is, meer kracht, en/of langer rijden. Maar dit motortje was voor mij de aandacht wel waard, achteraf gezien, zo'n "oldskool" motor staat gewoon beter in zo'n oudere buggy, vind ik. En 40 is voor de terreinen waar ik meestal rij al hard zat. Wil ik sneller, dan pak ik wel een brushless auto.

    Vanmiddag ook de akku leeg gereden, even niet getimed hoe lang ik kon rijden, maar de motor werd maximaal zo'n 55 graden, wat volgens mij, gezien de buitentemperaturen, niet slecht is.
     
  2. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    40 is ook hard zat, ik moet zeggen dat dat motortje het zo te horen netjes doet. mooi dat ie nieuw leven en een goed leven gekregen heeft.

    ik rijdt vaak op open vlak asfalt of open zand terrein zonder obstakels dus ik wil hard maar ik heb een beetje zo'n idee dat die castle set wat teveel is voor een 2wd buggy. op asfalt kan ik dan een gemiddelde onroad redelijk bijhouden omdat mijn twister daar op afgesteld staat natuurlijk

    eerdaags maar een 10.5 t setje opscharrelen net zoals men in de wedstrijden rijdt ofzo. ik zal eens kijken wat gemiddeld is..

    ik lees ook net dat in de Modified class Castle Creations CM36S/4600CMS ook roar aproved is

    weetje wat ik ook nog zoek? lege hardcase kastjes om van lipo softcases hardcases te maken....
    maar die zijn nog niet tekoop ;)
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zal het motortje vertroetelen. ;)

    Ik was nog van plan om de EndoPlasma motor en een Corally 17 double te testen in de ZX Sport, maar voorlopig blijft deze "Blue Hybrid" (leek me wel toepasselijk, omdat het deels LRP en deels Tamiya is) lekker in deze auto zitten. Ik test de andere motoren wel in de Minion of zo...

    10.5 T gaat ook best hard, dat Absima setje wat ik van je heb overgenomen gaat zeker 55 en de motor wordt niet warmer dan 45 graden.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    2 maanden terug had ik gemeld dat ik bezig was met het opknappen van een Custom Optima Mid Special:


    Wel, zo zag de auto er uit bij aankomst:

    [​IMG]

    [​IMG]



    En dit is het resultaat van het zoeken naar onderdelen die door niet originele waren vervangen (zoals de dat rode onderdeel bij de onderkant van die schokbreker op de 2e foto) of gewoon misten, schoonmaken, etc...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Zelf vond ik de Custom Mid Special body iets minder fraai dan de standaard Optima Mid body en er zaten hier en daar ook wat scheurtjes in, maar een gewone Mid body past niet zomaar, omdat de Custom Mid een verlengd chassis heeft. Via iemand waarvan ik eerder wat onderdelen voor mijn Lazer ZX Sport had kunnen overnemen, kon ik aan een gespoten Turbo Optima Mid Special body komen, met spoiler en undertray. Was wel een beetje ruim uitgeknipt, althans de undertray, de body was bijna te krap aan de onderste rand, maar uiteindelijk was dat wel goed op te lossen.

    De zwarte ringetjes die tussen de spoiler en de clips zitten komen uit een partijtje restonderdelen die te koop stonden op eBay, en dat waren de puntjes op de i, om zo maar te zeggen. Enige wat nog op mijn verlanglijstje staat zijn betere banden, maar daar moet je echt tegenaan lopen, die zijn een beetje prijzig. Voorlopig ben ik erg tevreden met het resultaat tot nu toe, en ga ik toch eens kijken of dit type body niet ook op de Lazer ZX Sport zou passen.

    Meer foto's zijn hier te vinden: majhost.com Gallery - Optima Mid Custom Special, restored to very nice condition, fitted with Turbo Optima Mid Special body shell
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Zo, die is er van opgeknapt!
    Mooi werk, en wat betreft dat te ruim geknipt, beter te ruim dan te smal toch ? ;)
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ja, in tegenstelling tot wat je snel geneigd bent te zeggen, kun je er niets bijknippen, alleen eraf.

    Anders had ik ook wel wat profiel op de banden "erbij geknipt"...
     
  8. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ondertussen druk bezig met een forum member om er een soort gelijke bij te kopen. in principe is de deal gesloten dus binnenkort gaat ie rije :D
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ben benieuwd naar de eerste rijtesten.

    Zelf vandaag ook gereden met mijn Ultima, nu met NiMh accu ipv NiCad. Snelheid was nu ca 35 km/u, dus een stukje leuker dan de misschien net 30 die er met NiCad werd gehaald.

    Ik had ook een set originele voorbanden op eBay gevonden, ipv de Raider voorbanden die er nu op zitten, en weinig grip geven, maar op de 1 of andere manier kan ik geen bericht sturen naar de verkoper. :mad:

    Ik kan ook weer de witte "Amark Racing" velgen erop zetten icm 2.2 inch dish wielen van de Lazer ZX, maar die zijn dof-wit, en de Amark glanzend melkwit. Staat toch net niet echt super. En de Ultima is er toch bij mij grotendeels voor de looks, voor raggen pak ik de Twister of de Minion, of de Blast.
     
  10. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Mooi geworden, die Turbo body staat ook vele malen beter dan de originele. Kan je niet alle velgen spuiten, aangezien hij vooral voor de looks is? Dan hebben ze alle vier dezelfde tint/kleur.
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Turbo body? Oh wacht, je hebt het over de Optima Custom Special.

    Velgen spuiten zou kunnen, maar er zitten meer verschillen tussen de velgen dan de kleur. Ik kan kijken of van dat merk ook nog bijpassende achtervelgen te koop zijn, dan is het weer helemaal gelijk.


    Ik zie trouwens dat ik nog geen foto's van de in de oranje ZX Sport ingebouwde LRP "hybrid" motor had geplaatst, bij deze alsnog:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2013
  12. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    nice! leuk motortje geworden.
    zijn dat parts van een acto power motor?

    goed gedaan, top
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ben er zelf ook over te spreken, brushless mag sneller zijn, en minder onderhoud vergen, zo'n brushed motor met die veren, alu, goudkleur, koelribben, etc, ziet er toch wel erg technisch uit. En het rijdt gewoon ook erg lekker in deze auto, op NiMh bijna net zo snel als met een 15 turns Kyosho motor op LiPo.

    De endbell komt van een Tamiya SuperStock BZ motor, die toevallig ook een blauwe endbell heeft. Ik was niet zo tevreden over die Tamiya motor, mogelijk was hij niet zo ongebruikt als de verkoper had beweerd, want hij liep snel warm, was vuil van binnen, en verbruikte zoveel stroom dat in de Blast de regelaar met 1 minuut al flink heet was. Dus die lag ongebruikt in de kast en leek me perfect geschikt om wat onderdelen te doneren aan de LRP motor. Alleen heeft de Tamiya motor geen kogellagers, dus heb ik die uit de defecte endbell van de LRP motor overgezet.
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Hoe weet je nu eigenlijk zonder ooit geprobeerd te hebben of zo'n endbell past? Of is het gewoon allebei 540 size motor dus onderdelen werken met elkaar?
    Of heb je effe geprobeerd en dan tot de conclusie gekomen dat het werkt?
    Zou er zelf nooit opkomen om 2 motoren samen te voegen denk ik...
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ging er van uit dat ze gelijk waren, in ieder geval hadden beide motoren rechtopstaande borstels, en geen V-opstelling. Waar je desondanks dan nog tegenaan kan lopen is dat er meer of minder speling op het anker zal zitten na aanpassen, maar dat kun je oplossen met spacers/shims, of minder erin, of meer.

    Bij deze ombouw paste alles direct, en de motor liep veel beter dan met de beschadigde endbell.

    In de hoogtijdagen dat er met brushed werd gereden in competie, was het gebruikelijk om een serie cans, ankers, endbells, borstels en veertjes te hebben, zodat je daarvan de voor jou ideale motor kon bouwen. Ik zie op de VS eBay geregeld van die doosjes met sorteervakken te koop staan met van allerlei onderdelen, maar helaas zelden dichter bij huis.
     
  16. DennisRC

    DennisRC Guest

    Hoeveel volt accus kan mijn Kyosho ultima sc aan?

    sorry als dit een hele domme vraag is maar ik weet het niet en jullie hopelijk wel

    groet
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Domme vragen zijn er niet echt, hooguit vragen waar met wat zoekwerk een antwoord op te vinden was geweest. Ik wist het ook niet zeker, maar even zoeken met Google op de woorden "kyosho ultima sc" leverde bij de 2e hit al resultaat op, een pagina van Kyosho met alle specificaties, waaronder dit:

    "Equipped with high power ESC that is compatible with 7.2V Ni-Cd and Ni-MH as well as 2-cell 7.4V Lithium Polymer batteries.(Some Lipo batteries require an adapter)"

    Zie verder: KYOSHO?PRODUCT | ULTIMA SC

    Dus ik zou niet verder gaan dan 7.2 volt NiMh of 2S Lipo (7.4 volt). Je zou de regelaar moeten kunnen instellen op LiPo, zodat hij stopt voordat de accu echt leeg is.
     
  18. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Een nieuwe van Kyosho;

    KYOSHO?PRODUCT | RAGE VE

    Rage VE (Fazer based), vind hem er persoonlijk een beetje Nikko-achtig uitzien als ik eerlijk mag zijn. Ziet er meer uit als speelgoed dan hij werkelijk is. Staat voor € 279,= bij TopRC op de site.
    [​IMG]
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Inderdaad een beetje gemengde gevoelens. Het is wel iets anders dan weer pickup truck/truggy, maar het is wel even wennen. Wel waterproof elektronica, en brushless motor en regelaar.
     
  20. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    De body doet mij nu echt niets...Vind ze ook wat raar en speelgoedachtig.Misschien moet ik maar eens out of the box leren denken ;) Voor mij kloppen de formaten niet denk ik,tussen de wielen gaat ze veel te ver naar beneden terwijl ze achteraan te kort lijkt.Voorkant misschien ook te smal waardoor die minder agressief lijkt en dus niet goed met de wielen mee komt qua uiterlijk.Zwart en oranje is leuk,dat grijs erbij niet.
    Geef deze auto een ander kapje en is vast een beest.
     

Deel Deze Pagina