Kyosho Offroad Elektro algemeen

Mijne ligt gereed om te bouwen na het nitro seizoen. Zal hiermee voornamelijk in Oss indoor gaan rijden :).
Kyosho RB6 met wat optie parts en de rudebits shortlipo conversie set. De voortstuwing zal komen van een speedpassion reventon pro regelaar en een speedpassion competition V3 6.5T motor

9955275053_564020ca38_z.jpg

Leuk pakketje, alvast veel bouwplezier gewenst, en een apart topic in bouwverslagen, met foto's van de diverse stappen, is zeker welkom. ;-)

Wel een apart dingetje, die Rage. Mijn "nieuwste" Kyosho aanwinst is een Raider Pro ARR:

getuserimage.asp

(even zomaar een plaatje, niet die van mij)

Bedoeling om deze rijklaar te maken voor onze kleine meid, als opstapje van de 1/43 toy grade auto die ze nu heeft. Zie dit topic voor meer info: kyosho-raider-pro-arr-weer-opknappen

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is natuurlijk wel een instapmodel, geen turnbuckles, geen slipper, frictiedempertjes ipv olie gevulde, en veel plastic, zo te zien niet fyberglas versterkt, zoals bij de draagarmen van de Optima Mid wel het geval is. Maar wel een mid-motor opstelling, en toch diverse bevestigingspunten voor de vering. Dus best wel een grappige wagen.

Indoor, zet eens in je sign wat je inmiddels allemaal aan Kyosho spul verzameld hebt :D

Dan crasht het forum. :mrgreen:

- Optima Mid, zelf destijds voorzien van upgrades als alu stuurblokken, nieuwe draagarmen,etc. dus is nu showmodel

- Optima Mid Custom Special, zit beetje tussen showmodel en runner in, omdat het loshalen en vastzetten van de kap nogal bewerkelijk is

- Optima Mid #2, loopt momenteel restauratieverslag over. Flink gebruikt gekocht, paar onderdelen vervangen door nieuwe, voor de rest flink opgepoetst, vooral bedoeld om te rijden en het gevoel van deze auto weer geregeld te ervaren. Krijgt wel een nieuw gespoten kap, voor afwisseling.

- Ultima II, enige 2WD Kyosho tot de aanschaf van de Raider. Omdat ik weinig reserve-onderdelen heb zal deze waarschijnlijk als de Custom Special af en toe rijden

- Lazer ZX Sport #1, was een auto voor wat te raggen, maar gaat waarschijnlijk op de plank balanden, enige ZX Sport auto met complete originele spoiler, spur iets beschadigd, moet worden vv om meer met de auto te rijden.

- Lazer ZX Sport #2, bedoeld als onderdelen donor voor #1, maar heeft een beter lopende transmissie, en is na het uittesten van diverse motoren gepromoveerd tot 1e auto.

En dan de Raider, dan heb ik het wel, dacht ik. Maar de Raider is niet voor mezelf, dus die telt niet mee, toch? ;-)

Eindelijk eens tijd gevonden/vrijgemaakt om een filmpje van de Lazer ZX-Sport met herbouwde "Frankensteinachtige" LRP/Tamiya "hybrid" motor te uploaden. Haalt het natuurlijk niet bij het brushless geweld, maar ik denk dat acceleratie en snelheid niet gek zijn voor een slechts op 1600 mAh NiMh lopende brushed motor.

Ik kon niet lang het gas erop houden, in de ene hoek stond een lesauto, normaal laat ik in die bocht te auto uitlopen, en rechts stonden redelijk wat auto's, waardoor ik ook niet te ver die kant op kon doortrekken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat je met brushed motoren rijdt, doe je dat voor de "charme", uit financieel oogpunt (omdat je het spul al hebt liggen) of om de auto te sparen?

Dat je met brushed motoren rijdt, doe je dat voor de "charme", uit financieel oogpunt (omdat je het spul al hebt liggen) of om de auto te sparen?

Eigenlijk alle 3. Op zich moet de transmissie het wel aankunnen, maar het blijft natuurlijk langer heel als er minder klappen op de aandrijving komen.

Een brushed motor, zeker als je met verwisselbare borstels hebt, ziet er met die veertjes, etc lekker high tech uit. Samen met de vaak soepele reactie op het gas, geeft dat voor mij zeker charme.

En ik heb inderdaad nog wat liggen, en ook goedkoop kunnen overnemen, omdat brushed niet meer "in" is.

4e reden, de bedrading tussen motor en ESC is simpeler, immers 1 draad minder, en vaak zijn de regelaars bij brushless iets groter, dus soms wat lastiger weg te werken onder de kap.

En voor een beetje offroad in het bos of sprintjes trekken op een parkeerterrein, is een top van net boven de 40 km/u al genoeg. Ik heb er ook eentje met brushless die ruim 70 gaat, maar door die hoge snelheid kan ik er maar op een paar plekken mee rijden, of ik moet de hele tijd half gas. En dan rijd je vrijwel net zo snel als met een simpele brushed setup.

Heb dit weekend mijn allereerste kyosho gebouwd, dit is de RB6.
Dit is dus de roller, de elektronica zal in een van de volgende weken gebeuren.

De kyosho heeft wat upgrade onderdelen zoals de volledige midmotor set van yaiba (tresrey) en dan nog de front bulkhead, hingpinholder en shockmounts van exotek. De rode shims zijn dan weer van tresrey.
Dit aangevuld met een short-lipo tray van rudebits en rudebits idler-gears (die er nog niet inzitten, maar dat komt wel :p).

Een kit samenstellen kan kyosho niet zo goed (alles zit overal) maar op de algehele bouwkwaliteit valt niets op aan te merken. Alles past mooi en er zit geen vervelende speling op ed. Ook de shocks zijn zeer mooi en goed te vullen langs onder (nog nooit gedaan tot nu :)).

Ik ben zeer benieuwd naar de rijeigenschappen van deze tot nu toe leuke wagen!

10122594895_cfdcb52168_c.jpg

Eindelijk es wat nieuw materiaal in dit topic, ik was die ouwe meuk allang moe ;).
Mooi apparaat stewie, en de wereldkampioen rijdt er ook mee.
Ik zal em ongetwijfeld wel es tegenkomen op Orra of in Oss of zo.
Veel succes dr mee.

Zonder "ouwe meuk" was er geen "nieuwe meuk" geweest, maar verse inbreng is wat mij betreft ook meer dan welkom.

Shocks zijn toch die met "velvet coating"? Ik ben ook benieuwd naar de eerste rij-indrukken. En misschien zit er wel een filmpje in?

Gies, dank je. De wereldkampioen kan wel 'iets' :) beter rijden als ik lol.
Maar het is de bedoeling om de MIO indoor mee te rijden op de weekends dat ik kan en tussendoor ook nog trainen, we zullen elkaar daar wel eens tegenkomen.
De setup die erop staat is die van Roger Mills, dus dat zit wel goed denk ik. Aanpassen zal toch op de baan moeten gebeuren.

Shocks zijn idd met velvet coating en de x-gear springs. Ze bouwen leuk en zien er top uit.
Een filmpje zullen we nog wel eens maken, wss van Kurtje die aan het rijden is dan. Er zijn er meerdere die de kyosho RB6 gekocht hebben, dus dat moet wel mogelijk zijn.

Mijne is ondertussen ook gereed lol, de 2de bouw verliep al veel sneller als de eerste :D Inderdaad in het samenstellen van de zakjes kan Kyosho nog iets leren van de andere merken, qua kwaliteit passing etc is er niets op aan te merken!

Ik heb zowat dezelfde opties als Ronny erop zitten, enkel de Exotek front bulkhead en hingepinhouder heb ik niet steken.

Ook ik heb gekozen voor de shorty tray, de vorige gebouwde staat met een saddle opstelling. Kunnen we het verschil zelf gaan testen.

1380090_10202235791760598_455134711_n.jpg

Back