Gewoon vakmanschap
Groetjes,
Frankwin
@ Frankwin, Erik, Rob, Dirk, allen veel dank

@Germt, Jack, de postbode heeft een potje met gif in z'n tas zitten één dezer dagen

@ Timberwolf, ik heb zelf gelukkig geen foute levering gehad, ik heb wel op het andere forum gelezen dat de leden inmiddels het heft in eigen handen hebben genomen en druk onderling aan het ruilen zijn.
Ik heb nog wat foto's van hoe ik de scharniertjes stapsgewijs maak, er zijn vast wel handiger methoden, ik oefen maar raak want ik moet er denk ik tzt nog heeeeel veel maken als de luikjes aan bod komen :shock:
Stap 1: messingplaat 0.01 inch / 0.254mm heel oppervlakkig inkrassen met een mesje en afkippen met een stevige keukenschaar.
Stap 2 inkepingen met de schaar maken en tot op de lijntjes wegslijpen met de minislijpschijf
Stap 3 met stift gaatjes en versiering aftekenen, in dit geval klaverblaadje. Vervolgens gaatjes boren.
Stap 4 opnieuw slijpen: rondom de gaatjes de contouren van de versiering bijwerken
Stap 5 'fine tuning' met kleine vijltjes en schuurpapier, vervolgens op maat buigen en verouderen....
Nogmaals, er zijn vast nog trucjes die veel handiger zijn, ik sta zeker open voor nieuwe ideeën.
Grt
Diederik
Laatst bewerkt door een moderator: