laadtijd lipo

Daar heb ik net antwoord op gegeven in je andere draadje.

Ik heb me door het bericht van je vader laten overhalen toch weer te reageren maar dit slaat echt nergens meer op zo.

Ik zie niet in het andere draadje of hij moet worden aangesloten hoor.

haha oke.
Misschien een domme opmerking mijn oplader van de accu van mijn camera knippert als hij aan het laden is, is hij vol dan blijft hij branden.
Is hij niet gewoon aan het laden als hij knippert?

Onze blijft branden als hij is opgeladen. Ik weet niet hoe dat met de uwe zit. Ik heb daar ook niet zo'n verstand van

Grappig. Ik voeg de draadjes samen. Geen enkele reden er twee van te maken.

Ik raad het account Kelte aan (even ongeacht wie er schijnbaar achter zit) even alles terug te lezen.
En vooral het boekje er even bij te pakken.

En als de volgorde van het boekje niet klopt, even terug naar de verkoper.
Die moet weten hoe het hoort.

Even tussendoor trouwens.

Dit gaat wel een beetje grove vormen aannemen.
We zitten nu al op 5(!!!!!!!) pagina's, en er is letterlijk nog geen fluit gedaan.

Wil je hulp? Met je wel wat doen.
Wil je dat het voor je gedaan wordt? Moet je de vraag anders stellen, of ergens anders heen.

Maar dit draadje heeft op deze manier geen enkele zin..
Als je hiervoor andere draadjes maakt ook niet. Zeker niet als je op dezelfde manier doorgaat.

Dat wil ik ook graag ja: geholpen worden.
Is het misschien slim om een nieuwe accu te kopen?
Of als het dan nog niet wil ook een nieuwe lader.

Sorry allemaal. Ik ben 15 dus heb niey zo'n verstand van dit allemaal. Sorry voor dit lange draadje. :)

15 jaar: dus je kan wel overweg met youtube, flickr etc.
Maak 'n video of fotoreeks wat je doet. Publiceer die en vraag dan opnieuw.

Een lader laadt de batterij op. De lader heeft zelf uiteraard ook voeding nodig.
Waarschijnlijk ergens tussen de 12 en 18V DC.
Een transformator is GEEN voeding. Een transformator an sich gaat een bepaalde AC spanning in een andere AC spanning omzetten.

Weet je niet wat AC/DC betekent ( ;) ) ga dan eerst even bijlezen.
Als je dat dan gelezen hebt, leer dan het verschil tussen volt, ampere en watt.
Je pa, de electrotechnieker kan dit als de beste uitleggen, dus hoef je het hier niet meer te vragen.

Als je dat niet wil ga dan een andere hobby zoeken en breng de LiPo naar het containerpark.

Voor de rest ben je gewoon aan het trollen.

Dat het draadje lang is maakt niet uit.
Maar vanaf het eerste bericht zit er geen klap voortgang in, omdat je zelf niet doet wat men vraagt.

Op een forum moet je je vragen duidelijk stellen.
Als je informatie geeft, geef dan alles.
Er zit een scherm tussen, en we kennen je niet. Dus we kunnen niet meekijken.

Mijn beste tip is, om even langs de winkel te gaan waar je alles vandaan hebt.
Daar kunnen ze het je laten zien. Via dit forum gaat het hem niet worden.

15 jaar: dus je kan wel overweg met youtube, flickr etc.
Maak 'n video of fotoreeks wat je doet. Publiceer die en vraag dan opnieuw.

Oke zal ik doen

Een lader laadt de batterij op. De lader heeft zelf uiteraard ook voeding nodig.
Waarschijnlijk ergens tussen de 12 en 18V DC.
Een transformator is GEEN voeding. Een transformator an sich gaat een bepaalde AC spanning in een andere AC spanning omzetten.

Op se transformator staat DC. Mijnn vader heeft gisteren het verschil tussen AC en DC uitgelegt

Weet je niet wat AC/DC betekent ( ;) ) ga dan eerst even bijlezen.
Als je dat dan gelezen hebt, leer dan het verschil tussen volt, ampere en watt.
Je pa, de electrotechnieker kan dit als de beste uitleggen, dus hoef je het hier niet meer te vragen.

Als je dat niet wil ga dan een andere hobby zoeken en breng de LiPo naar het containerpark.

Voor de rest ben je gewoon aan het trollen.

Misschien is het ook wel een lader want het oranje lichtje brandt.
Tussen uw quote heb ik ook wat bijgeschreven.

En terug naar de winkel gaat op hobbyking ook moeilijk ;)

dat weet je als je op hobbyking besteld: je zal zelf onderzoek moeten doen.

En zelfs hobbyking stopt er doorgaans een handleiding bij..
Die handleiding zegt iets over die lampjes.
als dat lampje iets doet, zal dit ergens in de handleiding staan wat er dan aan de hand is.

Zoek het op, en vergelijk het met de lampjes die je zelf ziet.

@Student: als ik het goed begrijp, wordt deze lader zonder manual geleverd. Deze is, zoals bij meer producten van HK, te vinden op hun site op de productpagina. Ik en andere leden hebben deze al opgezocht en onze bevindingen hier geplaatst. M.b.t. de knipperende LED staat er niet specifiek iets in vermeld, maar ook daarover wordt in de comments op de productpagina opheldering gegeven. Ook dat is in deze thread terug te vinden. Kortom: alle vragen van TS zijn al minimaal 1 keer beantwoord, maar óf hij leest zijn eigen topic niet, óf hij begrijpt het niet. Dit is gewoon een prachtvoorbeeld van waarom (sommige) beginners in eerste instantie beter naar de LHS kunnen gaan, i.p.v. direct "lekker goedkoop" over de grens te gaan bestellen.

Laatst bewerkt:
Micropuller;3247807]@Student: als ik het goed begrijp, wordt deze lader zonder manual geleverd. Deze is, zoals bij meer producten van HK, te vinden op hun site op de productpagina. Ik en andere leden hebben deze al opgezocht en onze bevindingen hier geplaatst. M.b.t. de knipperende LED staat er niet specifiek iets in vermeld, maar ook daarover wordt in de comments op de productpagina opheldering gegeven. Ook dat is in deze thread terug te vinden. Kortom: alle vragen van TS zijn al minimaal 1 keer beantwoord, maar óf hij leest zijn eigen topic niet, óf hij begrijpt het niet. Dit is gewoon een prachtvoorbeeld van waarom (sommige) beginners in eerste instantie beter naar de LHS kunnen gaan, i.p.v. direct "lekker goedkoop" over de grens te gaan bestellen.[/QUOTE]

Precies dit was al besproken en dus snapte ik dit al.

Een transformator is geeeeeen voeding. Een transformator is een apparaatje wat 12v naar 230v zet of anders om.

Dat de jongens hier op forum dat moeten uitleggen is 1 ding. Maar dat je vader dat niet inziet....hmmm daar zet ik vraag tekens bij.

Als ik deze topic lees dan vermoed ik sterk dat jij niet de benodige spullen hebt om je lipo te laden. Ofwel je mist een voeding.

Kijk in je kring of iemand een fatsoenlijke voeding heeft en ga met die testen. Want doorgaan met een transformator dan zijn we in 2025 nog bezig om het te laten werken.

Off-topic:
Respect voor de uitleg vermogen van somige leden hier. Ik was al gestopt met uitleggen.

full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou zeg, zes pagina's discussie of een Li-Po wordt geladen. Zit er op de voeding een optie om de stroom te meten. Dan zie je of er wordt geladen.

Vraag:
Toch sluit ik nu de accu aan en dan gaat een groen lichtje knipperen. Betekent dit dat hij oplaat?

Dit had je zelf al gevonden:
Actually no, it goes solid green when charging(first plugged in) and when done the green light goes out completely. I remember reading blinking is a problem but could not find the article.

Even later:
When green led blinks, Your battery (2s or 3s ) is bellow good voltage. And Your battery is not charging.

Dan nog maar even zoeken:
if the batteries are faulty or dead completely the little green LED will flash.

The other noted LED function is that the Green light flashes if the battery is seen as faulty.

if your green light is blinking, that means something could be wrong with the lipo

Blinking green when first plugging in the battery means the battery is faulty.

Also I noticed, when green LED starts to blink, it is not a sign is doing balancing as other people said, it just mentioned something not good with the battery (to low voltage of unbalanced cells).

Reading the comments below I found some saying green flashing means balancing and some said it means fauly battery (too low voltage). In my case it really meant faulty battery. My 2S battery outputs a voltage equivalent to 1S for some reason.

When I install the battery in the charger the green led starts flashing :\

Your battery pack has discharged below the state where this simple charger cannot revive it anymore.

from my experience from this charger, it means problem with either you battery or the PS

Blinking green light says - faulty battery.

Ik zou zeggen; meet je Lipo eens na...
De meeste quotes komen overigens uit de "product discussion" (hierboven ook al even aangehaald) Ik ben halverwege maar gestopt met lezen.

Laatst bewerkt:
Oke, als oplossing is het dus: koop een nieuwe lipo.
Bedankt voor de (vele) reacties. Ik hoop dat nu alles gaat werken met wat nieuwe accus.

Il ga eerst zoals micropuller zegft de spanning van de lipo even met. U hoort zo meer ;)

Mvg

Back