Laatste F5B wedstrijd 2012

Top Mark!

Ik zat net even de data te analyseren, er zaten bij mij hele goede dingen tussen, enorme topsnelheden (312 km/u, zwevend van A naar B) maar ook waardeloze dingen.
Komende maanden ga ik besteden aan het finetunen van het model zodat alles in orde is voor volgend seizoen.

Iedereen die dit seizoen mogelijk gemaakt heeft, ik noem maar geen namen,

BEDANKT!!

GJ

Mooie plaatjes... schitterende locatie! Top!
Heejjjjj... mooie prijzenkasttrofeeën geworden Gerben! Super! :)

Verrassende uitslag. Mannen gefeliciteerd!
Gr Bas

grrr, ik heb weer 2 namen en tuimel zo omlaag in de officiele BeNe cup uitslag....

Heden prachtige dag, laatste F5B voor 2012 in Belgie, de vertegenwoordigers voor het WC zouden er nu klaar voor moeten zijn... Bij mij liep het niet zo goed, mijn laatste S7 is nu ook naar de eeuwige F5B velden na een laatste volledige ronde+23 rakken...... Woitek had ook wat problemen in de 1e vlucht en vloog niet meer verder (gebroken rompje), Jean-Luc was al niet gekomen. Tony vloog dan maar tegen zichzelf in 2S en brak prompt zijn record (30 rakken);

In F5B won Luc na een spannende strijd voor Hugues en Gerben.

hier was ie nog heel...:
DSCF0446.JPG

Laatst bewerkt:
Wim, ik ken het probleem van 2 namen, die had ik in de Eurotour ook.
Mark zal het wel corrigeren denk ik.
Je hebt trouwens een mailtje.

Grts Gert-Jan

Was een mooie dag in Nederweert. Ook altijd weer fijn om de uitslag te hebben op de f5b site. Goed voor de analyse. Zal wat moeten doen aan het vasthouden van de snelheid in rak 3 en 4. En mijnA en B turntijden moeten flink reduceren met ongeveer 50%. Dat zal al veel schelen. We hebben inmiddels al een echte competitie in de subtop. Volgend jaar wordt het alleen maar weer spannender.

Ronald, de keertijden kunnen door coaching korter worden.
Dat scheelt echt veel!
Ik denk dat het zuiden van Nederland zich moet verenigen en wat samen gaan vliegen.
Op elkaar ingespeeld raken, dat scheelt enorm.

We hebben al Team Kampen, als jullie in het zuiden samen gaan trainen hebben we een Team Carnaval, en dan moet er nog iets ontstaan in het hoge noorden.

De reserve wedstrijd was 6 Oktober, zullen we dan nog iets van een wedstrijdje of training doen?
Misschien dat Team Kampen bij hun op de club iets kunnen regelen, dat ligt redelijk centraal.

GJ

Ik zal de komende tijd eens vaker gaan gastvliegen in Weert. Kijken of we samen er iets meer uit kunnen halen met trainen.

Zo, dat was weer een lang weekeind...

Vrijdagavond nog even 4 vluchtjes gemaakt om wat te testen, de BeNeLux prijsjes inelkaar gezet (Bas bedankt voor het design!!) en de auto vast gepakt voor zaterdag.

Het was genieten in Nederweert, mooi veld, interessant weerscondities met wisselende thermiek en gezellige mensen. Ik heb eens zitten kijken naar wat vluchten en vond dat er erg goed gevlogen werd. Als ik dan terug denk aan het begin van het jaar ben ik erg onder de indruk van hoe iedereen vooruitgegaan is. Theo meermaals over de 30 rakken, Marcel die de illustere 40-rakker gepakt heeft, GJ die een 45-rakker uit de nieuwe Plettenberg aandrijving wist te halen. En daarnaast wordt er ook goed gezweefd, er wordt steeds minder motorloop gebruikt, mooi om te zien hoe iedereen steeds een stapje beter vliegt.

Helaas ook wat schades, de Castor motor die het niet zo kon vinden met de E-flight prop, een B95 die een boom als landingsplek dacht te moeten kiezen (gelukkig nog wel te herstellen) en helaas heb ik ook een B95 stevig beschadigd (pilot error??).
Het laatste vluchtje ging van grote veugde over de 49 rakken binnen 4 minuten naar enorme teleurstelling toen de prop er (weer) afviel in de 2e stijger voor de thermiektaak... veel problemen deze dag, maar wel weer veel geleerd.

In alle drukte werden de vlaaien bijna vergeten, hopelijk hebben jullie genoten van de heerlijke originele Limburgse vlaaien (Theo, bedankt voor het meenemen) om de verjaardagen van Johan en mij te vieren :):)

MBC Nederweert ontzettend bedankt voor de gastvrijheid, het was top!

Gerben
(die zondag in Belgie wel zijn props op de kist wist te houden ;) )

Het was een geslaagde dag in Nederweert, voor de eerste keer gevlogen met mijn F5B kist, een beetje spannend maar het ging goed! Iedereen was heel behulpzaam, helemaal top.

Ik heb gisteren nog twee vluchten gemaakt bij ons op de club. Ging lekker. Ik zag gisteren wel dat ik één van de twee schroefjes in de spinner kwijt ben. Kan dat kwaad (onbalans)? Ik had er wel wat loctite opgedaan maar het is toch losgegaan blijkbaar.

Kan geen kwaad, zolang het schroefje bij het platte kantje er maar in zit ;)
Na iedere vlucht even controleren of ze vastzitten, net als de schroeven voor de bladen.

Vond dat je er al lekker mee onderweg was in Nederweert bij de 1e en 2e vlucht, zag er goed uit!

Gerben

Johan, in het begin willen de schroefjes nog wel eens losgaan.
Eigenlijk ben ik dat vergeten te zeggen, voor elke vlucht even controleren of de schroefjes nog vast zitten en of de bladen niet teveel speling hebben.
Gewoon weer met locktite vastzetten, de vlakke kant goed aantrekken en de andere kant handvast.
Als je die schroefjes niet hebt kan ik er wel een paar opsturen, ik heb een voorraadje van Rudi F. gekregen.

GJ

Loctite... moeders de vrouw's nagellak wil ook goed werken... bovendien heb ze allelei leuke kleurtjes... lakstiftje voor de auto wil ook...
Hup een likje op de schroefdraaden het droog mooi stroef op...

Ik probeer het nog wat professioneel te houden.
Zelf gebruik ik ook wel eens bisonkit, gaat ook prima.
Voordeel van loctite is dat het uithardt door afwezigheid van zuurstof.
Nagellak, lakstift, hardt uit doordat het oplosmiddel verdampt in de lucht (daarom moet je altijd het dopje op de stift doen), dus als je het goed opsluit zal het niet uitharden (daarvoor moet je altijd het dopje op de stift doen).

Bas, ik heb een ontvanger voor je binnen.. ter vervanging van de gear.

GJ

Top! Hebbie 1 of 2 voor mij?

Nagellak? Hoei... niet roepen... duur flesje! Mwah... vast zetten en lossen.. ging best goed met dat spul.
Was bang dat het met Loctititietie weer iets te vast kwam te zitten... en vast is vast... :)
Het droogt idd wat langer... maar dat was bij mij niet zo een probleem... :rolleyes: Droogtijd te ooooverrrr....

Laatst bewerkt:
Castor motor is inmiddels voor reparatie weer naar het oosten gestuurd. Zeer snelle reactie en service van Petr.

En Johan, veel plezier van je Surprise 16. Zoals ik dat zaterdag zag gaat dat zeker wel lukken.

Ik heb schijnbaar toch veel geluk gehad. Bij inspectie geisteren voordat ik wilde vliegen met beide modellen vond ik enkele draadbreuken.
Bij de Hawkkloon waren weer enkele servodraden los van de stekker. Die stekker is een 6 polige van MPX. Net alles weer opnieuw gesoldeerd en voorzien van krimpkous. Ik zit te denken om de grote krimpkous nu vol te duwen met warme lijm of epoxy.
Bij de raketenwurm bleek een kabeltje van de stroomsensor gebroken te zijn net buiten het stekkertje dat in de unilog zit. Dit is helaas niet te solderen, dus die sensor moet even terug gestuurd worden.
Bij verdere inspectie bleek dat ook hier bij de stekker (6 polige MPX) voor de vleugelservo's een kabel los te zitten. Ook deze is weer op zijn plek gesoldeerd en voorzien van de benodigde krimpkous. Ook die zal ik waarschijnlijk gaan ingieten met hete lijm of epoxy. Na het solderen vandaag heb ik behoorlijk hard aan de kabels getrokken om te kijken of alles weer vastzit.

Back