Large scale Fokker DVII

Bedankt voor het aanbod Rob,

Als we er aan toe zijn gooien we het in de groep en zullen dan een weloverwogen besluit nemen tussen de aanbieders v.w.b. het frezen.

Gr. Teus

Als die vliegend wordt hoop ik dat ie RLD gekeurde boutjes en moertjes gaat gebruiken anders heeft ie een probleem met de luchtwaardigheidverklaring...

;)

ben benieuwd!! zou mooi zijn weer een oldtimer te zien vliegen!

ASH

Als die vliegend wordt hoop ik dat ie RLD gekeurde boutjes en moertjes gaat gebruiken anders heeft ie een probleem met de luchtwaardigheidverklaring...

Nou dat weet Dick wel hoor, wat hij moet gebruiken,Dick doet veel werk voor het Aviodrome en is nu met de Fokker S IV bezig, een twee zitter leskist..:)

Groet Jan.

Dan ben ik HELEMAAL benieuwd!!!!!!!!!!!!

WAUW!!!

ASH

PS hebben we het hier over de Dick die de AT-6 vloog in Zwartboek? of een andere?

Laatst bewerkt:
Eindelijk weer een stap verder, gigantisch druk op het werk, kom nauwelijks aan tekeningen toe de laatste weken, de struts beginnen vorm te krijgen:

GroteFoto-B8NMM43D.jpg

Om bij het monteren van de struts van boutjes en moertjes af te komen had ik de gedachte om M4 gaffels te gebruiken met een scharnier pen met verende clip:

GroteFoto-7YUNIB7H.jpg

Voor (de)montage kunnen zonder extra gereedschap de clips verwijderd worden:

GroteFoto-4ISI38BB.jpg

De aluminium GT profielen worden dan voorzien van een sleuf en gaten:

GroteFoto-HTTKDICJ.jpg

Waarin een stalen plaatje (met daarin een stuk M4 draadeind hardgesoldeerd) geschroefd/gelijmd wordt met JB Weld,

GroteFoto-FM8ICZGG.jpg

Gaarne uw commentaar,
dan ga ik vast verder met de struts op de romp,:mrgreen:

gr.

Frank

Goed idee Frank, kan ik mij helemaal in vinden :thumbsup:

En zeker in de schroef/lijm verbinding i.c.m. het plaatje. Subliem gevonden. Daar kan niets mee gebeuren en op het veld is het bijna "plug and play" Prachtig.

Gr. Teus

lijkt me erg lekker werken
tis een heel gehannes om op het veld met boutjes en moertjes te klooien
Dus dit is een goede oplosing

Prachtig opgezet Frank! :thumbsup:

Het is misschien een idee om de bovenste clips te vervangen door bv. Robart stift-scharnieren
De tussenvleugelstruts zitten dan scharnierend aan de bovenvleugel vast
(de strut-set past zelfs geheel binnen de outline van de bovenvleugel, handig met transport :D)

Dit idee scheelt tijdens het opbouwen 4 bevestigingen en het spaart het je ook nog ca. 12 euro uit (clips kosten per stuk ca. 3 euro!)

Is maar een ideetje, eenieder doet wat hij wenst ;)

Maar verder prachtig werk hoor!

Groeten, Ralf

Hi Martin,

Je zou de jumbo uitvoering moeten nemen die is sterk genoeg ;)
Er komt voornamelijk druk op te staan geen trek (vleugels worden naar elkaar toe gezogen tijdens de vlucht)

Het idee op zich met scharnieren zou kunnen, echter niet met de Robarts
We zouden zelf iets moeten maken van bv metalen lipjes

De scharnierlijn ligt schuin ten opzichte van de hartlijn van de strut
De scharnier zou dus geknikt moeten zijn (en niet zoals de robart recht) :oops:

Groeten, Ralf

Opvouwbare struts

Hoi Ralf,

Voor het inklappen van de struts zou ik zelf niet kiezen.
Je hebt kans,als je ze een keer te hard opklapt of als de vleugel een beetje onder druk komt , bijv. in een hoes, dat de vleugel bespanning beschadigd zou kunnen worden.
Dan houd ik ze liever apart.

gr. Lex.

Back