Large scale Fokker DVII

Hallo heren,

Ik ga er nu al naar uit kijken als er vijf Fokkers tegelijk de lucht in gaan, want ik heb gisteren een soort gelijk voorbeeld gezien met de pup van Frank die samen vloog met de pup van Richard Sombroek gevlogen door Ron Ton.
Geweldig om te zien twee van die grote kisten samen in de lucht.

Zie de foto's linkje Vliegshow pegasus.

vliegshow-pegasus

Groet Jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer subliem uit Frank! :D

Teus, wat een prachtfoto's van de show in Enkhuizen
Lijkt erop dat ik heel wat gemist heb
Zeker als je die plaatjes ziet met die 2 Pup-grootheden aan het werk!
Wat moet dat een prachtgezicht zijn (zeker met een paar vette Fokkers erachteraan ;))
(nu ja, weekje vakantie in Drente was ook erg leuk)
Soms wou je dat je je kon opdelen :p, had er ook graag bij willen zijn

Groeten, Ralf
 
ik heb nog een vraag
balsa u s a heeft ook een d7 in het programma op schaal 1/3 is het zo dat dees beter moet gaan worden
of maakt dat niet echt uit
 
In principe hebben we een exclusieve (jeetje wat klinkt dat :mrgreen:) groep van vijf man die besloten hebben de DVII te bouwen en daar ook al flink in geïnvesteerd hebben, deze groep houden we voorlopig ook zo.

De tekeningen en de cnc frees files (al een kleine vijf maanden werk!) zijn in eerste instantie ook uitsluitend bedoeld om deze vijf kisten te bouwen.

Bij goed gevolg ( als de kisten per ongeluk nog goed blijken te vliegen ook) overleggen we in de groep of de kist op de 'markt' gebracht word door bijvoorbeeld een 'shortkit' met tekeningen te maken, hetzij door iemand van de groep of door verkoop aan een geïnteresseerde firma,

gr.

Frank

Als jullie daar een shortkit van gaan uitbrengen mogen jullie me daar van even op de hoogte houden.

Echt super wat jullie maken.

Gr Jasper
 
balsa u s a heeft ook een d7 in het programma op schaal 1/3 is het zo dat dees beter moet gaan worden

Uiteraard wordt deze beter! :p :rolleyes: (just kiddin', nee hoor, het zijn goed vliegende kits)

Jeroen, we hebben als uitgangspunt de ZG62 met Schlundt vertraging gekozen voor onze DVII
Hieromheen is de constructie door Frank uitgewerkt en getekend

De basis opzet komt van een Bob Holman tekening die ik in Autocad nagetekend heb en welke Frank vervolgens 3D heeft uitgewerkt.
We hebben met eigen ogen kunnen zien hoe dit ontwerp ons (zelfs met een zeer sterke wind) voortreffelijk werd voorgevlogen door Bart V.
In dit ontwerp hebben wij het volste vertrouwen :D

Deze constructie was redelijk schaal, maar we hebben nog het eea gedaan om hem een meer schaal-outline te geven mbv de originele Fokker tekeningen

Ook hadden we zo onze eigen ideen over de vleugel verbindingen
We wilden bv. graag de Glenn Torrance aluminium struts gebruiken
Frank heeft zelfs ook een prachtig deelbaar staartstuk bedacht wat een hoop transportproblemen scheelt

Zou je een BUSA kit kopen dien je een hoop aan te passen om hem naar je eigen smaak te krijgen, dat kost een hoop tijd
Op onze manier heb je een 'custom' product wat geheel aan onze -strenge- :p eisen voldoet


Een Winnertje dus :rolleyes:

Groeten, Ralf
 
Frank had afgelopen donderdag in Enkhuizen een uitdraai mee van de bovenvleugelprofielen 8O

Laat ik het zo zeggen............. dat wordt een beste deur :mrgreen:

Gr. Teus
 
ok dan m,aar wachten op die van julie
als i leverbaar word
balsa u s a is niet duur
maar heb wel gehoord dat het houd wat ze leveren romol is
 
Your item cleared customs in NETHERLANDS at 1:39 PM on May 16, 2009.

Eindelijk na twee weken daar op de plank te hebben gelegen :mad: Dat houd hopelijk in dat maandag of dinsdag de post met een pakkie voor de deur staat met allemaal moois :D

strut-0.jpg
 
Hallo Heren,

Was net even aan het kijken bij, Rotary's bij Phantasy in Blue , erg mooi...:thumbsup:

Een motor met vertraging is wel mooi.... maar is dit niet veel mooier... even door bouwen..:mrgreen:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja das natuurlijk een hyper motor voor in een d7 maar wel lastig aan tekeningen te komen
ik probeer nu al maanden aan een 1/3 le clerk te komen maar krijg geen reply van de bouwers
 
Voordat men denkt dat er niets gebeurd op het Fokker DVII, front
nu de CNC freesfiles bijna klaar zijn, ben ik bijzonder druk met de tekeningen, d'r zal perslot van rekening toch wel een soort bouwhandleiding moeten komen; anders weten de mannekes niet wat ze moeten doen :mrgreen:

De bladen voor het vleugelmiddeldeel zijn inmiddels gereed:

GroteFoto-NUPU48PJ.jpg


GroteFoto-A8BA8LXX.jpg


Frank
 
anders weten de mannekes niet wat ze moeten doen :mrgreen:

Nou met deze handleiding zal het misschien zelfs ook nog wel gaan lukken denk ik :rolleyes:
My God Frank! Je maakt er een waar spektakelstuk van!

't is fijn dat ik me straks mag bekommeren over 2 stuks DVII want de handjes jeuken reeds om te starten :p

Heb zojuist trouwens een mailtje naar Mick Reeves gestuurd over zijn WW1 wielen (25,4cm, wij hebben 26,5cm nodig)
Zijn velg heeft een groef waarin een uitstulping van zijn band past
Heb hem gevraagd of hij deze bandjes zelf 'extrudeert' of dat deze vorm zo te koop is van de rol
En zo ja, of deze banden evt. 'opgeschaald/verdikt ' kunnen worden :mrgreen:

Zijn verder perfekte wielen :D

Wie weet, hopen op wat goeds... ;), niet geschoten is altijd mis

Frank, het ziet er subliem uit man! :proost:
Hoe durf je dit juist nu te vertonen, een paar dagen voor de Dawn Patrol zelfs... :p , of we al nog niet genoeg adrenaline in ons bloed hebben ;)

Groeten, Ralf
 
Ralf had een goed idee om de wielen van Mick Reeves te gebruiken, met eventueel een 'eigen' grotere band,
om te laten zien hoe dat eruit ziet twee plaatjes:
de eerste met de originele MR wielen (diam. 254mm.), en het tweede plaatje met wielen zoals ze op schaal zouden moeten zijn: (diam 264mm)

GroteFoto-7XBVZUGP.jpg
GroteFoto-7FIHZT6P.jpg


Vergelijk maar eens :D !

Frank
 

Mooi in beeld gebracht Frank :thumbsup:
Misschien lijkt het muggezifterij die 1 cm, maar het 'poremt' echt een stuk beter als de wielmaat groter is :p

Als voorbeeld nogmaals deze prachtige DVII :thumbsup: van Ken (Provostguard) van het engelse RCMF

Lex gaf aan dat hij wel voor de gewone Reeves wielen (25,4cm) zou willen gaan

Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben het wel een beetje eens met Ralf dat het beter oogt met een relatief groter wielmaat. Maar als je zo kijkt wat Frank ingetekend heeft met die 1cm verschil zie je het bijna niet. Bij de verschillende D-VII in de musea zie je ook grote verschillen qua maat zo op het oog. De D-VII van Ken uit de voorgaande post zit denk ik aan de vrij grote kant van de wielmaat. Maar oogt idd. heel mooi ;)

Als je onderstaande bekijkt van een musea zit weer aan de kleinere kant.......

1348400.jpg
 
De tweede foto ziet de band er wat voller/ massief uit, vind ik mooier.

Ik denk ook dat je moet op letten of je een witte of zwarte band gebruikt, in de zelfde grote kan dat opties een verschil zijn.

Fokker vroege vogels Lelystad.

full


Jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top