Large scale Fokker DVII

weer een stap verder, ben d'r best wel trots op!

En dat mag je absoluut zijn Frank :D

Tjonge tjonge, wat ziet de kit er goed uit en als ik die foto's zie die Frank heeft gemaakt, Schitterend!

Wij als D-VII team hebben afgelopen zaterdag nog een aardigheidje aan Frank kunnen overhandigen in de vorm van een miniatuurmodel van de D-VII als klein bedankje voor zijn zeer grote inzet en moeite die hij tot nu toe al in het project heeft gestoken. Klasse Frank, Top!

Gr. Teus

Helaas mist Martin op de foto, verder is het team compleet.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er heel goed uit Frank:thumbsup:

Volgende Dawn Patrol vliegen;)

full

Wielen

Zag onlangs op de site van Mick ReevesMR dat 'ie een nieuw type wiel in zijn prgramma heeft: 10" = precies de goede maat!

Wheel.jpg

qua prijs ook niet te duur dacht ik zo: die maar doen dan?

gr.
Frank

Zag onlangs op de site van Mick ReevesMR dat 'ie een nieuw type wiel in zijn prgramma heeft: 10" = precies de goede maat!

Ik weet het niet Frank,
Het lijkt op de 'oude', deze is ook 10" = 25,4 cm (ipv 26,4cm voor de DVII)
maar dan met de velgrand zwart geschilderd waardoor de band groter lijkt

Doet er verder niet toe, als je het mij vraagt zijn deze toch de beste keuze voor de DVII's, licht en goed :D

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
Zo, de 10 koelmantels zijn gerold en gelijmd. Nu wat kachelzwart er op spuiten en afbakken in de oven als mooie zwarte ondergrond.

Aankomende weken de bajonetten en lopen draaien :D

full

Mantels zijn gezwart en afgebakken in de oven en de bajonetten zijn gedraaid en geplaatst.

Ben nu bezig met het uitfrezen van de eindkappen. 5 gedaan nog 5 te gaan.

full

Gr. Teus

8O.................
Hoe durft ze! ;)
Stella the Barbarian

Groeten, Ralf

(ze krijgt in ieder geval wel credit van me dat ze meekijkt op ons wonderschone forum :D )

Zo, de eerste is gereed en staat in de afgebakken grondverf. Kon niet afbakken op 150 graden i.v.m. de plastic delen die er aan zitten dus dan maar de dubbele tijd op 75 graden en dat werkt ook perfect. Verf zit zelfs zeer krasvast op het plastic :D

Nog 9 te gaan............. :rolleyes:

Gr. Teus

full

full

full

Weer wat vooruitgang op het D-VII front.

We hebben gisteren een team meeting gehouden bij Jaap thuis en de hele zaak tot nu toe doorgesproken en tevens de eerste kit overhandigt aan Lex die met de bouw daarvan gaat starten. Kit ziet er bijzonder goed uit en de passing is perfect. Frank heeft perfect werk afgelevert, en dat is een statement! Als afsluiter hebben we heerlijk kunnen genieten van een maaltijd van de plaatselijke chinees.

Top geregeld Jaap en Elwina :thumbsup:

De bouw gaat niet echt via het forum plaatsvinden daar de meesten de zin hebben doen vergaan met het verliezen van een aanzienlijk aantal foto's in het verleden en de heersende perikkelen.

We zullen wel af en toe wat updates en foto's plaatsen. Hieronder wat foto's van de meeting.

Frank zit de vergadering voor ;)

IMG_0250.jpg

Tekeningen uitgerold op tafel.

IMG_0233.jpg

enz. enz.........

IMG_0245.jpg

IMG_0246.jpg

IMG_0247.jpg

IMG_0248.jpg

IMG_0249.jpg

IMG_0244.jpg

IMG_0243.jpg

Even vlug een vleugelhelft opbouwen d.m.v. meegeleverde helling.

IMG_0235.jpg

IMG_0236.jpg

IMG_0237.jpg

IMG_0238.jpg

IMG_0239.jpg

IMG_0240.jpg

IMG_0241.jpg

De afsluiter.

IMG_0253.jpg

Gr. Teus

De bouw gaat niet echt via het forum plaatsvinden daar de meesten de zin hebben doen vergaan met het verliezen van een aanzienlijk aantal foto's in het verleden en de heersende perikkelen.

Dat doen jullie ons toch niet aan (niet één bouw verslag :rolleyes:)
Gewoon de foto's zelf ergens anders neerzetten (de mijne staan bij photobucket maar het kan bv ook bij hyves )
Die andere perikkelen , daar kunnen wij belangstellende supporters niets aandoen.
Als je een verslag wilt zonder Bla,Bla er tussen kun je telkens de update aan je eerste posting toevoegen.

In ieder geval succes met de bouw !!!!!!! met of zonder verslag ;)
Aan de kit zal het zo te zien niet liggen ziet er allemaal heel netjes uit op de foto's (beter dan die kit die ik van belair/funmodellbau heb gekregen)

Groetjes

Eric

Laatst bewerkt:
Teus zei:

maar heb dr wel begrip voor ivb fotos en perikkelen:yes:

mvgr johan snijders

[mod]Tekst lichtelijk aangepast[/mod]

Back