Large scale Fokker DVII

As zg62.

Dat is knap lullig Frank.
Je kunt wel een nieuwe krukas bestellen bij Hobby-in , is een setje (krukas en drijfstang).
Kun je de zuiger overzetten.
kost plusminus 119 euro meen ik.
gr . Lex

Hee Lex, mooie foto's man! :thumbsup:

Frank, da's idd knap lullig
(ruil hem met die van Martin voor zijn Spit, de Torquemaster heeft het achterasje niet nodig) ;)
Optie van Lex is waarschijnlijk beter :cry:

Groeten, Ralf

En het hij heeft een electronische ontsteking, dus ook geen magneet en dus ook geen plek om het messing vliegwiel op te monteren,

jeetje :( :( :(

Frank

Frank
Waarschijnlijk kun je hem terugbouwen naar
magneet ontsteking.
Want andersom (van magneet naar elektronisch )wordt ook gedaan.

Misschien hebben ze bij hobby in nog oude magneet ontstekingen liggen.

gr. Lex

Laatst bewerkt:
terugbouwen naar magneet ontsteking.

gr. Lex

Nee nee terug ombouwen doe ik niet,
niet als je de perfecte starteigenschappen en stationair loop van dat ding gewend bent,
(je hoeft de prop alleen maar door het BDP te duwen ! niet eens slaan :nooo:)

Ik denk dat ik er gewoon een nieuwe krukas inzet in en zelf op de draaibank een soort tussenplaatje maak waar het vliegwiel op past.

Frank

Frank,

Jaap heeft net een ZG-62 gekocht met een extra magneet wiel er bij :p

Kan je vast wel van Jaap overnemen denk ik.

Gr. Teus

Frank, eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet van de voorzijde mbt de PCI uitvoering??
De 2 gaten (6,5mm) in het vliegwiel hebben een steekmaat van 46mm, dit komt overeen met die van de propmeenemer en past hier toch gewoon voor de in plaats? (centergat is 22mm)
(de propmeenemer wordt vervangen door het vliegwiel)
Maar misschien heb ik het fout?

Bij de verbouwing van de Torquemaster was ik ook bang dat de inbouw van mijn 'nieuwe' ZG62PCI problemen zou geven tov de 'oude' magneetversie
Gelukkig bleek alles zonder problemen te passen

Meet anders eens op?

Groeten, Ralf

(was trouwens even bang dat je een geintje maakte, maar blijkt toch serieus)

Laatst bewerkt:
Hopenlijk hier duidelijker te zien:

Ma%C3%9Fe_4.jpg

P1010006~1.JPG

'Mijn' PCI uitvoering voor de torquemaster
Duidelijk te zien het plaatje (met klein magneetje aan de zijkant voor de E-ontsteking) waartegenaan het vliegwiel bevestigd dient te worden

P1010008~1.JPG

Weer 1 probleem minder :D

He Lex,

Nu je de vertraging op de motor heb zitten ga je toch zeker wel ff proefdraaien en er een mooi filmpje er van maken om ons te laten horen hoe hij klinkt? :yes:

En als je alvast een prop wilt hebben in de buurt, kan je die van Jaap wel lenen denk ik, als hij hem inmiddels heeft opgehaald bij Martin.

@ de rest van het team;

De profielen van GT worden waarschijnlijk eind van de maand besteld, als Frank de definitieve maten heeft.

Gr. Teus

Ja ja, een beetje geduld Teus :rolling:

Er moet eerst nog een stevige bevestiging gemaakt worden die ik in m'n workmate moet klemmen.

En op het ogenblik ben ik even bezig om retracts in te bouwen in een 2m spw. Hurricane(een Mick Reeves kloon).
die had ik al een jaar of 6 liggen als ruwbouw.

Het wordt een tankbuster(met twee 40mm kanonnen onder de vleugel ) :2gunfire: ten tijde van de woestijn campagne tegen Rommel:tank:

full

gr. Lex.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeeeeeee Lex,mooie keuze om er een tankbuster van te maken.
Hoop dat je er een bouwverslagje van gaat maken met veel foto's zodat we kunnen smullen van deze mooie ondergewaardeerde legendarische kist die ook nog eens multi inzetbaar was tijdens WW2.
Lijkt me super als jij.Eelco en ik over een tijdje op de schaalmeeting in Oss met z'n drieén tegelijkertijd in de lucht hangen

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
dit is dus precies wat ik zocht voor mijn spit want monteer je dit op een 70 3 w
dan komt de motor achterstevoren in het model
en dan draait de prop rechtsom
zo als het hoort bij een groffon spit

He Lex,

Nu je de vertraging op de motor heb zitten ga je toch zeker wel ff proefdraaien en er een mooi filmpje er van maken om ons te laten horen hoe hij klinkt? :yes:

En als je alvast een prop wilt hebben in de buurt, kan je die van Jaap wel lenen denk ik, als hij hem inmiddels heeft opgehaald bij Martin.

@ de rest van het team;

De profielen van GT worden waarschijnlijk eind van de maand besteld, als Frank de definitieve maten heeft.

Gr. Teus

Hoe zit het met de verzendkosten van GT? ik wil namelijk ook nog wat profielen voor mn Porter...

De afgelopen week de bovenvleugel zo'n beetje uitgewerkt,
hieronder een paar screenshots om de 'opbouw' gedurende het tekenproces te laten zien,

Foto-UOWKGVKH.jpg

Foto-TDWQUAMM.jpg

Foto-4IF6VUX6.jpg

Foto-CH4MPTJC.jpg

Foto-UFMB4LUQ.jpg

Foto-4RJI78QS.jpg

Foto-ZWDT7TU6.jpg

Foto-ESYVITLC.jpg

Foto-YJYZKYNB.jpg

Het totaal plaatje raakt al aardig compleet, nu de ondervleugel en de struts nog!

GroteFoto-IEFS3UFN.jpg

Detail van de rolroer aansturing; dit mogen de bouwers in principe zélf uitwerken.

GroteFoto-RVHOWOLS.jpg

En de constructie van de tip;

GroteFoto-RF6J8NNT.jpg

gr.

Frank

Potverdikkie Frank, dat heb je weer razend knap gedaan! :yes:

Vraagje: is het nu zo dat de voorlijst van de aileron recht/evenwijdig is (dus niet taps) omdat deze schuin door de vleugel heen naar voren toe loopt?
(lastig onder woorden te brengen dit :oops:)

En plak je de ribben nu in een aparte samenstelling (met derived components) of is de gehele vleugel 1 part?
en hoe haal je de liggers hiernaar toe

Mooi werk hoor! :proost:

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
Potverdikkie Frank, dat heb je weer razend knap gedaan! :yes:

Vraagje: is het nu zo dat de voorlijst van de aileron recht/evenwijdig is (dus niet taps) omdat deze schuin door de vleugel heen naar voren toe loopt?
(lastig onder woorden te brengen dit :oops:)

En plak je de ribben nu in een aparte samenstelling (met derived components) of is de gehele vleugel 1 part?
en hoe haal je de liggers hiernaar toe

Mooi werk hoor! :proost:

Groeten, Ralf

Ralf,
de voorlijst is niet evenwijdig, gaat van 19 naar 18mm dus 1mm verschil over de hele lengte van het rolroer dus zeg nagenoeg evenwijdig :mrgreen:

En in Solid Works kan je meerdere body's in een part hebben (bovenstaande tekening van de vleugel is één part), en met de functie split part kan je simpel bijvoorbeeld elke rib een naam geven en apart opslaan,

maar dat komt nog.....
gr.

Frank

We kunnen alvast gaan bouwen :banana:

Fiddlers Green heeft de tekening al gereed, we kunnen hem HIER downloaden.

Wie vliegt als eerste?

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Zo heren,

Ben wieder zuruck von wintersport....:sleepy:
Ben gelijk aan het uitzieken van een keelontsteking en verstopte bijholtes en voorhoofdholte ontsteking....:mrgreen:

De tekeningen zien er helemaal toppie uit Frank. :) :)

Martin

Back