Large scale Fokker DVII

We gaan gestaag door; een weekje verder en de ondervleugel is nu uitgedetailleerd,

GroteFoto-XOEDDIUE.jpg

Gaat lekker zo, volgende week beginnen met de struts en dan is 70% van het tekenwerk gebeurd!

GroteFoto-WSZZISX6.jpg

gr.

Frank

Welke scaal word de d 7 eigelijk
De tekeningen zien er schiterend uit echt mooi werk
Krijg zowaar zin om er 1 te bouwen
Ik heb nog een 20 cc 4 takt over

Krijg zowaar zin om er 1 te bouwen
Ik heb nog een 20 cc 4 takt over

Ha Jeroen,
zoals je in het begin van dit draadje kan lezen is de schaal 1:3, we gaan er vijf bouwen, de kisten
gaan zeker 18kg wegen en daarom hebben we daarvoor ZG62's met vertraging aangeschaft om een prop van 34x20 te kunnen gebruiken,
een 20cc viertakt gaat dat niet redden denk ik :nooo:

gr.

Frank

Wauw dat ziet er echt super uit!! Wat enorm veel werk zo met zelf een tekening produceren of niet? Wanneer begint de echte bouw? Succes met dit project
Rickske

Wanneer begint de echte bouw? Succes met dit project

Hoi Rickske,

Zoals het nu in het verwachtingspatroon ligt zal dat waarschijnlijk na de zomer zijn.

Frank is nu druk met tekenen en dat doet hij in zijn schaarse vrije uurtjes op het werk :thumbsup: Ondertussen zijn we ook al de materialen aan het aanschaffen zoals de motoren, vertragingen, geprofileerde struts enz. Dit mede om de kosten wat te spreiden. Pas als Frank gereed is met tekenen en de boel heeft omgezet naar een frees/leesbare file kan deze worden aangeboden aan de freesboer. Je moet dus nog even geduld hebben. dit is geen project van "stel en sprong" We zijn inmiddels al anderhalf jaar aan het plannen/tekenen/inkopen en het bouwen gaat ook nog wel een jaar duren denk ik :rolleyes:

Gr. Teus

moaaaa ik heb ook nog een 70 3W blokje liggen dat zou dus wel gaan
Kunnen julie trouwens ook bestaande tekeningen digitaliseren

zomaar een vraag
wat heb je als basis voor de tekening gebruikt
de orginele tekening van de echte ????

Ik (en Ralf) heb(ben), zoals de kist nu getekend is in 3D SolidWorks, alleen gebruik gemaakt van maatschetsen van het origineel.
Het eerste plan was om de tekeningen van Bob Holman op te schalen naar 1:3 Maar ik kwam teveel dingen tegen die anders (beter?) konden dus nu kunnen we, niet zonder trots :cool:, melden dat de kist een 100% eigen constructie is, waar er dus in principe vijf van gebouwd gaan worden!

gr.

Frank

melden dat de kist een 100% eigen constructie is, waar er dus in principe vijf van gebouwd gaan worden!
5 prototypes om later een bouwdoos vanuit te brengen ;-)

Jullie zijn echt goed bezig, heb ik diep respect voor :worship:

Frank, is het mogelijk om er 'even' een vooraanzicht 'uit te persen'?
Ben wel benieuwd hoe nu de vleugels (ingebouwde V-stelling ;) ) er in het vooraanzicht uitzien

Alvast dank, :thumbsup:

Groeten, Ralf

Hij is prachtig Frank! :thumbsup:

Bovenzijden lopen mooi 'recht' door, daar was ik benieuwd naar
Thanks! :proost:

Groeten, Ralf

hoi martin leuk je weer ns tegen te komen, hoe is het met jaap deyne al zolang niet meer gezien, en heb je mn pb tje ondvangen gr johan snijders .

ps hoe is het met mn ex sopwith pub

Laatst bewerkt:
Frank, bied je tzt ook 'freespakketten' aan?
Dus een compleet bouwpakket, maar dan zonder het 'ijzerwerk'?

Geen denken aan!, :nooo:
ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen :D
Dan sta ik hele weekenden te frezen inplaats van te vliegen en te bouwen.
Ik heb gezien hoe dat gaat bij Chris Davies CD-Scaledesigns toen ik nog tekenwerk voor hem deed en dat ga ik dus niet doen.

Maar dat is ook iets wat eerst goed met de rest van het team besproken moeten worden, wellicht ziet iemand anders er wél wat in.
Met een aantal heb ik er al wel over gesproken, en toen het idee geopperd om, als we klaar zijn met de kisten, de frees en tekening files ter beschikking te stellen, dan moet je dus zélf zorgen voor het afdrukken van de tekeningen en het frezen :mrgreen:

gr.

Frank

Laatst bewerkt:
Back