Large scale RAF SE5a

Hallo Tilmann!

No, not worried anymore, thank you :D.
The enclosed silencer could not easily be fitted in the fuselage.
So I'm going to use the #5770 silencer from Toni since the other one he sells (the pot) is also not easy to fit upside down.

Cheers, Ralf
 
Hi Ralf,
as for the #5770 I have an important hint for you: make sure that between the "Krümmer" and the silencer there is not more than just 2 or 3 mm distance. Otherwise the Teflon thingy which links the Krümmer and the silencer will burn through - which happened in my Morane AI.
I just got this hint from Gerd Reinsch.
Cheers
Tilmann
 
Hallo Tilmann,

Thank you! That sure is a good hint :D, I'll keep 'em close together.
The silencer is needed before I position the drive unit permanently.
Due to the propshaft offset I also need to make a fitting mould.

I'm still waiting on Mick's wheels and axle so I can commence on building the undercarriage.

Thank you!, Ralf

-Wacht nog even op de wielen en as welke ik bij Mick besteld heb voordat ik verder kan gaan met het landingsgestel.
Ook heb ik de demper nodig voordat ik de motor definitief op zijn plek kan zetten. Vanwege de propas excenter zal ik een malletje moeten maken ;)-

Zal een lijstje maken van spulletjes welke ik bij Toni zal moeten bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Dank Han!
Wat een waanzinnig mooie foto's!
Zoveel mooie modellen, je zou al haast weer aan een nieuw projekt gaan denken :rolleyes:
Eerst deze maar eens afbouwen ;)

Dank, Ralf
 
Deze van de Vintage Aviator is wel errrug mooi hoor John... ;)

BE2_zpscd969166.jpg


Ondertussen 2 schoentjes gemaakt van 0,3mm messing.
Deze sluiten het hout op waar de aanhechting komt (echt werkend en nodig dus :D)

P1010080_zpsc9c79014.jpg


Bakpapier ertussen zodat er geen zwarte schroeivlekken op het hout komen :wink:

P1010081_zps5d04af64.jpg


3 stuks M3 ringetjes erop gesoldeerd om het op de echte te laten lijken

P1010083_zps05952fc8.jpg


Schoentjes nog even passsen..

P1010084_zpsb9e184c8.jpg


En zwart schilderen maar.

Wacht nog steeds met smart op de wielen en as welke bij Mick zijn besteld.
Als ik die binnen heb kan ik de definitieve sparing in de zijkanten van het landingsgestel maken.

Groeten, Ralf
 
se5a

Ralf ,je heb gelijk een prachtige kit ,misschien iets voor later ?
ook bedankt voor de oplossing schaal landingsgestel met m3 bledjes ,ga ik overnemen.
vogelman.
 
In afwachting van de wielen maar even verder met het dashboard.

P1010085.jpg


Ik wilde graag een alu rand om de binnenzijde hebben net als de echte.
Stripje lithoplaat gesneden.
Buigen om de rand ging niet zo soepel, zie bovenste stuk.
Verhitten met een brander en het wordt zo zacht als boter en laat zich makkelijk om de rand buigen :D (onderstuk)

P1010088.jpg


Verder 2 kleine metertjes gereed gemaakt om te bevestigen.
Die in mijn hand heeft een plaatje 6mm triplex onder zich, daar komt straks nog een stukje pijp uit (koper van elektrakabel).

Morgen weer verder.

Groeten, Ralf
 
Prachtige bouw Ralf, wordt een hele mooie S.E.5.A!! Cockpitinstrumenten zien er erg strak uit! Bedankt voor de tip het litho verwarmd te vervormen als het koud niet lukt, was ik niet eerder tegengekomen en ga ik vanaf nu zeker zelf ook proberen.

ennuh,... die Royal Aircraft Factory B.E.2 is inderdaad een beauty! Heel mooi ontwerp van Geoffrey de Havilland.

Wist je dat Henry P. Folland de hoofdontwerper van het team is die de Royal Aircraft Factory S.E.5.A ontworpen heeft? Hij heeft later vele mooie ontwerpen voor Gloster gemaakt, onder andere de Gloster Gladiator (zoals je weet mijn muze) ;)

Bouwze, Ramses
 
Bedankt voor de tip het litho verwarmd te vervormen als het koud niet lukt, was ik niet eerder tegengekomen en ga ik vanaf nu zeker zelf ook proberen.

Is heel makkelijk, even de brander er bij houden en je ziet het vanzelf 'ontlaten'. Het laat zich dan ook eenvoudig over dubbelgekromde oppervlaktes heenbuigen.
De sterkte is er wel helemaal uit.

ennuh,... die Royal Aircraft Factory B.E.2 is inderdaad een beauty! Heel mooi ontwerp van Geoffrey de Havilland.

:yes:

Wist je dat Henry P. Folland de hoofdontwerper van het team is die de Royal Aircraft Factory S.E.5.A ontworpen heeft? Hij heeft later vele mooie ontwerpen voor Gloster gemaakt, onder andere de Gloster Gladiator (zoals je weet mijn muze) ;)

Thanks Ramses :D, dat van Henry P. Folland wist ik niet, leuk om te lezen.
Weet wel dat hij een goede smaak heeft ;)
Hoe staat het trouwens met je Gladiator of staat je Moth nu even bovenaan?

Groeten, Ralf
 
Weer een stukje 'plumbing' gedaan voor het dashboard.
Wat stukjes messing pijp, wat koperdraad en wat moertjes..
Had ik bij Vogelman al gezien en vond dat goed staan

P1010094.jpg


Schiet niet echt op maar is wel leuk werk :D.
Vandaag maar eens een mailtje richting Mick gestuurd waar de wielen bleven... In de drukte over het hoofd gezien. weer 2 weekjes wachten nog dus.. :???:

Inmiddels is ook de demper besteld, wordt ook een weekje of 2 :rolleyes:

Groetjes, Ralf
 
Het is allemaal prachtig om zien al die wijzertjes.
Dat deze allen op 0 staan is heel gewoon, het toestel word in stilstand gefotografeerd veronderstel ik bij schaalkeuring.Neem mijn hoed af voor de tijd en het geduld dat je er voor over hebt.
Er is echter het kompas, dit veranderd naargelang je het toestel in een bepaalde richting plaatst, er is weinig of niets over te lezen, maar maken jullie dit werkend? of is het net als bij de instrumenten een vaste waarde.
Op deze schaal is dat toch doenbaar, of droom ik te hard.
Zomaar een vraagje, het kon ook in een ander draadje, maar vind dit buitengewoon.

Johan.
 
Hallo Johan, dank voor je reaktie!

Het kompas pendelt in een soort evenaarsconstructie welke je b.v. ook in boten ziet bij het fornuis om dit level te houden tussen de golven.

De mijne is gewoon vastgelijmd i.v.m. de motortrillingen en het plaatje heeft een vaste waarde.
Er zijn er vast wel die een stap verder gaan en deze geheel bewegend maken.
B.v. Teus maakt zelfs zijn eigen metertjes en kompas op zijn nieuwe Fokker EIII!

Maar je moet ergens de grens trekken niet? :wink:

Groeten, Ralf
 
Back
Top