Psygho (Emil)
Forum veteraan
@Sleur en Puller:
Thnx, weer wat geleerd
En idd nu weer mooi opgelost!
Thnx, weer wat geleerd

En idd nu weer mooi opgelost!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag in de krant:
Leuk he? Laser pointers, zeker als je er verantwoord mee om kan gaan
een stipje op de grond is een vierkante meter hoog in de lucht
Tips voor buitenshuis gebruik (star pointing)
Een populaire legitime reden voor het buitenshuis gebruiken van lasers is het aanwijzen van sterren en dergelijke.
Vandaag in de krant:
Leuk he? Laser pointers, zeker als je er verantwoord mee om kan gaan
een stipje op de grond is een vierkante meter hoog in de lucht
![]()
Nou... ik geloof niet dat vliegtuigen daar last van hebben hoor. Ook niet van een laser die op hun hoogte een diameter heeft van 1 mm. Maar die is weer wél gevaarlijk voor iemand die bij jou in de buurt staat. En dat hangt dan niet alleen van de bundeling af, maar ook van de lichtopbrengst.Of een laserstraal op grote hoogte een diameter van een meter heeft of van enkele centimeter, het blijft gevaarlijk om daarmee naar vliegtuigen te schijnen.
Hier in 0251 zitten we in de aan- en uitvliegroutes. Met een 200+mW laser is het betrekkelijk eenvoudig om daadwerkelijk op een vliegtuig te schijnen en dat ook nog waar te nemen (ja, één keer stiekem getest op de staart van een vrachtkist en met verrekijker gekekenNou... ik geloof niet dat vliegtuigen daar last van hebben hoor. Ook niet van een laser die op hun hoogte een diameter heeft van 1 mm. Maar die is weer wél gevaarlijk voor iemand die bij jou in de buurt staat. En dat hangt dan niet alleen van de bundeling af, maar ook van de lichtopbrengst.
Kan best, maar er werd geopperd dat het gevaarlijk zou zijn en dat is twijfelachtig. Indirect misschien door een schrikreactie; maar niet op zichzelf.Onverstandig dus en terecht strafbaar. :teacher:
Binnenkort is waarschijnlijk 2013 volgens de laatste info die ik vandaag kreeg