Lasercut Grumman Goose prototype

Van deze kant ook een hele grote WAUW.

Het lijkt wel een miniatuur accu wat je erin hebt gelegd. Wat een ruimte zeg.
Heb je nog iets gedaan met elco's, vanwege de langere kabellengte tot aan de regelaars?
 
@ Marco , Robert en Frank , bedankt !

Ik heb geen extra condensators geplaatst. Mijn empire vliegboot heeft ook erg lange kabels en ik deze vliegt nog steeds met dezelfde regelaars rond. Ik verwacht ook hier geen problemen.

De ruime in deze kist is inderdaad behoorlijk. Geen probleem met krappe toegang tot de ontvanger e.d

Mvg,

Bart
 
Bedankt Paul , ik kijk er erg naar uit. Maar er is nog genoeg te doen :

- Kleuren aanbrengen.

- Intrekbaar staartwiel instaleren.

- Intrekbaar hoofdlandingsgestel instaleren.

- Veren monteren om de kleine landingsgesteldeuren naar binnen te trekken.

- Bedrading in de romp vast maken.

- Ramen monteren.

- en natuurlijk alles grondig testen en controleren voordat we de lucht in gaan.

Ik verwacht dat het totaal gewicht op 4,5 - 5kg zal uitkomen. Deze kist is dus flink zwaarder dan de Empire. Het vleugel oppervlak is ook was groter het vleugeloppervlak van de empire. Ben benieuwd naar het effect van de grote flaps.

Mvg,

Bart

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Bart, er gaan nog wel een paar knutsel uurtjes in zitten. Geeft niet, neem er de tijd voor want bouwen is ontzettend leuk.

:wink:
 
Vandaag in de weer geweest met afplaktape en verf. Gisteren de primer gedaan en vandaag alle blauw gekleurde delen.

Mvg,

Bart

Goose_441.jpg


Goose_442.jpg


Goose_443.jpg


Goose_444.jpg
 
Hoi Jan , Ik heb spuitbussen van Motip gebruikt. Er komt nog een laag blanke lak over.

Mvg,

Bart
 
Bedankt voor de reacties heren.

@ Wouter , ik heb de standaard primer van motip gebruikt.

Mvg,

Bart
 
Bedankt Jetprop ! maar er zijn nog wel wat uurtjes te gaan hoor voordat hij echt klaar is.

Vandaag weer wat aan het spuiten geweest. Helaas is bij het verwijderen van de afplaktape op de cowls erg veel blauwe verf mee gekomen. Hier zal ik het dus opnieuw moeten doen. De romp is wel erg naar mijn zin. Hier en daar was er toch wat overspay maar dit was eenvoudig met fijn schuurpapier te verwijderen.

Nu eerst weer een nieuwe spuitbus rood halen . . .

Mvg,

Bart

Hier wat foto's van het resultaat , nadat ik de registratie en ''Catalina Seaplanes'' heb aangebracht komt er nog een laag blanke lak overheen.

Goose_445.jpg


Goose_446.jpg


Goose_447.jpg


Goose_448.jpg


Goose_449.jpg


Goose_450.jpg


Goose_451.jpg


Goose_452.jpg


Goose_453.jpg


Goose_454.jpg
 
Ziet er idd TOP uit :).

Ik heb nog een vraag over het verven: is die rode verf direct over de oracover (is dat overigens idd oracver) gezet? Of heb je hier ook nog een grondverf gebruikt?

Thanks!

Ik hoop binnenkort te beginnen met een Cessna 172, en wellicht kan ik wat verftechnieken van je jatten ;).

Freek
 
Hoi Freek , ik heb de motip lak direct op de folie gespoten. Wel eerst de folie goed ontvet met een met remmenreiniger doordrenkte doek. De folie die ik heb gebruikt is van HK. De lak heeft nu nog een zijdeglans maar nadat de blanke lak is aangebracht zal het wel wat gaan glimmen denk ik.

Cessna 172 ? gaaf! ga je deze van tekening bouwen ?

Mvg,

Bart
 
thx voor de snelle reactie!

Ik heb laatst een hele oude (vrij zeldzame denk ik) bouwdoos van een Royal/Marutaka Cessna 172 gekocht, voor niet te veel. KLeine WS van 54 inch, maar net een leuke maat.

Kan overigens nergens een afgebouwd model of bouwverslag hierover vinden, maar dat maakt het wel weer zo interessant. Eerst nog wat anders van de bouwtafel afwerken en dan aan de slag. Maar ben al aan het orienteren hoe ik eea aan zou kunnen pakken, vandaar mijn vraag.

Freek
 
Back
Top