Lastig kiezen.E-Revo Brushless - E-maxx Brushless - Slash 4x4 VXL

je kiest ook wel gelijk de goedkoopst uit:rolleyes:

Sorry :(

Maar als ik een wagen laat rond hobbellen van een slordige €1100,- mogen er ook een paar degelijke accu's in ( kun je nagaan heb er van ieder drie stuks :cool: )
En als E-man kon ik mijzelf heel goed vinden in de specs.........

Daarom de vermelding "er zijn ook goedkopere" al diverse malen in ander topics aan bod gekomen.

Waarom ga je niet gewoon de topics doorlezen over de e-revo, e-max en slash (aangezien de 4x4 nog niet uit is)?

Daarnaast zou je een betere beschrijving kunnen geven van wat je nou wilt met je auto.. Gras, straat en zand... een offroad auto! Meer zou ik er niet van kunnen maken dus alle 3 zijn even goed voor wat jij wilt.

Dus...

Wat wil je precies met je auto?

Sorry :(

Maar als ik een wagen laat rond hobbellen van een slordige €1100,- mogen er ook een paar degelijke accu's in ( kun je nagaan heb er van ieder drie stuks :cool: )
En als E-man kon ik mijzelf heel goed vinden in de specs.........

Daarom de vermelding "er zijn ook goedkopere" al diverse malen in ander topics aan bod gekomen.

je bedoelt met specs vooral de C rating van het laden om de 5C te halen heb je toch een flinke lader nodig

Waarom ga je niet gewoon de topics doorlezen over de e-revo, e-max en slash (aangezien de 4x4 nog niet uit is)?

Daarnaast zou je een betere beschrijving kunnen geven van wat je nou wilt met je auto.. Gras, straat en zand... een offroad auto! Meer zou ik er niet van kunnen maken dus alle 3 zijn even goed voor wat jij wilt.

Dus...

Wat wil je precies met je auto?

Ik wil een auto die goed/snel op gras rijd, de auto hoeft niet goed te kunnen racen of springen.
Ik rijd niet al te ruw, maar hij moet wel stevig zijn.
hij moet wel snel zijn, maar dat zijn ze alle drie.
Ik rijd met 3S 20c 5000mAh LiPo's.

E-revo of slash 4x4 zou ik dan nemen ;) . Monster truck is meer voor jumpen, de e-revo en slash zijn meer voor het hard gaan en ook door de bochten hard gaan.

Welke van die 2 mijn voorkeur zou hebben... tja.. heb zelf een xray xt8 en dat is een truggy net als de e-revo. Maar zodra de 4x4 slash uit komt dan ga ik er ook 1 halen waarschijnlijk.

Voordeel van de slash is dat het goedkoop is en zit voor mijn gevoel simpeler in elkaar als de e-revo... Zelf zou ik persoonlijk dus voor de slash gaan als ik tussen die 2 moest kiezen.

Oke, ik denk ik voor de E-Revo of Slash, de E-maxx niet.
Ik wacht nog even totde Slash uit is, als de meeste mensen er blij mee zijn koop ik die.

Bedankt voor alle (snelle) reacties !!!!

Hier dan nog een foto van de slash en revo samen ( heb ze toevallig beidde)
Slash is idd wel een erg grote fun factor, zeker als je de 4x4 neemt straks.
suc6 iig met je beslissing, het is sowieso geen slechte beslissing!

P1070431.jpg

P1070195.jpg

Hier dan nog een foto van de slash en revo samen ( heb ze toevallig beidde)
Slash is idd wel een erg grote fun factor, zeker als je de 4x4 neemt straks.
suc6 iig met je beslissing, het is sowieso geen slechte beslissing!

P1070431.jpg

P1070195.jpg

Als jij mocht kiezen tussen de Slash of de E-Revo wat zou jij doen ??

beidde nemen zoals je ziet :-D:D

Slash gebruik ik voornamelijk op het strand en af en toe onroad
Wil van de zomer toch eens een baantje opzoeken om te kijken of ik ook "race "gevoel heb.
Revo heb ik nog niet zo heel lang( pas 3x gereden ) Maar daar vind ik de power zo gaaf, en je kan er alle kanten mee op.

Ben sowieso geen fanatieke racer, meer een vrije tijd rijder/basher die rijdt waar er een veld is.

Maar heb de 4x4 slash nog niet zien rijden ( logisch ) , maar misschien dat ik tegen die tijd de slash van mij inruil voor een 4x4

je bedoelt met specs vooral de C rating van het laden om de 5C te halen heb je toch een flinke lader nodig

Onder andere ja,maar alleen dat.
Kwaliteit en duurzaamheid is ook heel belangrijk.
Met name de hoge ontlaadstroom gedurende langere periodes, zeer lage interne weerstand. hoge piekstromen etc..
Plus met een goede lader en een paar goede cellen heb je niet een berg accu's nodig.....maar ieder voordeel heb ze nadeel.

dat is wel waar maar ik denk dat als je begint met brushless rijden op laag niveau dat je aan een goedkope accu genoeg hebt en dus niet 3x zoveel wilt betalen maar ja ik zal het topic niet meer vervuilen

Dus de Slash is het stevigst en het best voor bashing.
Heeft iemand een foto van een Slash naast een E-Revo/E-Maxx. (Om tekijken wat het verscil in grootte is.)

Nee. de Slash lijkt alleen sterker omdat deze minder zwaar is.
allemaal van hetzelfde plastic gemaakt (de 3 auto's) en allemaal oerdegelijk.
Diegene die zegt dat een E-Revo neit sterk is heeft nog nooit met een gereden durf ik wel te zeggen. maar de E-Maxx en de Slash zijn ook net zo sterk. (Heb ze alledrie hier staan. nouja, de 2wd Slash, neit de 4wd. )

Ga voor de auto die je het mooist vind uitzien. als je een auto mooi vind, komt het normaal gesproken vanzelf wel goed. :)
Ik denk dat de E-Maxx of de E-Revo het beste is, gezien deze grotere wielen hebben, beter voor in eht erg lompe terein.

Even iets anders, waarom neem je de Savage Flux niet mee in je overweging? Als je vooral wat ruiger werk wilt gaan doen is deze te verkiezen boven de ERBE/EMBE qua duurzaamheid en ''idiotproofness''.

Heb er vanavond nog even over liggen denken, als ik zou moeten kiezen tussen de drie door jou geselecteerde zou ik voor de Slash 4x4 gaan. Goedkoper (zowel aanschaf als onderhoud), sterker, 1 LiPo, en als je het kantelen beu bent maak je er mooi een Rustler 4x4 van (als dat mogelijk is, dat ben ik in ieder geval van plan).

Over dat de drie voorheen genoemde even sterk zijn durf ik toch wel in twijfel te trekken. De Slash is denk ik het meest duurzaam gezien het feit dat hij erg licht is en daardoor de impact veel lager is dan bij de ERBE en EMBE. Als ik op YouTube zie wat die auto allemaal overleeft, dat heb ik een E-Revo of E-Maxx nog nooit zien doen. Tussen die laatste twee, ik heb toen ik tussen de ERBE en Flux ging kiezen heeel veeel gelezen en 9 vd 10 keer werd de ERBE boven de E-Maxx verkozen m.b.t. duurzaamheid. Dus tenzij Traxxas de E-Maxx heeft aangepast durf ik er geld op te zetten dat de ERBE duurzamer is.

Hoe dan ook, het zijn alle drie leuke wagens met ieder hun eigen sterke en zwakke punten. Lees er eens wat (vooral internationale) fora op na, daar zijn al duizenden vergelijkingen gemaakt, vooral tussen ERBE en E-Maxx en ERBE en SFlux.

totaal akkoord met nard cox over de erbe en de embe.
ik snap juist niet dat deze mens er nog niet uit is.de keuze zou rap gemaakt zijn.ik vind dat je de slash niet met de revo of maxx mag vergelijken.
dat is een heel ander type wagen.ik heb mijn favorieten en zou niet rap iets anders willen!

Het ligt er ook aan natuurlijk of de topic starter een beginner is .
die nog moet leren rijden.
Het is vooral wat superboe ook verteld ,wielen binnen of buiten de kap.
Dat met de bumpers op de slash maakt hem zo duurzaam .
Niet de plastic onderdelen.
Als dit je eerste wagen word zou ik proberen een 2ehandse slash te scoren en eerst te leren rijden .
Lekker goedkoop want iedereen wil straks een 4x4.

En hierbij verklaar ik nard,als de officiële savage propper op het forum hihi.
groeten wiebe.

En hierbij verklaar ik nard,als de officiële savage propper op het forum hihi.
ROFL, vroeg het me gewoon af want als hij door ruig terrein wil en flink wil bashen dan is er imho geen betere wagen :).

M.b.t. de Slash, de kap en asociaal grote bumper helpen zeker mee.

Ga ook even de Sflux proppen zonder dat ik m overigens bezit.

ERBE heb ik wel en die vind ik in elk geval een stuk minder bulletproof dan zoals hij in sommige fora of productomschrijvingen van winkels (logisch...) beschreven is. Doe zeker geen hele gekke dingen, maar ik heb al behoorlijk wat spullen kunnen afstrepen op mijn ERBE montage CV.....
Susp arms en aandrijfassen bij te strakke slipper zijn natuurlijk berucht, maar ook bulkheads, wing-mount, en rod-ends heb ik helaas al gebroken gezien.
Ik loer daarom naar een Savage Flux er naast omdat je inderdaad echt overal leest dat die veel meer kunnen hebben.

Wat betreft het verschil tussen Emaxx en SFlux is het zeker een duidelijke keuze.
Als je het Traxxas (!) forum doorleest kun je daar zelfs lezen dat de "three letter monstertruck" een veel betere keus is dan de EMaxx!

Quote die ik daar eens las:

"I spent about a gazillion on hop-ups on my Emaxx and my friends stock Flux is still a better truck:(:(:( "

Back