Lastig kiezen.E-Revo Brushless - E-maxx Brushless - Slash 4x4 VXL

ik kan daar heel kort over zijn !!
ik heb een rustler vxl
en ik heb ook een slach
en sinds kort heb ik een e-revo brushless

alle 3 de wagens rijden op 7cell 3600 batterijen

1) rustler vxl , veel te snel en onbestuurbaar op asvalt op onverhard valt het goed mee, bij bashen moet je hem meer terug op zijn wielen zetten dan rijden + geen 4x4 door los zand of wat te hoog gras = problemen

2) slash,leuke wagen maar volledig onbestuurbaar , bij de minste bocht of schuime kant ligt hij op zen dak, bij ieder onverwacht bocht heb je prijs, kan enkel effen terein aan, gras met wat putten ofzo is niet te doen, enkel effen terein maar dan zit je met het kantel probleem,

3) e-revo, 1min punt is de prijs, maar voor die prijs heb je dan ook een deftige wagen, die elk terein aankan , hard ,zacht het maakt deze machiene niet uit!!zelfs bij grote sprongen komt hij bijna altijd op de wielen terecht , en geen kantel probleem bij het rijden( whielybar is aan te raden) de vering kan je goed zelf afstellen, ook op heuvels met stenen enzo is het met de e-revo een plezier enkel door het zien hoe dit monster erop klimt,

nu ik alle 3 deze wagens heb en de voor en de nadelen weet, zou ik zonder twijfel E-REVO brushless nemen ,
het is iets duurder maar je waar voor je geld ,verschillende onderdelen zijn al standaard in alliminium waardoor de mamba monster goed zijn werk kan doen, top wagen

Klopt MMirage, het is gewoon weg ongelooflijk wat die kan hebben. Verbaas me elke keer weer dat de Flux gewoon zo sterk is (ondanks zijn toch relatief zware gewicht). Heb tot nu toe 1 arm gebroken, had een hoop spares gekocht met de wagen, maar niet nodig dus :P. Maar als je wat wilt kunnen racen ben je met de ERBE beter af, al kun je dan wellicht een echte truggy overwegen, beter in racen en ook bere sterk!

Die quote heb ik ook duizend keer gelezen, zelfde met de 1/18 modellen van Losi. Die kun je zoveel je wilt upgraden maar de RC18 (AE) en M18 (XRay) blijven gewoonweg de betere auto's.

@ Velineon, de eerste Slash 4x4 filmpjes en ervaringen zullen deze week wel komen, dus lees (Traxxas forum o.a.) en kijk maar lekker veel (YouTube).

@ kwak, Ik HOOP toch dat je een normale E-Revo bedoeld en niet de ERBE ??? Want die ERBE kun je beter niet op 7 cell NiMH rijden!! Rustler VXL op 7cell NiMH is echt helemaal niet snel, of alleen de eerste vijf minuten. Duw daar maar eens een 2S LiPo in en een wereld gaat voor je open. Duw er een 3S in en je zit in een ander galaxy :)

Laatst bewerkt:
Nog een andere tip, doe rustig aan met dit koude weer. Plastic wordt een stuk breekbaarder met dit weer !!

Klopt MMirage, het is gewoon weg ongelooflijk wat die kan hebben. Verbaas me elke keer weer dat de Flux gewoon zo sterk is (ondanks zijn toch relatief zware gewicht). Heb tot nu toe 1 arm gebroken, had een hoop spares gekocht met de wagen, maar niet nodig dus :P. Maar als je wat wilt kunnen racen ben je met de ERBE beter af, al kun je dan wellicht een echte truggy overwegen, beter in racen en ook bere sterk!

Die quote heb ik ook duizend keer gelezen, zelfde met de 1/18 modellen van Losi. Die kun je zoveel je wilt upgraden maar de RC18 (AE) en M18 (XRay) blijven gewoonweg de betere auto's.

@ Velineon, de eerste Slash 4x4 filmpjes en ervaringen zullen deze week wel komen, dus lees (Traxxas forum o.a.) en kijk maar lekker veel (YouTube).

@ kwak, Ik HOOP toch dat je een normale E-Revo bedoeld en niet de ERBE ??? Want die ERBE kun je beter niet op 7 cell NiMH rijden!! Rustler VXL op 7cell NiMH is echt helemaal niet snel, of alleen de eerste vijf minuten. Duw daar maar eens een 2S LiPo in en een wereld gaat voor je open. Duw er een 3S in en je zit in een ander galaxy :)

wat bedoel je met de ERBE? is dat de brushless versie van de 1/10?
want het is zo 1tje dat ik heb
zoja wat zou er mis zijn om daar mee te rijden op 7 celle packs mee te rijden?

de 7 cell accupacks zitten er nu zelfs bij in de doos waarom zou je er dan niet mogen mee rijden?

wat de rustler vxl betreft met 7 cell kun je hem op straat al bijna niet meer in toon houden, dus denk ik met lipo's is het helemaal niet meer te doen, ik zeg wel op straat he op terrein is wat anders!!

wat bedoel je met de ERBE? is dat de brushless versie van de 1/10?
want het is zo 1tje dat ik heb
zoja wat zou er mis zijn om daar mee te rijden op 7 celle packs mee te rijden?

de 7 cell accupacks zitten er nu zelfs bij in de doos waarom zou je er dan niet mogen mee rijden?

wat de rustler vxl betreft met 7 cell kun je hem op straat al bijna niet meer in toon houden, dus denk ik met lipo's is het helemaal niet meer te doen, ik zeg wel op straat he op terrein is wat anders!!

Ik heb al een Rustler VXL met 3S lipo gahad, dat is gewoon (veel) te snel.

Je kan er ook 2s in proppen of hem gewoon op 50% zetten.

Het heeft toch echt met je eigen vingertje te maken hoor!!

Lees het revo toppic eens door dan zie je wat er allemaal kapot gaat met 2 x 3s ik kan het weten :-D maar het is wel heel leuk!!

2s is ook super alles blijft redelijk heel. Ik ken een aantal mensen waaronder ik zelf die weer zijn terug gegaan van 2x3s naar 2x2s

Blijft de ERBE dan niet heel met 2x 3S ?

Wat is de topsnelheid met 2x 2S (standaard tandwielen) ??
En met 2x 3S (standaard tandwielen) ??

Kun je ook 5S (2S + 3S) en wat is daar de topsnelheid van ??

Lees het revo toppic eens door dan zie je wat er allemaal kapot gaat met 2 x 3s ik kan het weten :-D maar het is wel heel leuk!!

2s is ook super alles blijft redelijk heel. Ik ken een aantal mensen waaronder ik zelf die weer zijn terug gegaan van 2x3s naar 2x2s

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

@ kwak, ERBE = E-Revo Brushless Edition. Rijd maar lekker verder op je 7cell NiMH, ben er zeker van dat die wel zo'n 120A leveren ... Rustler op 2S vind ik nog goed controleerbaar, 3S is gewoon sick :)

@ Velineon, dat is inderdaad sick

@ diver, thottle control is inderdaad het magische woord hier, met enige zelfbeheersingis 2S goed te doen.

@ Velineon, dat is wel heel snel ja, ik raad je aan op 4S te beginnen. Sowieso zorgt 6S voor veel slijtage met allemaal die plastic aandrijvingsonderdelen. Maak je maar geen zorgen over de topsnelheid, dat is snel genoeg!

erbe

met een erbe wordt je nooit derde, suc7 met de aankoop van je revo velineon, ik ga hem ook kopen. top auto. ik ga hem bij martijn van rc central bestellen goede prijs goede service.:D

Laatst bewerkt:
@ kwak, ERBE = E-Revo Brushless Edition. Rijd maar lekker verder op je 7cell NiMH, ben er zeker van dat die wel zo'n 120A leveren ... Rustler op 2S vind ik nog goed controleerbaar, 3S is gewoon sick :)

@ Velineon, dat is inderdaad sick

@ diver, thottle control is inderdaad het magische woord hier, met enige zelfbeheersingis 2S goed te doen.

@ Velineon, dat is wel heel snel ja, ik raad je aan op 4S te beginnen. Sowieso zorgt 6S voor veel slijtage met allemaal die plastic aandrijvingsonderdelen. Maak je maar geen zorgen over de topsnelheid, dat is snel genoeg!

zeg dan gewoon waarom die 7 cell packs niet goed zijn!!
dan kan ik mijn aanpassen, ik snap jou reactie niet!!

Dat de revo op 6s snel kapot gaat ligt meer aan de persoon dan aan het op 6 of 4s rijden... Je kan ook langzaam rijden met 6s, gewoon het vingertje wat subtieler gebruiken ;) .

7 cell nimh

kwak ik denk dat nard bedoeld dat als je met zo,n vette erbe met een hightech motor systeem rijd ,je er geen verouderde techniek nimh batterijen in moeten maar een paar super vette hitech lipo's.
met een bluray speler speel je ook geen gewone dvd's af hoewel het mischien wel zou kunnen.:eek:

@ Kwak

ik weet niet precies hoe het zit maar het heeft met het remmen te maken volgens mij. Bij het remen met de erbe trekt de esc/motor heel veel stroom/A als deze niet geleverd kanworden door jouw 7cell NiMH stook je je esc op! lees het revo toppic hier en op de traxxas site staan ook veel foto's.

voordeel is nu, als ik het verkeerd heb verteld, dat iemand mij gaat verbeteren alvast bedank!!

Back