Tja, toch wel een nadeel van de ERBE / EMBE / Flux / Vorza. Iedereen met een paar euro stapt zo maar in de hobby zonder te weten wat er precies gaande is met zo'n machine en welk onderhoud zo'n wagen nodig heeft.
Hoe dan ook, het is inmiddels wel gezegd. Die 7cell NiMH is junk. Koop wat goede LiPo's (dit hoeft niet duur te zijn!!!) en rij veilig en sneller en langer rond met je ERBE. Voor LiPo's kun je wat Turnigy 2S 5000mAh 30C kopen, goede LiPo's voor een scherpe prijs.
mijn gaat het NIET om die paar euro's meer of minder,ik ben 35 en werk meer dan mijn goed is( zegd mijn vrouw toch lol)
maar ik race niet meer op cirque en moet me tegen niemand meten, ik neem mijn wagen en ga hier naar een veld of een bosje, en ik ben zeer tevreden van die 7 cell accu en mijn wagens doen goed hen werk, ik heb trouwen 8 van die batterijen en een super goeie lader die in 45 min de batterij volpompt, ik vind persoonlijk je stopt er de batterijen in ,is ze leeg hang je er andere aan je kan toch niet gemakkelijker zijn, en als je ze nodig hebt laad ze op en je hoeft naar niets te kijken,
als ik dan lees op forums welke proplemen je kan hebben met lipo's , zoals cellen tekort geladen, lipo te leeg gereden, lipo verklikker werkt onvoldoene, balanser stuk enzo..
dan vraag ik mij af wat het gemakkelijkst is!!
ik haal volgens mezelf meer dan genoeg snelheid en kracht uit mijn 7 cell batterijen, geef toe als zo'n wagen boven de 80 kmp rijd is dat niet meer in de hand te houden, je kan trouwens op geen enkel cirque deze snelheid halen, en dat weet ik zeker, heb jaren met nitro en benzine motoren gerace in een club, en elke keer stonden we met de speedgun als je op het rechte eind 55 a 60 haalt heb je al een heel snelle auto,
dit terzijde
en waarom zou dit belachelijk zijn als ik een dvd in een blu ray zou steken, idd als ik nu nieuwe films koop koop ik bb, maar als ik jullie moet geloven zou ik al mijn dvd's moeten weggooien omdat ik nu bb heb,
zelfde met de batterijen ik heb 8 accu's moet ik die nu weggooien omdat ik een ERBE heb nopes, als ze opzijn of kapot dan zal ik dit wel overwegen, maar zolang deze goed werk leveren rij ik daarmee en ze zijn nu trouwens al 1,5jaar en die gaan nog als zo goed als die nieuwe die bij mijn ERBE zitten, dus ik snap die overdreven lipo hype niet