Lastig kiezen.E-Revo Brushless - E-maxx Brushless - Slash 4x4 VXL

Anders om dacht ik.. de mmm esc remt regeneratief en die stroom stopt hij weer terug in de lipo's. Als je slechte lipo's gebruikt dan hebben die over het algemeen een vrij hoge interne weerstand waardoor de esc niet alle energie terug kan stoppen in de lipo's en dus heel warm wordt en zelfs kan doorbranden. NiMh heeft over het algemeen ook een hogere weerstand vergeleken lipo's.

Weet het niet 100% zeker aangezien ik het nergens officieel gelezen heb maar het is wel de meest logische mogelijkheid... Tenslotte gaat bijvoorbeeld een mobieltje ook niet kapot als de batterij leeg is.
 
Anders om dacht ik.. de mmm esc remt regeneratief en die stroom stopt hij weer terug in de lipo's. Als je slechte lipo's gebruikt dan hebben die over het algemeen een vrij hoge interne weerstand waardoor de esc niet alle energie terug kan stoppen in de lipo's en dus heel warm wordt en zelfs kan doorbranden. NiMh heeft over het algemeen ook een hogere weerstand vergeleken lipo's.


als je slechte lipo's gebruikt zullen deze de energie niet snel genoeg opnemen, en hierdoor kan de spanning boven de 25 volt uitkomen, waardoor de regelaar door kan branden.
 
Tja, toch wel een nadeel van de ERBE / EMBE / Flux / Vorza. Iedereen met een paar euro stapt zo maar in de hobby zonder te weten wat er precies gaande is met zo'n machine en welk onderhoud zo'n wagen nodig heeft.

Hoe dan ook, het is inmiddels wel gezegd. Die 7cell NiMH is junk. Koop wat goede LiPo's (dit hoeft niet duur te zijn!!!) en rij veilig en sneller en langer rond met je ERBE. Voor LiPo's kun je wat Turnigy 2S 5000mAh 30C kopen, goede LiPo's voor een scherpe prijs.
 
Tja, toch wel een nadeel van de ERBE / EMBE / Flux / Vorza. Iedereen met een paar euro stapt zo maar in de hobby zonder te weten wat er precies gaande is met zo'n machine en welk onderhoud zo'n wagen nodig heeft.

Hoe dan ook, het is inmiddels wel gezegd. Die 7cell NiMH is junk. Koop wat goede LiPo's (dit hoeft niet duur te zijn!!!) en rij veilig en sneller en langer rond met je ERBE. Voor LiPo's kun je wat Turnigy 2S 5000mAh 30C kopen, goede LiPo's voor een scherpe prijs.

mijn gaat het NIET om die paar euro's meer of minder,ik ben 35 en werk meer dan mijn goed is( zegd mijn vrouw toch lol)
maar ik race niet meer op cirque en moet me tegen niemand meten, ik neem mijn wagen en ga hier naar een veld of een bosje, en ik ben zeer tevreden van die 7 cell accu en mijn wagens doen goed hen werk, ik heb trouwen 8 van die batterijen en een super goeie lader die in 45 min de batterij volpompt, ik vind persoonlijk je stopt er de batterijen in ,is ze leeg hang je er andere aan je kan toch niet gemakkelijker zijn, en als je ze nodig hebt laad ze op en je hoeft naar niets te kijken,

als ik dan lees op forums welke proplemen je kan hebben met lipo's , zoals cellen tekort geladen, lipo te leeg gereden, lipo verklikker werkt onvoldoene, balanser stuk enzo..
dan vraag ik mij af wat het gemakkelijkst is!!

ik haal volgens mezelf meer dan genoeg snelheid en kracht uit mijn 7 cell batterijen, geef toe als zo'n wagen boven de 80 kmp rijd is dat niet meer in de hand te houden, je kan trouwens op geen enkel cirque deze snelheid halen, en dat weet ik zeker, heb jaren met nitro en benzine motoren gerace in een club, en elke keer stonden we met de speedgun als je op het rechte eind 55 a 60 haalt heb je al een heel snelle auto,
dit terzijde

en waarom zou dit belachelijk zijn als ik een dvd in een blu ray zou steken, idd als ik nu nieuwe films koop koop ik bb, maar als ik jullie moet geloven zou ik al mijn dvd's moeten weggooien omdat ik nu bb heb,

zelfde met de batterijen ik heb 8 accu's moet ik die nu weggooien omdat ik een ERBE heb nopes, als ze opzijn of kapot dan zal ik dit wel overwegen, maar zolang deze goed werk leveren rij ik daarmee en ze zijn nu trouwens al 1,5jaar en die gaan nog als zo goed als die nieuwe die bij mijn ERBE zitten, dus ik snap die overdreven lipo hype niet
 
voor alles geldt met name de accu's , met de juiste lader laden en balanceren, en gewoon je gezonde verstand gebruiken.
De lipo kan een hogere stroom leveren en dit langer volhouden dan de Nimh .

Dat er veel "problemen "zijn met laders/balanceerder's en Lipo's komt vaak door verkeerd gebruik , of slechte laad apparatuur, ook de LVC zijn verschillende gradaties te krijgen en hebben allemaal hun eigen "zwakke"punt.

De Nimh kunnen ook veel gevaar op leveren als niet de juiste laad apparatuur wordt gebruikt , laat staan er mee om gaan.

dus gezond verstand gebruiken, en dan zijn de Lipo's wel aardig in het voordeel tov de Nimh , maar ieder zijn keus.......
 
Goed materiaal en op de juiste manier ermee omgaan doet wonderen.:rolleyes:


Als je tevreden bent met NiMh, prima toch. Er is altijd een overtreffende trap, zo ook met accu's regelaars en motoren en niet te vergeten type wagens.

Snelheid is tegenwoordig geen probleem meer, het is meer tractie, juiste afstelling en stuurmans kunst.
Zelf met mijn E Truggy snelheden op een 1/8 baan (rechte stuk) en manege bak geklokt op 79,8 Kmh met GPS. Met de zelfde afstelling ( 6S A123 ) op 102 op het asfalt.
Rijd tegenwoordig met 5S lipo = bijna gelijk aan 6S A123. Durf op 6S niet aan.....

Met mijn 5S hyperion ontlaadstromen geregistreerd op de regelaar van 220 A ( gedurende enkele mS), laden met 20A......
Wel goed weten waar je mee bezig bent......
 
Laatst bewerkt:
@ kwak hier heb je wel een punt,zoveel mensen zoveel wensen.zolang jij met je nimh's wil blijven rijden en dit bevalt jouw goed dan moet je dat gewoon doen.en wij als mede forumers dienen dit gewoon te respecteren.:x-mas:
 
Back
Top