Latrax Rally 1/18 Topic

Niet doen. Je blijft dingen bestellen zoals spur gears. Duurt als het hij in stock is 2 weken tot 4 weken voordat je spullen thuis zijn... Gaat overal speling opzitten en elektronika kun je eerst ook allemaal veranderen. Zou gewoon de Latrax doen en dan eventueel een upgrade. 2s gaat echt al best hard voor dit karretje

Laatst bewerkt door een moderator:
Prima autootje. Alleen toen ik er een overpowered brushless in deed van de erevo hadden de diffjes het zwaar. Maar als je ze goed shimt is het geen probleem.
Was overigens niet te doen met die brushlessset, zoveel vermogen...

Oke Peter, ga ik daar even kijken
Het is een leuke auto. Best snel met optrekken. Was er verbaasd over. De Slash en de Rustler hou hij niet bij op topsnelheid maar hij is leuk om mee te rijden.

Ik rijd er nog niet zo lang mee. Reguliere onderhoud hoort erbij. De Rustler en de Slash zijn wat zwaarder en gaan harder dus als je dan wat raakt dan kan het wel eens sleutelen worden. Ik heb voor de Latrax Rally kogellagers, vering met olie en de alu steekassen besteld. Hoe de diff zich houdt weet ik nog niet en anders gaan we voor een luxere upgrade Het sleutelen is ook al leuk
Gr
Arjen

Ik heb hem ook en brushless gemaakt,diffs in no time stuk getrokken.
Zowel voor als achter.
Heb dan de teton metalen diffs erin gedaan en ineens geshimd,rollagers ook geplaatst.
Leuk wagentje nu :)
Alleen de body is prul.

Ja voor brushless moet er een andere ESC in.
Ik heb trouwens beide auto's, de Rustler en de Latrax, het hangt volledig af van hoe en waar je rijdt. Zodra je gaat springen met je Rustler, een brushless set erin steekt, ga je wat meer moeten onderhouden. Zelfde geldt voor de Latrax. Ik heb op een diffje na niks kapot gehad bij de Latrax. Dit kwam doordat ik de vxl-3m set van de MERV erin had gezet...
Wel heb ik vrij snel kogellagers erin gezet en een andere stuurservo. Standaard servo voldoet prima, maar ik vond het wel fijn om een metal geat te hebben welke nog wat sneller was.
Op Dollarhobbyz heb ik een 2e Latrax gekocht in onderdelen. Alleen geen elektronika, wielen en Body. In totaal kostte me dat rond de 45 euro! Hou die site dus in de gaten! Zoek op Latrax, van de andere modellen van Latrax zijn uitwisselbare onderdelen, welke soms goedkoper zijn dan die van de rally!

Steven

Ik ben voor een ezrun 1/18 setje gegaan. Fijne instelbare regelaar en motortje is zeker snel genoeg.Moest ik dat niet gehad hebben zou ik voor een hobbyking trackstar setje gegaan zijn (budget) of ergens een 2dehands micro mamba set van castle. Een nieuwe regelaar moet je altijd doen want brushed heeft maar 2 motordraden en brushless 3.

Heeft er iemand andere banden op zijn Latrax Rally geplaatst en welke?
Ik las op het forum van Latrax dat ze de team associated 21292 banden hadden geplaatst. Je had dan wel een ring nodig bij de schroef waar je de wielen mee vast zet...
Gr Arjen

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    28,1 KB · Weergaven: 167
Zeer leuke upgrade denk ik! Die wil ik anders wel eens proberen,want heb lange tijd gesukkeld met scheef trekken van de latrax.Niet door de brushless power maar gewoon door weinig grip van de bandjes want met stock motorsetje en nog geen half gas trok hij ook scheef.Alles geprobeerd qua uitlijning,lagers,meerdere malen alles uit elkaar en gezocht naar delen die stroef liepen,andere servo,spelen met gewicht.......Niets wou helpen tot mijn eerste keer testen op een tapijt circuit,dit ging veel beter dan asfalt maar schuiven deed hij nog.Dan lrp banden smeermiddel erop en hij reed gewoon recht! :D Ondertussen al heel wat rondjes gereden op tapijt,zowel bij pk racing in dordrecht als racing arena limburg in sittard.Je merkt duidelijk verschil met het smeermiddel en waar je het aanbrengt.Denk eraan om te upgraden naar olie shocks.Ook een spoiler helpt iets tegen snelheden van 50-60km/h.Het blijft een latrax en moet er geen wonderen van verwachten (ben een xray m18 gewend :) ) maar ben er wel zeer tevreden mee nu tegenover in het begin.

Laatst bewerkt:
Gisteren de lagers ingebouwd en de alu steekassen! Weet je meteen hoe de Rally in elkaar zit want je moet hem echt helemaal demonteren

Is niet zo'n ingewikkeld autootje. Schroefjes wel goed blijven behandelen want draaien nog wel eens door...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Back