Latrax Rally 1/18 Topic

Tja, het blijft natuurlijk wel een goedkoop 1/18 chassis... Ik blijf hem houden om gewoon binnen en op het terras mee te rijden. Brushed en 2s lipo is dan ruim voldoende

Anders een Mini8 of LC Racing overwegen? Ietsje groter, maar uitstekende kwaliteit, geen upgrades nodig om goed te kunnen rijden.

Klopt, heb er momenteel nog maar eentje. Andere is verkocht aan een vriend, wou hem zelf houden maar je kan er maar met 1 tegelijk rijden he ;)
Heb me er gisteren nog goed mee geamuseerd trouwens om de miserie van de latrax effe te vergeten, de 1/16 rally rijd STRAK!
Ben van plan deze eens te checken op de baan bij pk racing. Reed daar vroeger geregeld met de tt01 en heb eens een rally'tje goed rond zien gaan.En was eigenlijk niet veel aan gebeurd, enkel wat afstelling aan de veren en natuurlijk bandjes. Het wordt geen record breker maar het kan dus wel eens leuk zijn.

Ik rijd wekelijks met een aangepaste Traxxas Rally 1/16 op indoor tapijtbanen, en de auto gaat als een raket in de ronde.
Wel veel moeten aanpassen, zoals alle stangen instelbaar, pushrodstangen inkorten om de auto lager te krijgen, stabi voor en achter en gewone 1:10 tapijtbanden erop en je hebt een waanzinnige onroad. 20T pinion zodat je sneller accelereert want aan de topsnelheid heb je niks op indoorbanen, mits je een rechteind van 50 mtr hebt:rolleyes:.
Achterwielen 2 gr to-in en 1 graad camber en de voorwielen 1,5graad to-out en 1,5graad camber.
Banden die ik gebruik zijn 24R achter en 27R voor. Eerst had ik rondom 24 alleen hierdoor veel last van griprol en onderstuur.

Die stangen instelbaar is dan op makkelijker te kunnen afstellen? Want camber en toe lukt me ook wel zo met de pivot balls.Stabi setje was ik al naar aan het kijken en bandjes scoor ik daar wel eens het zo ver is. Zij weten wat er vaak gebruikt wordt op hun baan.

Hallo,

Ik wil mijn rally een iets meer rally-auto maken.
Nu kun je vrijwel alleen op asfalt of andere strakke wegen rijden. Maar offroad is te veel gevraagd.

Ik zat te denken aan de volgende aanpassingen;
Shock iets lager bevestigen, waardoor de ophanging verder naar beneden wordt gedrukt.
Andere wielen/banden, met een iets grotere diameter voor extra bodemspeling en grip.
Verder heb ik nog niks kunnen vinden...

Iemand nog tips?

Steven

Om meer bodemspeling te krijgen kan je ook nog je pinnetje versteken in het 2de gaatje waarmee de C hubs worden vast gehouden.Hiervoor moet je wel een vijsje los draaien,daarna kan het pinnetje eruit worden gedrukt.
Je kan ook een nieuwe shock mount zelf maken en bevestigen op de plek waar de shock wordt vastgemaakt bovenaan,die dan iets naar beneden wijst zeg maar,en dan een nieuw gaatje maken voor de shock.
Bedenk wel dat het niet zo simpel is als het lijkt,het blijft een onroad model dus veel meer bodemspeling zal je niet kunnen krijgen als je de stock assen blijft gebruiken.Deze komen dan te schuin te staan.

Helaas werkte dat met het pinnetje niet. Het is echt de shock en shocktower.
Heb nu geprobeerd een plastic erevo 1/16 shock eronder te zetten. Past wel, maar zit erg strak... Misschien niet helemaal lekker voor de assen..
Projectje is voor in het weekend op morgen.

Ps, heb nog geen bandjes op banden en velgen gevonden met een 7 mm hex, en een diameter van rond de 50 mm... En natuurlijk offroad profiel.
Dus Als jullie nog wat weten... ;)

Steven

De shocks van de erevo zitten eronder. De shocks zijn veel te lang waardoor de auto heel hoog op zn pootjes staat. Hij kan doordat de shocks te groot zijn ook niet ver inveren.
Ook zoals je al zei, de assen draaien dan niet meer lekker...

De shocks van de erevo zitten eronder. De shocks zijn veel te lang waardoor de auto heel hoog op zn pootjes staat. Hij kan doordat de shocks te groot zijn ook niet ver inveren.
Ook zoals je al zei, de assen draaien dan niet meer lekker...

Zou je hem niet hoger krijgen met de upgrade alu shocks voor de latrax?
En anders een stukje afslijpen van de revo veren zodat deze meer de lengte krijgen van de latrax.Zoveel kosten ze ten slotte niet dus misschien is het het waard om te proberen.Ik vrees er toch voor dat de latrax niet geschikt is voor rally ;) Mijn Dnano is tenslotte ook een mitsubishi lancer maar rally... :D denk het niet.Te klein is gewoon te klein.

Klopt, armen kunnen niet ver genoeg om een rally -auto van te maken.

Vandaag de vxl weer in de rally gezet. Morgen weer even rijden en misschien even een 3s proberen. Ik rijd met de 19t pinion. Had graag een wat grotere erop gehad (23 of 25), maar die lopen dan net tegen de gearcover aan.

Beste Steven, denk je dat de rally 3s aankan? en heb je dat zelf wel eens gedaan?
Alvast bedankt
Mgv Luuk
Met de standaard motor en regelaar zeker niet. Als je toch de brushless erin doet moet je wel de diffjes upgraden. Ik heb inderdaad met 3s gereden maar daardoor schoof hij alleen maar van het asfalt af. Hij ging snel schuin en maakte dus ook veel rollen.
Echt een aanrader is het niet, maar met wat upgrades aan de aandrijving zou het moeten kunnen.
Ik ga het in ieder geval niet meer proberen

Met de standaard motor en regelaar zeker niet. Als je toch de brushless erin doet moet je wel de diffjes upgraden. Ik heb inderdaad met 3s gereden maar daardoor schoof hij alleen maar van het asfalt af. Hij ging snel schuin en maakte dus ook veel rollen.
Echt een aanrader is het niet, maar met wat upgrades aan de aandrijving zou het moeten kunnen.
Ik ga het in ieder geval niet meer proberen
Oke, harstikke bedankt, dan hou ik het lekker bij 2s, nu we het er toch over hebben, hoe snel gaat hij op 2s? ik hoef geen exacte feitem, gewoon een beetje speculatie over hoe snel hij drift optrekt en topsnelheid ;) en welke lipo heb jij er eigenlijk ingelegd?

Laatst bewerkt:
De mijne gaat top snelheid met 2s lipo en ezrun 12t setje (7000kv als ik me niet vergis?) een 60km/h.
Dit gaat echter een paar keer goed,daarna is het diffs strippen :) Ik ga er metalen teton diffs insteken en proberen uit te shimmen vanaf het begin,dan zou het goed moeten komen,hoop ik :)

De mijne gaat top snelheid met 2s lipo en ezrun 12t setje (7000kv als ik me niet vergis?) een 60km/h.
Dit gaat echter een paar keer goed,daarna is het diffs strippen :) Ik ga er metalen teton diffs insteken en proberen uit te shimmen vanaf het begin,dan zou het goed moeten komen,hoop ik :)
Suc6 ermee :)

Back