Latrax Rally 1/18 Topic

T is gelukt!

300d0bf8e382b37cd7691247d8353a35.jpg

Nu de esc solderen en erop zetten en alles weer vastdraaien. Kan niet wachten :)

Beetje overkill maar daar hou ik wel van!!
Altijd leuk als je half gas rond kan scheuren met nog meer dan genoeg over :D
Filmpje?
Benieuwd hoe jou diffs het houden,de motor is een stuk sterker dan mijn ezrun setje.
Mijn diffs zijn nog goed,maar ik denk wel dat ze afzien.Vet was al iets donker geworden,dus ofwel vuil of ze beginnen te slijten.Mjah heb eens een 3s getest dus slijtage zou wel kunnen...Als er eentje stuk gaat de teton diffs erin!
Wilt nu wel lukken dat ik net een 2ehands vxl setje heb aangeschaft terug,met in het achterhoofd een 1/16 roller te zoeken maar ondertussen dit ook wel eens te proberen.
Je hebt vast hetzelfde topic gelezen als ik... ;)

Nou, de snelheid was een ramp. Motor met een 19t erop en 2s lipo. Hij ging niet eens zo gek hard als ik had gedacht. Net zo snel als mn brushed setje...
Regelaar stond niet op trainingsmode, dus ben benieuwd wat er dan aan de hand is...

T is dat ik zo snel klaar was met mijn (speed)runs, anders had mn vriend kunnen filmen..
Maar ben gelijk gestopt na een paar keer de regelaar instellen.

Eigenlijk zou dat inderdaad best kunnen, 3500kv heeft de vxl. Mijn ezrun iets van een 7000 kv ofzo dacht ik. Rolt de auto wel vrij? Pinion niet te dicht op de spur enz? Had jij al rollagers?Gewicht van de motor is ook een stuk groter dan de mijne maar dacht dat dit niet echt uitmaakte voor snelheid, enkel voor optrekken.

Het is nooit teveel, ik ben pas gelukkig als ik op half gas al serieus kan scheuren.
De rest is extra en zeer fijn als je het nodig hebt of eens mensen wilt laten zien wat zo'n "speelgoed auto'tje" in huis heeft.

Die velineon is natuurlijk wel een krachtig motortje, mijn diffjes begonnen steeds meer te kraken.
Daarentegen wordt er bij ons nu het grootste skatepark van europa gebouwd, een klein deel is al af en ga dan graag met de rustler en erevo daar rijden. Daar heb ik velineon weer voor nodig ;)

Een skatepark is altijd leuk! Denk ik nog vaak aan terug als ik mijn board zie liggen. Soms wel veel zin om het terug eens te gaan doen maar ja... Werk,huis,auto'tjes... Geen tijd meer voor :(
Misschien men boardje nog maar eens mee nemen en combineren met een rustler bash!

Oeh, de rustler sprint prima en gaat dan zeker 3m de lucht in, maar door de 2wd heeft hij niet heel veel grip
(Bij ons tenminste, beton terrein met heuvels en nog een beetje zand erop)
De erevo gaat beter rond met zn 4wd, misschien dat de rally's ook kunnen?

Anthem2,

Ik weet waarom in het begin je stuur zo raar deed dit kwam door de servo-saver

Maar ik heb ook nog een vraagje hoe hard gaat de Latrax Rally standaard uit de doos.
En welke motor is aanbevolen om er in te doen als je harder wilt gaan.
Zijn er ook al aparte body's ipv Latrax zijn standaard body's
En als laatste is er hier iemand die het carbon chassis van latrax heeft

Het is een primamotortje om mee te starten. Maar de accu die er bij zit is niet heel groot
Met een 2s lipo gaat hij al een stuk leuker

Voor sneller te gaan gebruik je best een 2s lipo.
De servosaver heb ik strakker gezet met shims en is iets beter maar nog niet zoals ik het wil. Zit ook reeds een andere servo in maar hij bleef iets schuin trekken. Heb nog afgesteld aan de veren en rijhoogte e.d. en het werd wel beter maar niet 100 procent. Ben ook weer aan de slag gegaan met gewichts verdeling. Verplaatsen accu en regelaar enz en weer wat beter maar echt zoals het zou moeten krijg ik hem niet. Maar moet zeggen dat hij voor 90 procent al rijd zoals ik het wil hebben. Ook mbt bochtenggedrag en overstuur vs onderstuur. Nu is het te slecht weer maar wanneer het terug kan ga ik hier mee verder.Ik denk dat ik mij misschien ook teveel vast houd aan de rij eigenschappen van mijn m18'tjes.
Zoals die rijden zal de latrax nooit doen spijtig genoeg maar ik probeer wel in de buurt te komen ;) Als ik eerlijk moet zijn had ik ook wel even genoeg van de latrax, teveel prutsen is ook niet goed want dan doe je op de duur meer fout. Volgende keer verse start en kijken waar het toch nog beter zou kunnen.Het grootste probleem is eigenlijk dat deze zonder body echt strak begint te rijden met al de aanpassingen. Ik dus super blij, body erop gezet en reageert toch weer anders ... Blijven proberen zeker :D

Nog eens geprobeerd maar hij wil GVD!!!! niet recht rijden. Ben ten einde raad nu hoor...
Blijft links sturen bij optrekken en rechts met uitbollen... Op de koop toe ook nog tijdens mijn tests de achterdiff stuk gereden, nu blijft de vraag "Latrax teton metalen diffs erin of gewoon stoppen met dit chassis"
Verkopen wil ik hem eigenlijk niet want is zo'n leuk wagentje maar hij haalt me wel het bloed van onder de nagels! Zoiets heb ik nooit gezien of meegemaakt, alles wat maar kon heb ik nagekeken of veranderd. Er loopt niets aan, nieuwe diff, nieuwe servo,aantal keer uit elkaar gegaan en goed gesmeerd,servosaver strakker gezet... Niets helpt :(
Nu wou ik nog eens een voor een of per 2 de dogbones eruit halen om te zien wat hij doet met 2 wielaandrijving om zo misschien nog iets uit te kunnen sluiten maar dan zijn die diffs nodig. En om dan het probleem misschien nog niet opgelost te hebben vind ik het veel geld.

Dat is inderdaad erg vervelend. Ik heb het (nog) niet gemerkt, maar het is dan ook een tijdje terug dat de latrax nog heeft gereden. Het weer zit niet bepaald mee en laatste tijd ook niet veel tijd om te gaan rijden...

Back