Bouwverslag lavochkin la-7

Hoi mede modelbouwers

Ik ben ronald en bouw en vlieg al [ soms een pauze van paar jaar verhuizen en zo ] 20jaar modelvliegtuigen . Na lang twijfelen tussen de 1/4 schaal spit van mick reeves en lavochkin la-7 is het de la-7 geworden .Gewoon wegens het feit de kit van reeves best veel kost en aan alleen de tekening heb je niet veel.Nou komt het geluk dat een aantal weken terug een kit hier te koop werd aangeboden en ik deze heb gekocht ,dus als de la-7 klaar is de spit aan de beurt is. Ga voor de eerste keer een verslag maken en proberen deze kist zo schaal mogelijk te maken. Heb hier al veel gelezen en geleerd van mensen die ik zie als ware kunstenaars zal geen namen noemen zijn er er toch best veel . IK ga een poging doen om de la-7 dus zo schaal mogelijk te maken . Zal geen snelle bouw worden komt door tijd tekort en veel werk natuurlijk.
Ik zaag alle onderdelen zelf ,heb me afgelopen zomer een figuurzaag en tafel zaag machine kado gedaan en dat werkt heel prettig.
Ben al vanaf half sept bezig met bouwen .
Lavochkin La-7
tekening; David Andersen
span ;2.60 m
gewicht;tussen 16 en 19 kg
motor; moki 180 [mits de financieel toe laat] anders DLE 111
attachment-19.jpeg

Dit zou het moeten worden ware het niet dat ik denk een ander kleur code maar daar ben ik nog niet uit

Laatst bewerkt:
Welkom Ronald,

Een mooie kist heb je uitgekozen om te bouwen.
Veel succes met bouwen en veel fotos plaatsen.

Ton

Hoi Ton

Ja dat wilde ook doen nu maar kan maar 1 foto en die tekst plaatsen en was geen plaats meer denk dat ik iets fout doe.

Gr ronald

Hoi Jan

Daar had ik al gekeken ,ik zal vast iets niet goed doen maar daar kom ik wel achter [hoop ik ha ha ] . Een zaagtafel machine is gewoon zo'n klein tafel model zaag om latten b.v. te zagen zal wel een foto maken .
attachment-190.jpeg

Dacht aan deze kleuren combi [ foto geleend duits forum]

Laatst bewerkt:
Foto's hoe ver ik nu ben Alle spanten gezaagd
DSC_0442.JPG

DSC_0443.JPG

Motorschot even gepast
20141026_143451.jpg

20141026_172408.jpg

20141026_172337.jpg

Ook tussen door aan instrumenten paneel begonnen
DSC_0441.JPG

hier is mijn zaagtafeltje jan en de figuurzaag

20141102_151152.jpg

20141102_155132.jpg

20141105_210929.jpg

20141105_210955.jpg

dit was het voor nu

gr ronald

Laatst bewerkt:
Mooie spullen en je gaat als 'n speer! :p

Ziet er mooi uit. :yes:

(En met foto's plaatsen gaat het ook al beter! :D )

Laat ze maar komen!

jan.

Erg mooi , ben er zelf ook met eentje bezig .... maar het bouwen gaat errug langzaam.
Jij zet er nogal een vaart in :-)

succes met de bouw,
Cor

.
Hoi Ronald,

Gaaf project, netjes gebouwd! :thumbsup:
Nog een volger erbij!

full

Die paneeltjes rechts boven op de foto komen me bekend voor ;)

Voor de paneeltjes haal ik de instrumenten van o.a. de aerocockpit-website en maak in photoshop dan het paneeltje. Ze hebben ook Russische instrumenten uit de tweede wereldoorlog. Hier een linkje naar de Russische instrumenten:

Individual instruments - AEROCOCKPIT

Voorbeeld:

1331065223_10363.jpg

1331051730_10256.jpg

Succes en veel plezier met de bouw van je mooie LA-7
Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
.
ps. Wanneer je op die website op de kleine afbeelding van een instrument klikt krijg je een grotere versie te zien. Die kan je "opslaan als" (rechter muisklik) en dan in photoshop of vergelijkbaar programma verwerken in je paneel.

Groeten, Ramses

Dank jullie wel

Ja klopt Ramses heb ik bij jou afgekeken, maar had al eens zoiets gezien ik dacht op een Duits forum . Ik print alleen de foto's zelf uit en dan uit knippen maar bedankt voor de link . Ik vond het lastig iets goeds te vinden maar deze link das top mooie afbeeldingen daar kan ik wat mee :thumbsup:

Gr Ronald

eventjes een abbo genomen.
Ronald, ik zie dat je al in het bezit bent van een motorkap....Waar heb je die gehaald ?

succes met de bouw !

Hoi Juweeltje

Deze motor kap heb ik via een Duitse modelbouwer gekocht , deze heeft al 2 van deze kisten gebouwd . Ik heb ook via hem de retracks en de canopy geregeld voor niet veel geld. Omdat ik niet veel tijd heb om dat ook te maken en zo strak dacht dan koop ik dat via hem wel . :yes:

Gr Ronald

Lavochkin La 7

Hier nog paar foto's van de motorkap - retracks en even een update wat ik gedaan heb

full
full
full
full

Tot zover ben ik nu ,heb nog wel even een vraag; op de tekening kan ik niks vinden over down en sidetrust van de motor had dit al aan die Duitse rc bouwer gevraagd maar hij wist niet meer wat hij had gedaan . Hij heeft ook deze kist niet meer die is in de vliegtuig hemel :(
Bij David zelf gaan kijken en hij geeft aan 0 dus geen down of side trust.
Kan me toch niet voor stellen dat dit goed is . Even voor de info de vleugel word ook 0 en stabilo +1 dus wat te doen alle info is welkom.

Gr Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even een vraag: hoe kom ik aan die sterren als je bij het begin kijkt ,voel me wel vereerd dat dat zo gewaardeerd word:yes:

Gr Ronald

Dat van die 0 graden kan wel kloppen
dan staat je rudder onder een hoek van 1,5 a 2 graden rechts
en je elevator op ongeveer 2 graden douwn gebouwd

Back