LE-62 Alida Natascha schaal 1:33

mast

Vandaag weer even aan het bakken en braden geweest en weer wat onderdelen van de mast gemaakt.;)

IMG_4975.jpg

IMG_4974.jpg

gr ron

mast

hallo allemaal

De hang en bevestiging, punten van messing zijn klaar ,nu ben ik met de afwerking bezig en de draden van de verlichting er door gedaan.

KopievanIMG_4979.jpg

IMG_4981.jpg

mvgr ron

mast

hallo allemaal
ik heb een van de gieken klaar dat was net als de mast een beste klus, maar het wordt wel mooi al zeg ik het zelf
dit is de verbinding met de mast
IMG_4982.jpg

dit is de kop van de giek dit gedeelte kan vrij draaien
IMG_4984.jpg

en het totaal plaatje
IMG_4985.jpg

mv.gr ron

Laatst bewerkt:
Mooi hoor, ik vind het een mooie boot, zowel dit model als het model in het algemeen. Ga je die giek rc maken?

Ludo

hallo ludo

ja alles op de boot gaat werken,net als de echte er zitten zes lierkoppen in om de boel te bedienen,zoals de gieiken ,de netten hij kan straks echt vissen
en zelfs de netten binnen halen ;)

mv.gr ron

hallo allemaal
Over het bekijken van zo’n schip nauw werkelijk,wat zijn ze mooi van avond weer op de LE-62 geweest. Dat is volgens mij de mooiste kotter die er op dit moment vaart, en wat een stuk techniek aan boort werkelijk top. Het is één grote bedrijvigheid aan boord en ja ze kunnen file parkeren met ruim 44 meter als je dat met de auto probeert krijgt hij een andere vorm
Vandaag weer veel geleerd over, maar ook qua veiligheid aan boord is het best vooruit gegaan deze gaat nooit om.

mvgr.ron

Laatst bewerkt:
Hoi Ron,

Man, dat is pure klasse wat je hier neerzet.
Die mast is prachtig gemaakt. mijn complimenten.

Droop (die over Ron's schouder blijft meegluren ;) )

hallo allemaal
ja ze kunnen file parkeren met ruim 44 meter als je dat met de auto probeert krijgt hij een andere vorm
Vandaag weer veel geleerd over, maar ook qua veiligheid aan boord is het best vooruit gegaan deze gaat nooit om.

mvgr.ron

Als je met Autotje bij 44 meter nog niet kan file parkeren:rolleyes:Word het hoogtijd als dat je je rijbewijs inleverd hoor;)
mvg
Frederik:D

Hallo frederik

Je hebt gelijk als je de tekst zo letterlijk leest ,gelukkig heb ik er geen moeite mee om mijn auto aan de kant te krijgen tussen de boten in.;)
Toch blijf ik het een prestatie vinden dat men een kotter van 44 meter zo even aan de kant legt.
Ik heb ze wel anders gezien, de echte ramp toeristen die zelfs de palen en de brug bijna mee nemen.
Er zijn hier in friesland zelfs schippers die het presteren om een 100 meter lang schip in een vakantiehuisje van 10 meter te parkeren.:confused:

mvgr ron

Laatst bewerkt:
Droop (die over Ron's schouder blijft meegluren ;) )[/quote]

Bedankt droop,:zon: en ik vind het mooi dat je mee blijft gleuren en mocht je wat tegen komen dan roept u maar.dan kunnen we het nog aanpassen:D

gr ron

hoi,ron
het word een pracht model,de manier waarop je het aanpakt,super.
mag ik u ook bedanken voor het respeckt dat je voor de vissers toont.
groetjes,ronny
ps,ook by ons zyn er die de voorsteven in een koffie tuit kunnen gerschapen.
vol vooruit,en op het aller laatste moment vol achteruit met alle gevolgen van doen.

Laatst bewerkt:
Droop (die over Ron's schouder blijft meegluren ;) )]

Bedankt droop,:zon: en ik vind het mooi dat je mee blijft gleuren en mocht je wat tegen komen dan roept u maar.dan kunnen we het nog aanpassen:D

gr ron
Aanpassen hoeft niet, Ron. Door dit projekt van jou leer ik véél bij over de kotterbouw. Dus, ik blijf met de grootste interesse meegluren. :D

Droop

le 62

Hallo allemaal

Vandaag de hekjes op de portaalmast gemaakt,en de lieren in het lierhuis gevuld.
De gieken van draden voorzien en daarmee de functie van het lierhuis getest en dit werkte naar behoren.
De touwen die wit van kleur waren,in het bakje koffie van droop gedaan..jaja ik leer ook nog weleens iets van droop
Het stuurhuis en het promenadedek alles in één keer in de grondverf gezet.
En de verlichting gemaakt.

IMG_5114.jpg

IMG_5081.jpg

Mvgr Ron

Laatst bewerkt:
Vandaag ondanks de hitte, want warm was het hier wel,mijn vrouwtje gevraagd of ze de juiste kleuren er vandaag even op wou zetten.
Ze heeft de dekken en de masten en het stuurhuis en nog enkele kleine dingen vandaag van de juiste kleur voorzien.
Waardoor de LE weer een stuk verder is gekomen.

IMG_5116.jpg

gr ron

Antje vanavond nog even aan de kwast gezet
icon_lol.gif
en zelf de bomen voor het vistuig in elkaar geknutselt.

ps de waterlijn is nu een tapelijn deze gaat er morgen weer af.......................
icon_e_wink.gif

IMG_5121.jpg

gr ron

LE 62 vaar klaar

Het afbouwen van de bediening , bouw van de gieken en dergelijke is klaar
De Le 62 is nu vaar klaar en zal dus één dezer dagen ook het ruime water gaan zoeken.
Of het ,het Lemsterwater zal worden is nog even de vraag dit zou wel mooi zijn. :lol:
Blok voor op bakdek
IMG_5211.jpg

IMG_5215.jpg

overzicht bakdek met draadgeleiders

IMG_5214.jpg

Servo's voor besturing met microschakelaars
IMG_5213.jpg

Lierhuis nu met de werkende lieren en de draden erop
IMG_5216.jpg

Blok om boomkor aan te hangen voor de netten
IMG_5219.jpg

IMG_5218.jpg

Giekkop met blokken waar de draden doorheen lopen.
IMG_5221.jpg

Nu gaan we beginnen om de netten te maken en de achtermast.
mvgr ron

le op het water

Niet zo als verwacht het mooie weer dit weekend.
Althans niet hier in het noorden.
We kregen bakken water en geen weer om de Le even te water te laten.
Ook vandaag was er eigenlijk veel te veel wind en op alle wateren waar wij normaal varen de wind af land.
Op zich geen probleem als je zeker weet dat er niks mis kan gaan.
Alleen weet je dat nooit een eerste keer.
Vanavond na vandaag eerst weer even naar harlingen geweest te zijn toch een poging gewaagt.
Er stond echt veel wind en de golven waar erg hoog.
Alles werkte en dat was het belangrijkste dus na een rondjes varen zijn we weer huis waarts gekeerd.En zullen we als het weer beter wordt de eerste echte vaart van de LE in Lemmer gaan doen.
IMG_5298.jpg

gr ron

Back