Jippie, m'n vlet heeft vandaag ook z'n eerste echt golfdoop gehad, met windkracht 5:
Het ging gelukkig allemaal goed. Eerst hing hij nog aan een touwtje, maar toen ik wat meer zelfvertrouwen had gekregen heb ik het touwtje maar losgemaakt, want door het touwtje vertraagde de boot en draaide hij slechter, wat vooral onhandig is bij overstag.
Wel zijn er een aantal dingen die ik heb verbeterd/ga verbeteren:
- Het hoger maken van de fokkeschootdoorvoer, hier komt soms water doorheen als er een golf op het voordek slaat.
- De accu verplaatsen (meer naar achter). Een andere optie is om 5 AAA cellen te nemen en die ook zo ver mogelijk naar achter te plaatsen (spaar je toch weer iets van 60 gram.
- Eventueel een opzetstukje aan de voorkant, zodat de rand van de voorkant iets hoger zit, hierdoor komt er ook minder water op het voordek.
Het is namelijk diverse keren voorgekomen vanmiddag dat de de halve voorpunt onder water stak (vooral als er voor de wind een windvlaag tegen het zeil aan kwam).
Foto's zijn er niet gemaakt, wel heeft m'n vader een filmpje opgenomen, maar omdat ik nu even niet op de computer beneden kan, kan ik het filmpje niet op de computer zetten en uploaden.