Lelievlet

Dat is een goed idee! Ik denk dat ik dat maar ga doen. En als het toch op de een of andere manier loslaat kan ik gewoon voor de wind naar de lagerwal zeilen. Ik denk dat ik zsm toch naar de bouwmarkt ga, want ik heb ook nog wat alu strips nodig voor het luik. En misschien ook nog een schaniertje. Ik denk dat ik dan qua luik gewoon een schaniertje aan de achterkant doe, aan de voorkant een touwtje voor het makkelijk openmaken en dan wat vet/siliconenkit ertussen, volgens mijn is dat ook gewoon waterdicht (hoop ik dan).

Ik had nog even een vraag over het gewicht: Ik heb nou m'n boot inclusief accu en bulb gewogen, hij komt ongeveer op 1 a 1,1 kilo uit. Is dit goed of moet m'n vlet op dieet?

Ik zou zeggen, gooi hem in het water en kijk hoe diep hij ligt...

Volgens mijn zit het wel goed met dat gewicht.

Ik weet trouwens niet of je die L profieltjes goed kan lijmen op staal... Er komt natuurlijk flinke kracht op...

Ludo

Ik ben niet heel veel verder gekomen. Het is vooral wachten op mooi weer om hem in het water de doen en om te spuiten. mbt de 'bulb': eerst was ik hem kwijt, eergisteren weer gevonden, maar nu ben ik druk met m'n verjaardag. Bedankt. Ik denk dat ik mss vanmiddag iets verder ga doen.

Inmiddels is de bulb ook al verlijmd op de kiel. Voor de zekerheid (als de lijm toch op de een of andere manier loslaat) heb ik nog eeen gat in het hout van de hamer kop en een extra gat in de kiel geboord, hier kan dan nog een touwtje/tie-rap'je oid doorheen.

De scharnieren van het luikje zijn al verlijmd. Ik heb hier gewone secondenlijm voor gebruikt, maar nou slaat het helemaal wit uit. Is er een middeltje om dit makkelijk weg te krijgen? Als dit er niet is dan is het niet echt een groot probleem, want dan kan ik er ook gewoon wat lak overheen smeren.

Brandaris had die link ergens eerder in dit draadje ook al gepost, dus ik kende die site al, maar toch bedankt.

Wat betreft m'n lelievlet, ik wacht op mooi weer om te kunnen spuiten. Op het spuiten na is hij klaar.

In de tussentijd, als ik op mooi weer wacht, heb ik maar een Revell-kitje in elkaar geknutseld. Het betreft de M24 Chaffee (schaal 1:76). Deze had ik gekocht op de modelbouwmanefestatie en wachtte nog op afbouwen. De tank is inmiddels af, maar niet getreurd voor mij, ik heb nog twee kitjes liggen die ik kan bouwen voordat het eindelijk mooi weer is. (een WO1 fokker en een helikopter)

IK heb ook in de schuur nog een model lelievlet staan ik zou niet weten welke schaal maar helaas is de mastkoker afgebroken, dus die moet ik nog maken maar ik wil binnekort ook nog een modelvlet maken van blik of balsa hout.

IK heb ook in de schuur nog een model lelievlet staan ik zou niet weten welke schaal maar helaas is de mastkoker afgebroken, dus die moet ik nog maken maar ik wil binnekort ook nog een modelvlet maken van blik of balsa hout.

Ik zit er ook over te denken. Zou het liefst voor blik gaan denk ik. Is weer eens wat anders, alleen wat lastiger te vinden. Over een jaartje ofzo mini lelievlet wedstrijden organiseren ;)?

@Douwey: Ik denk niet dat het handig is om een vlet uit blik te bouwen. Op school heb ik wel eens met blik gewerkt, je kunt het heel slecht zagen omdat het zo dun is en met een blikschaar krijg je kartels.

Volgens mij kan je veel beter triplex gebruiken, goedkoper en makkelijker te verwerken.

@mous312 Als je een schaal-mastkoker wilt, ergens in dit draadje staan de bouwtekeningen van een echte lelievlet, even verschalen en je hebt de bouwplannen van een schaal mastkoker.

Leuk idee, een vletten wedstrijd/meeting.

ik heb zelf nog een lelievlet gemaakt van blik die is zon 14 cm lang lekker prutsen :)maar daar heb ik alles met een gewone schaar geknipt gaat perfect, een blik schaar is te lomp om mooi te knippen. als ik een minivlet ga maken dan maak ik hem 50 cm lang denk ik, het papieren model heb ik al staan, maar ik ga eest maar eens mast koker solderen en dan de super mini vlet van 14 cm afmaken:), hij ligt al een half jaar in de kast;)

gr mous

Ik zit er ook over te denken. Zou het liefst voor blik gaan denk ik. Is weer eens wat anders, alleen wat lastiger te vinden. Over een jaartje ofzo mini lelievlet wedstrijden organiseren ;)?
Ik denk dat ik over een jaarte nog niet klaar ben aangezien dat ik ook nog heel druk met met algemeen scouting dat slokt zo de zaterdag en zondag op:) effe hier wat doen effe daar maar het moet maar gouw weer zomer worden want ik word het land alweer zat!

De foto's voor Koen:

AAAA0219.jpg

AAAA0220.jpg

De bulb-bevestiging
AAAA0221.jpg

AAAA0222.jpg

De voorkant moet trouwens nog geel.

Als je ook een vlet gaat bouwen met de tekeningen van waterscouting.com, let er dan op dat je de schotten tegelijkertijd met de kimplaten verlijmt. Dit heb ik niet gedaan en dan krijg je een andere (niet typische vlet-) vorm.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze zitten bestuderen!

Ziet er prima uit zo!

Ik moet eerst mij boten af maken en dan staat er nog een project op programma! Dus zal zeker nog wel effe duren:rolleyes:

Back