Lelievlet

Onderdelenbinnenklein.jpg

De onderdelen zijn binnen, ik kreeg ze vanochtend afgeleverd, nu heb ik alleen nog wat penlite's nodig, (om de hele set te laten werken heb je er 12 (!!!!!!!) nodig).

@Botter: heb ik al gevraagd; no results

@Ludozzz: heb jij je zender opengeschroefd en het veertje van de zeilverstellingsstick eruitgehaald?

PS: sorry voor de slechte foto (camera)

Laatst bewerkt:
Hé, ik herken hier iets;)
Ik heb idd de zender opengeschroeft.
Veertje zit met een schroefje vast, gewoon losdraaien is genoeg!
Heb jij nou de 3 kanaals versie gekocht of de 2 kanaals+servo's?

Ludo

Ik heb de 3 kanaals gekocht.

Vanmorgen ben ik heb ik het hele huis afgezocht op zoek naar penlite's (je ziet ze altijd liggen, maar als je ze nodig hebt zijn ze er niet :twisted:). Uiteindelijk heb ik er 12 bij elkaar gesprokkeld, en de servo's reageren:D:D!

Ik heb net de servo's in de boot gezet/gelegd (nog niet vastgemaakt), de servo's passen er qua hoogte net in (3-4 mm speling). Ik dacht, ik maak er een dekhuisje op waar dan de
1. servo's goed inpassen
2. het dekluik komt (iets hoger -> minder kans dat er een golfje op komt)
3. de accu inkomt (makkelijk vervangen)

@Ludo:
1. als je goed had gekeken op het plaatje had je het geweten:kijk eens op het ovale stickertje tussen de 2 sticks in.
2. wat zijn de maten van jouw roer?

normal_2007%20Basic%20Jolle%2019.JPG

Hoe heb jij deze servo's ingebouwd???????? Ik wil ze graag ook zo doen (stevig), maar dan moet ik het kabeltje eraf halen! (of de servo stuk zagen)

Nog bedankt voor de maten van het roer!

waarom zou je daarvoor het kabeltje eraf moeten halen? Je zaagt gewoon een gat in het triplex en steekt de servo erdoor?

Patrick

Bij een goed passend gat kan het inderdaad niet, want als je hem recht van boven erin duwt, komt de kabel er niet door.
Ik heb gewoon een kleine inkeping gemaakt voor het kabeltje in het vierkantje! En ik hoop maar dat het stevig genoeg is van de servo's zijn er gewoon in geklemt. Het gat was bij mij iets te groot dus een beetje ducktape om de servo en persen maar:lol:

Ludo

Oké, weer een raadsel opgelost! :cool:

Achterkanteringelijmdklein.jpg

Ik heb nu de achterkant erin gelijmd. Op het plaatje zie je ook de zender/ontvanger/servo's + de rest (in het bakje).

Ik hou mijn ontvanger nu altijd uit het bakje, omdat daar ook batterijen in zitten, voor ze zekerheid. Als er een batterij tegen de antenne aankomt weet ik niet of mijn ontvanger dit zo leuk gaat vinden. Gaat een ontvanger stuk als hij iets raakt dat spanning heeft? (hij is wel uit).

Leuk project!

Ik wil zelf ook nog eens alle vletten van onze groep (Jan Wandelaar Zeewolde) na gaan maken, maar kom er steeds niet aan :/

Veel succes hiermee, eindresultaat wordt vast en zeker een nette!

Oké, weer een raadsel opgelost! :cool:

Ik hou mijn ontvanger nu altijd uit het bakje, omdat daar ook batterijen in zitten, voor ze zekerheid. Als er een batterij tegen de antenne aankomt weet ik niet of mijn ontvanger dit zo leuk gaat vinden. Gaat een ontvanger stuk als hij iets raakt dat spanning heeft? (hij is wel uit).

Hij is toch van kunstof? Dat geleid toch niet, naja, je kan altijd het zekere voor het onzekeren nemen!

Ludo

Voordat je wat neer zet lijkt het me handig als je ff logisch nadenkt.. Je moet een gesloten stroomkring hebben om stroom te laten lopen.. als je antenne een batterij raakt moet die de + en - raken.. En dan nog zal alleen maar stroom lopen door het stukje tussen de + en - en zal er dus helemaal geen stroom komen bij je ontvanger.. je antenne is trouwens ook geissoleerd dus dat maakt het nog veel moeilijker..

@Botter

Voordat je wat neer zet lijkt het me handig als je ff logisch nadenkt.. Je moet een gesloten stroomkring hebben om stroom te laten lopen.. als je antenne een batterij raakt moet die de + en - raken.. En dan nog zal alleen maar stroom lopen door het stukje tussen de + en - en zal er dus helemaal geen stroom komen bij je ontvanger.. je antenne is trouwens ook geissoleerd dus dat maakt het nog veel moeilijker..

Euhhhhh, volgens mij als je iets van je zender naar je ontvanger wilt zenden hoeft er ook geen contact te zijn tussen de 2 antennes! Misschien bij jouw zender wel:confused:, maar bij mijne niet. Van een batterij komt elektromagnetische straling af... En dat komt ook van een zender af... En hoe dichterbij je bij de bron van die straling bent, hoe sterker de straling is... Dus zou het kunnen dat een batterij een te sterk elektromagnetisch signaal afgeeft, de ontvanger (die ertegenaan ligt) het signaal opvangt en vervolgens kapotgaat door de te grote impuls.

@Ludo:

Weet ik dat ook weer, maar ik wacht wel even met bestellen totdat ik meer dingen nodig heb die bij elkaar meer dan €20 waard zijn (geen verzendkosten).

Laatst bewerkt:
Bol en Frederik: Zouden jullie die olijke opmerkingen eens even uit willen leggen? Snap jullie gevoel voor humor wel.. maar de opmerkingen niet.

Misschien is het dat gelijkstroom geen elektromagnetische velden genereert? Maar dan zat m'n natuurkundeleraar fout toen hij zei dat elektriciteit altijd een elektromagnetisch veld genereert.

euhm mannen om jullie even uit de droom te helpen zowel wissel als gelijk stroom genereerd een elektrich dan wel magnetisch veld dit is inherent aan elkaar. Geen velden geen electriciteit,dus even in de natuurkunde boekjes duiken voor dat je onzin uitkraamt :D

En martijn hoe denk je dat electro magneten en gelijkstroom motoren werken ? zonder elektromagnetisch veld geen draaiende motor ;).

Ik zou zeggen google even op meneer Tesla of Faraday dan wel de grond beginselen van de elektrotechniek :rolleyes:

Gr Martin :D

Back