Lelievlet

De UHU Hart was op bij de Karwei dus heb ik maar waterbestendige Pattex Super Houtlijm meegenomen. In de winkel werd mij verteld dat dit ongeveer hetzelfde was als UHU Hart en ook voor dezelfde dingen te gebruiken is. Is dit ook zo, of zeiden ze dat alleen maar om wat te kunnen verkopen aan mij?

Op het flesje staat Résistente à l'humidité. Dat betekent vochtbestendig, maar betekent dat dan ook dat als je het in het water hangt het niet losgaat?

Conrad heeft net je zender afgeprijsd :???: :???:

Gelukkig alleen de 2 kanaals versie ;-)

Ja, D4 witte houtlijm, maar pattex heeft ook een D4 en dat is een soort bruislijm, niet transparant, moeilijk verwerkbaar, en heel slecht voor de huid enzo. Die witte houtlijm van pattex, bijv. D3, vind ik fantastisch, supermakkelijk verwerkbaar (ik smeer het meestal met mijn handen uit en super sterk.

Ludo

Ja, D4 witte houtlijm, maar pattex heeft ook een D4 en dat is een soort bruislijm, niet transparant, moeilijk verwerkbaar, en heel slecht voor de huid enzo. Die witte houtlijm van pattex, bijv. D3, vind ik fantastisch, supermakkelijk verwerkbaar (ik smeer het meestal met mijn handen uit en super sterk.

Op de verpakking staat
PROFIX 300 D3
Dan zal het die fantastische, supermakkelijk verwerkbare (;-)) lijm wel zijn :yes:

Laatst bewerkt:
Het Kiel-probleem

Eigenlijk heb ik voor de kiel 3 opties:

1. Gewoon een plaat 3mm alu kopen bij Conrad (of iemand moet een andere winkel weten in de omgeving van Hoofddorp)
2. Uit de plaat 1mm alu die ik al heb 2 of 3 kielvormen zagen en die vastlijmen met 2k lijm
3. Bij de bouwmarkt een aluminium strip halen van 3x30x1000 mm, daar 2x de gewenste lengte afhalen en die op elkaar lijmen (dan krijg je 3x60x .... mm)

De kiel wordt trouwens ongeveer 3x60x300 mm.

Wat is van deze 3 opties een goede?

Tja, ben je van plan meer bij conrad te kopen?
Als je toch besteld kan je hem gelijk meebestellen,
anders zou ik het 1mm alu nemen!

Ludo

Niet Eerlijk :-(

NOU, het is niet eerlijk! :evilbat::evil::murder::bad-words::snipersmile::twisted: De 3mm aluminium van de Conrad is er niet meer!!!!! De dikste die ze hebben is 2mm!!! Nou, dan is de keus snel gemaakt, gewoon 2x1mm, die heb ik toch nog liggen. En dan bestel ik die bowdendingen wel gewoon een andere keer, misschien als ik spullen nodig heb voor een volgend project.

:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops: Had ik iets verder moeten scrollen :oops:.
Maar wat is het verschil tussen deze
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
en deze

De ene is duurder, is wat blauwer en er staat Al-Mg 3 bij, maar ze zijn allebei half-hard en hebben dezelfde grootte. What's the
difference?

Al-Mg is toch aluminium-magnesium? Is het een legering?

Er is toch maar een CONRAD dacht ik zo
Dit is goed om de boel nog wat duidelijker te maken vind je ook niet ?
mvg
Frederik

:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops: Had ik iets verder moeten scrollen :oops:.
Maar wat is het verschil tussen deze
en deze

De ene is duurder, is wat blauwer en er staat Al-Mg 3 bij, maar ze zijn allebei half-hard en hebben dezelfde grootte. What's the
difference?

Al-Mg is toch aluminium-magnesium? Is het een legering?

Ik denk dat er wel degelijk verschillen zijn tussen de twee qua eigenschappen, alleen staan die niet op de site vermeld. Bij de een noemen ze de hardheid in een F-getal in de tekst, bij de andere is een datablad te downloaden (in het duits) dat van alles verteld over alles dat de fabriek aan Conrad levert lijkt het wel. Daar zou je uit kunnen halen wat de hardheid was, als je maar wist welke regel in die tabel je dan moest hebben. En da's weer niet duidelijk...
Ook kunnen er (blijkbaar, wist ik ook niet) door waarschijnlijk de verschillen in legeringen, verschillen zijn in hoe goed het materiaal tegen nattigheid en verweren kan. Maar ook daarin zijn de twee niet te vergelijken, want dat staat er weer niet bij allebei bij ...

VrGr,

Theo

Nou, ik ben niet echt veel verder gekomen, de kiel kan er bijna in geplaatst worden, alleen het tweede houten bevestigingsplankje nog op maat maken. En als je zeven weken vakantie hebt... 2 weken scoutingkamp, 3 weken Côte d'Azur, 1 week bijkomen van kamp en vakantie.. heb je nog een weekje over...

GeverftGeplamuurdklein.jpg

Hallo Allemaal!
De kiel is erin gelijmd en de buitenkant van de boot is in zijn geheel gegrondverfd. Na de tweede laag zaten er duidelijk ribbels in van de kwast. Deze heb ik er zo goed mogelijk uitgeschuurd (ca. 2,5 uur) In het eerste halfuur gingen de ribbels er grotendeels uit, maar daarna bleven ze zitten, ookal pakte ik een vers schuurpapiertje (120). Dit werd ik een beetje beu 2 uur schuren voor niets... Dus plamuur (voor binnen en buiten) gepakt. Op sommige plaatsen deed de plamuur wonderen maar op andere plaatsen was het niet erg succesvol. Geprobeert weg te schuren, maar nu zit ik met een mini-maanlandschap op mijn boot ;). De kuiltjes zijn ca. 0,1 -0,5 mm diep. Is er iets dat deze kuiltjes doet verdwijnen als sneeuw voor de zon? Want met mijn plamuur gaat dit niet, ik maak het alleen maar erger.

Plamuren met fijnplamuur en een rubberen plamuurspatel.
Daarmee kun je moeiteloos alle oneffenheden uitplamuren en nadien herschilderen.
Afwerking kost altijd een beetje tijd.

Mvg

Marc

Back