Lembeck Extra 2.32m

De motor is een 3W56 boxer. de motor past in de motorkap en heeft aan beide zijden ongeveer 5mm speling tussen de motorkap. Is dit voldoende of moet ik gaten maken in de motorkap zodat hij meer vrijheid heeft om te trillen?

5mm is meeeeeeeeer dan genoeg, of staat hij op rubbers? (neem aan van niet)

Nee, ik heb hem star gemonteerd.

Okee bedankt! Komt in orde dus :)
Geen werk om aan te passen en een ongeschonden kap is zoveel mooier.

Klopt, ik heb enkel een stukje moeten wegfrezen ter hoogte van het bougiekop.

Hoeveel weegt jou 3w56 juist? Een boxermotor op die extra moet ook wel de moeite zijn vermoed ik. Als hij erop staat neem eens een foto dan, ben benieuwd.

Ah ja de man op het fimpje is Alexandre Degotte. Klinkt bekend of niet Alexzzz ?

De motor weegt 1850gram.

Ik zal vanavond eens een foto plaatsen van de toestand zoals hij nu is.
De motor heb ik anders gemonteerd dan opgegeven in handleiding zodat ik een breder draagvlak krijg en het vuurpaneel volledig benut. Dit zou moeten resulteren in een sterkere montage.

Momenteel is de montage ook zo gemaakt dat hij 0 graden zijwaarts en neerwaarts heeft. Meestal start ik met 0graden en wijzig naar noodzaak na iedere vliegdag

Met de standaard voorziene zijwaartse thrust vliegt mijn extra zeer mooi rechtuit, ik heb hier verder niet meer mee geëxperimenteerd. Ik heb hem wel een beetje meer neerwaartse thrust moeten geven. Laat zeker jou bevindingen weten.

Oke ik had al een keer de vraag gesteld :D

Maar vraag hem nog eens omdat mn vraag onderaan de pagina staat ;)

Ik denk dat ik vanmiddag mijn Lembeck Extra binnenkrijg :p

en ik heb de keuze uit een 3W70 en een 3W60 waar zouden jullie voor kiezen ?

Grt.

en ik heb de keuze uit een 3W70 en een 3W60 waar zouden jullie voor kiezen ?

Als die 60 een Heindel is, dan zou ik zeker die pakken. Je hebt ook een ander oud type die volgens mij van lood is gegoten, zo zwaar zijn die........dan zou ik eerder de 70 nemen.

Als die 60 een Heindel is, dan zou ik zeker die pakken. Je hebt ook een ander oud type die volgens mij van lood is gegoten, zo zwaar zijn die........dan zou ik eerder de 70 nemen.

Oke dat weet ik niet welk type die 60 is zal het er straks
met mij vader over hebben ;) zodra hij binnen is zal ik ook een
bouwverslag maken :p

Grt.

Maak ff een fotootje van die motor anders, dan zie ik het zo.

Zal strx een foto maken als ik uit school ben heb nu ICT ;)
Moet hem dan van een Superstar afschroeven komt me eigenlijk wel goed uit :p
Heb een hekel eraan als een moter moet inlopen dan kan ik nog niet zo extreem gaan :)

Grt.

Laatst bewerkt:
de oude 3W 60 heindel heeft ook zo'n massief zwaar carter. Enkel de laatste versie heindel met 3 ophangpunten is de moeite waard.

anders zeker de 70 nemen.

Ik denk dat ik niet lang zeur en een 3W70I erop gooi :p

Heb hem trouwens net binnengekregen :D

Zal een bouwverslag maken ;)

Grt.

Hallo cornetto,

Wij zijn bezig met het inlijmen van de schanieren nou kwamen we bij het inlijmen van de schanieren van het richtingsroer het probleempje tegen dat het vaste gedeelte ten opzichte van het draaiende gedeelte in het horizontale vlak aanloopt.
Heb jij dit zelfde probleem ondervonden en zo ja hoe heb je het opgelost?

Groeten,
Mathijs

Back