Lenger amazone 3,3m houtbouw zwever

Ook de rolroeren zijn uitgezaagd. Nu roerlijsten afwerken en dan gaan de Servos erin.

Binnenkort weer foto's

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste vleugel is op de Servos na klaar:
9ytuqapa.jpg

rolroer servo`s zitten erin, past net aan.

DSC_8069_zps91ea0d5e.jpg

DSC_8068_zps9e383b10.jpg

Alles is inmiddels gesoldeerd nu de vleugels nog voorzien van Multi stekkers, scheelt weer klooien op het veld.

Volgende week gaan de vleugels in de folie.

Nu alleen eens zien hoe ik alles in mijn zender ga krijgen, nog nooit zoiets als butterfly geprogrammeerd, vtail is geen probleem daar heb ik meerdere kisten mee.

Dus mensen met een t14sg graag wat advies over welke kanalen te gebruiken voor butterfly modus:D

groetjes,

Hallo Stephan,

Dat wordt een mooie kist!

Succes met de laatste loodjes, heb je al een datum op het oog.

Ik ben erg benieuwd hoe het vliegt.

groet

Terence

Hallo Stephan,

Dat wordt een mooie kist!

Succes met de laatste loodjes, heb je al een datum op het oog.

Ik ben erg benieuwd hoe het vliegt.

groet

Terence

Hij moet eigenlijk half mei klaar zijn:)
Moet lukken moet echter stiekem nog flink wat gebeuren.

De amazones vliegen perfect. Er vliegt er al een in onze club

Groetjes

Toch maar eens alles in elkaar gestoken, blijft elke keer een leuk moment, terugdenken aan al die houtjes en plankjes en dan plots een complete kist zien :D
DSC_8080_zpsb068ad91.jpg

DSC_8084_zps3534040c.jpg

en de onderkant:

DSC_8085_zps54787ad8.jpg

groetjes,

Vleugel is inmiddels helemaal klaar, voorzien van servo`s etc.etc.
Gewicht is 830 gram ( vleugel ) inclusief stalen vleugel pennen.
Wel zit er een verschil van 10 gram in de linker en rechter vleugel.

De Amazone was klaar.....Tot dat hij over de parkeerplaats is gevlogen door de wind :shock:
Eindresultaat dan maar eerst:
D519ED8B-5627-4AAE-9A8D-0B1A35AA1CF0_zpsolrskq81.jpg

16CD946B-D533-4462-B1E2-C12997F00133_zpsilq1jtw6.jpg

Schade naar crash op het beton:
2DB09020-A9B4-45E6-A252-BAC3D263D88D_zpszsb2zk15.jpg

Maja dat maken we ook wel weer

Groetjes,

De staart zit weer in elkaar. De standaard 3mm vervangen voor 6 mm vliegtuig triplex.

Ben blij dat de staart voortijdig gebroken is, ben bang dat het anders in de lucht was gebeurd, met alle gevolgen van dien

a2a5a2eg.jpg

Gelukig gaat het weer de goede kant op met dit fraaie toestel. Ik zag ook dat je belangstelling had voor F5J. Als je je zwever over een maand een beetje in de hand hebt kan Oosterland misschien aantrekkelijk worden. We vliegen daar 29 juni. Remmen heb je ook aan boord dus is'ie geschikt daarvoor.

Gelukig gaat het weer de goede kant op met dit fraaie toestel. Ik zag ook dat je belangstelling had voor F5J. Als je je zwever over een maand een beetje in de hand hebt kan Oosterland misschien aantrekkelijk worden. We vliegen daar 29 juni. Remmen heb je ook aan boord dus is'ie geschikt daarvoor.

Ik ga me best doen hem klaar te krijgen, echter mijn grootste probleem is tijd:D Wilde eigenlijk 17Mei al komen kijken bij F5J maja ook daar weer door tijdsgebrek niet aan toe gekomen.

Back