Hier ik heb even snel getekend wat jij hebt gedaan en wat ik bedoel.
1ste prentje is wat jij hebt gedaan. Sweep 1 rail met bovenste curve als rail. Ik heb minder complexe curves en minder cross sections maar he ziet dat er iets raars gebeurt
2e is sweep 2 rail met boven en onder curve als rail. Die ziet er hier goed uit. Rhino gaat echter rechtstreeks van 1 cross section naar een andere met een vloeiende curve. 2 sections geeft een rechte, als je 3 cross sections neemt krijg je meestal al een soort van s of omgekerde s curve
3e ik heb een zijlijn bijgetekend. Deze staat een beetje bol. Ik heb de cross sections gesplit met de boven, onder en zijlijn. Daarna heb ik een curve netwerk gedaan met de bovenkant, zijlijn en de kwart cross sections. Nu sluit alles mooi aan. Je zou bijna hetzelfde resultaat bekomen als je een sweep 2 rail doet met de boven en zijlijn als rail en de cross section kwartjes als cross.
Het ding is, met curve network verdeeld hij de lijnen in evengrote stukken en maakt zo een netwerk met ongeveer gelijke mazen. Hierdoor krijg je een redelijk gelijkmatig vlak. Bij een sweep kijkt hij eerder naar het aantal controlpoint. Je ziet de isocurves soms de gekste dingen doen, zoals in jou prentje. (dit laatste is wat ik denk, dat is niet noodzakelijk juist he
)
T
1ste prentje is wat jij hebt gedaan. Sweep 1 rail met bovenste curve als rail. Ik heb minder complexe curves en minder cross sections maar he ziet dat er iets raars gebeurt

2e is sweep 2 rail met boven en onder curve als rail. Die ziet er hier goed uit. Rhino gaat echter rechtstreeks van 1 cross section naar een andere met een vloeiende curve. 2 sections geeft een rechte, als je 3 cross sections neemt krijg je meestal al een soort van s of omgekerde s curve

3e ik heb een zijlijn bijgetekend. Deze staat een beetje bol. Ik heb de cross sections gesplit met de boven, onder en zijlijn. Daarna heb ik een curve netwerk gedaan met de bovenkant, zijlijn en de kwart cross sections. Nu sluit alles mooi aan. Je zou bijna hetzelfde resultaat bekomen als je een sweep 2 rail doet met de boven en zijlijn als rail en de cross section kwartjes als cross.

Het ding is, met curve network verdeeld hij de lijnen in evengrote stukken en maakt zo een netwerk met ongeveer gelijke mazen. Hierdoor krijg je een redelijk gelijkmatig vlak. Bij een sweep kijkt hij eerder naar het aantal controlpoint. Je ziet de isocurves soms de gekste dingen doen, zoals in jou prentje. (dit laatste is wat ik denk, dat is niet noodzakelijk juist he

T