Lesu Caterpillar 374 F en Scania R 620

een tip van Rolf meende ik kies een ral kleur dan kan je met een lak stift met de zelfde ral kleur lichte schade weer herstellen. dat had ik met mijn actros ook moeten doen helaas niet gedaan en nu spijt van
 
Thanks raoul,
Dan gaat t idd zeker een ral kleur worden.
Zat me al te bedenken hoe ik schroefjes enz zou lakken maar zo dus
Heb je ook een voorkeur voor merk?
En wat ik ook nog zou willen weten of je specifiek daarna nog met blanke lak aan de gang moet of geeft dit niet echt een meerwaarde?
 
Mooie kraan is dat idd, ik hem hem ( het model ) in het echt werkend gezien .
Omdat de schaal 1:14 is, is hij ongeveer net zo groot als mijn Cat385 van 1:16 , alleen mijn arm zal iets langer zijn.
Het is idd een Lesu model, maar Thicon ( opvolger wedico uit duitsland ) heeft ze ook op de website staan, met aanverwante artikelen.
Op internet ,op YouTube bij RC sparks studio kun je een bouw verslag volgen van deze kraan.

Succes met bouwen,groetjes Charlotte.:bye:
 
Nou Charlotte ik kan m zelf bouwen gaan inmiddels ik kies er voor om m eerst te gaan bouwen tot een werkende kraan om dan later te demonteren en te gaan spuiten in de gewenste kleuren,bij genoeg intresse zal ik de bouw bijhouden hier aan de hand van foto,s
93224A89-7926-4EB2-A2D9-9B1C8D9C8DAE.jpeg
 
Thanks raoul,
Dan gaat t idd zeker een ral kleur worden.
Zat me al te bedenken hoe ik schroefjes enz zou lakken maar zo dus
Heb je ook een voorkeur voor merk?
En wat ik ook nog zou willen weten of je specifiek daarna nog met blanke lak aan de gang moet of geeft dit niet echt een meerwaarde?


ik heb wel goede ervatingen met Rust oleum/Motip en Dupli aerosol. nog een tip bij metalen delen een etsende primer gebruiken die hechten veel beter ik gebruik meestal die van finixa. ik heb op mijn actros ook geen lak gebruikt
 
Voordeel van blanke lak is natuurlijk de extra bescherming. Nadeel is dat bijwerken van beschadigingen vaak goed zichtbaar blijft vooral bij hoogglans.
Ik gebruik tegenwoordig wel blanke lak trouwens. Eerder ook niet maar ik werk nu met een airbrush voor de verf en die is altijd mat. Met blanke lak maak je dan de glans.
 
Mooie kraan is dat idd, ik hem hem ( het model ) in het echt werkend gezien .
Omdat de schaal 1:14 is, is hij ongeveer net zo groot als mijn Cat385 van 1:16 , alleen mijn arm zal iets langer zijn.
Het is idd een Lesu model, maar Thicon ( opvolger wedico uit duitsland ) heeft ze ook op de website staan, met aanverwante artikelen.
Op internet ,op YouTube bij RC sparks studio kun je een bouw verslag volgen van deze kraan.

Succes met bouwen,groetjes Charlotte.:bye:


Hallo Charlotte,

De CAT 374 F is in de 1:1 kleiner en lichter dan een CAT 385. de CAT 374 is de opvolger van de CAT 375 B en de 375 CL.

In loop der jaren heb ik als invalchauffeur al heel wat CAT rupskranen geladen vervoerd en weer gelost van mijn schoonzoon.
Maar ook CAT mobiele kranen, CAT shovels en CAT bulldozers vervoerd, geladen en gelost
Het laden en lossen van Grondverzet machines gaat mij goed af, maar er echt mee draaien en mooi werk afleveren, dat beheers ik niet
Hij is als Duitser een echt CAT fan.
Als Duitser zou hij eigenlijk een Liebherr fan moeten zijn, maar hij moet hier niets van hebben.
Hij vind dit 3 x niks.
 
Nou Charlotte ik kan m zelf bouwen gaan inmiddels ik kies er voor om m eerst te gaan bouwen tot een werkende kraan om dan later te demonteren en te gaan spuiten in de gewenste kleuren,bij genoeg intresse zal ik de bouw bijhouden hier aan de hand van foto,sBekijk bijlage 473483

Hallo Mark,


Ik weet niet of dat verstandig is om de kraan eerst te monteren en daarna pas te spuiten.

Als je de kraan weer gaat demonteren, moet je alles weer loshalen, ook de hydrauliek en de hydrauliek slangen.
Dit wordt een behoorlijk vieze bende met de hydrauliekolie.
Dan moet je alles weer ontvetten/schoonmaken.
Bovendien kans na het monteren dat er lekkage optreedt in de koppelingen die eerst vast gezet zijn en wee los gedraaid zijn en weer opnieuw vast gezet moeten worden.

Maar goed, het is jou kraan, jij beslist hoe je te werk gaat.

Succes.
 
Volvo,
Snap wat je bedoelt en heb hier ook over nagedacht,mischien dat ik m alleen opbouw maar zonder hydrauliek,en mischien met,weet het nog even niet,maar kan mezelf niet helpen vind het gewoon super om het ding even in de ruwe vorm te zien,snap dat ik een hoop werk aan de hand haal maar dat is nou eenmaal de hobby
 
inmiddels weegt de onderwagen ongeveer 15 kg en t eind is nog lang niet in zicht.
over t algemeen past alles perfect,alleen t plaatwerk vraagt hier en daar wat aandacht.
alle boutjes en moertjes afzonderlijk verpakt en dat is wel fijn.
hier en daar is de beschrijving wat karig maar met een beetje gezond verstand.......
 
iedereen de beste wensen voor 2022.

aangezien ik van t meisie nog al wat sleuteltijd kreeg lekker opgeschoten.
ik ga t advies van volvo aanhouden en de hydrauliek nog niet monteren net als de elektriche zaken.
om de ruwe opbouw te zien vind ik erg mooi ondanks dat t een berg werk extra is.
thumbnail_image4 (7).jpg
thumbnail_image3 (11).jpg
thumbnail_image2 (14).jpg
 
en dan voor zover het resultaat.
zo zal hij voorlopig even blijven totdat hij gespoten kan gaan worden.
ondertussen het snelwissel systeem bouwen en ook het goeie interieur bestellen,het is namelijk zo dat ze
met een wit interieur geleverd worden en daar past het data systeem niet in,daar is dan weer een andere interieur voor bedacht.
gewicht is inmiddels een ruime 30 kg en zal nog iets gaan toenemen
thumbnail_image0 (16).jpg
thumbnail_image3 (10).jpg
thumbnail_image4 (6).jpg
 
Mooie kraan Mark, prachtig zoals die onderdelen zijn afgewerkt en zijn samengesteld, ik kan het begrijpen dat je de kraan eerst in elkaar zet voordat je alles gaat inbouwen. Prachtig stukje techniek.
Groet Leo.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mark,

Jij ook de allerbeste wensen voor 2022 en blijf vooral gezond.

Zeg maar gewoon Pieter hoor, in plaats van Volvo.


Zo, dat heb je snel gedaan de rupskraan in elkaar zetten.

Nu zie je pas hoe groot de CAT 374 F.
De rupskraan ziet er geweldig mooi uit, is echt hel goed gedetailleerd vergeleken met de 1:1 CAT 374 F.
Ik zie dat Lesu inmiddels de rechter achter zijkant heeft aangepast naar de 1:1 CAT rupskraan, vergeleken met de eerste verkochte CAT 374 F rupskranen.
Hier ga je veel plezier aan beleven.

Nu je de rupskraan in elkaar gezet/gemonteerd hebt en straks weer demonteert is het straks makkelijker als de kraan in de CAT kleur is gespoten om de kraan weer in elkaar te zetten/te monteren.
Dan zal je zien dat het beschadigen van de lak heel erg meevalt.
De lak wel eerst goed laten uitharden, tenminste 5 a 6 dagen.

En daarna de elektronica en de hydrauliek er inbouwen.

Komt goed !

SMILEY DIKKE DUIM.jpg

 
Dank je wel leo

Pieter de mijne gaat niet in een cat kleur,welke kleur dan wel houd ik nog even voor mezelf(het is helaas maar voor mij niet storend een gejatte kleur)
Vooralsnog eerst verstand van spuiten krijgen,van de zwager een kachel te leen om iig de schuur op temperatuur te krijgen
 
Back
Top