LIBRATO 2 m. zwever 4-kleppen vol glas + film

Hallo

Heb je een wat preciezere typeaanduiding van die terugslagklep ?
Ik zou wel eens willen testen of bij mijn installatie daar een probleempje zit. (die installatie zoals voorgesteld in het draadje van de 31; een pomp die maar een keer per half uur aanslaat lukt mij niet)

Dag Arno,

mijn terugslagklep heeft de volgende omschrijving.
Terugslagklep (VB22-Q-NQ-5 G1/4" INW) € 19

Werkt uitstekend.

Ik heb zo'n buisfolie (zo heet dat officiëel), en nu een paar keer gebruikt.
Ik vond het inbrengen van de te lijmen vleugel (er mag niets verschuiven) best lastig. Dus nu snij ik die buis open, vouw het open, leg de te lijmen vleugel erop, netjes een randje kit (de allergoedkoopste, 2,50 bij de Gamma), dichtvouwen en zuigen maar ...
Ik ben hier veel gelukkiger mee.

Dirk.

Mijn manier ook. Gewoon puin plastic zakken van de Action, en de goedkoopste kid. werkt super.

Gerhard

Zo'n klein pvc tankje is inderdaad voldoende. De tank is eigenlijk bedoeld om mijn vacuüm te regelen.

Doordat ik een terugslagklep tussen de pomp en de rest heb gemonteerd loopt mijn vacuüm bijna niet weg. 1x in het half uur slaat de pomp voor 5 a 6 seconden aan. Hierdoor zal de pomp ook niet warmlopen ;)
Ik zou niet rustig slapen als mijn pomp continu zou lopen.

Door de switch af te stellen voor het deskel (waar aan de achterkant het kruis materiaal is verwijderd) heb ik een verloop van -0,6 naar -0,4 in een half uur.

Mijn pomp gaat tot -0,9. Maar dat is echt niet nodig voor het vacumeren.

Groet, Gerhard

thnx, duidelijk!
kan ik ook aan de slag....

Ik heb zo een onderdrukdoosje in gebruik

full

Hierop kan je makkelijk een micro-switch aansluiten die de pomp dan regelt
Zal bij gelegenheid eens meerdere foto's maken... Ga nu vliegen :smile:

Laatst bewerkt door een moderator:
kostenberaming

Op verzoek van sommige mensen, is hier een kosten beraming voor het maken van de Librato. Van het gekochte materiaal houd je van sommige aankopen wat over. Dit is niet erg, want dat kun je weer gebruiken bij het volgende bouwproject. :p

Het is soms ook goedkoper om meer te halen, dat kan ook schelen in de prijs. Alle prijzen zijn naar boven afgerond, en zijn benaderingen. Het kan bij de een of ander zo een paar euro schelen. Ik heb het uiteindelijk bij twee verschillende leveranciers gehaald. Poly-Service en R&G.

Materiaal;
Roofmade 4 cm dik 2 platen € 14
Mylar 2 m, 100 cm breed € 23
Glass Bubbles 0,12g/cm € 3
Glaskous 45 mm € 14
110 gr glasdoek 2m € 8
25 gr glasdoek 2m € 14
Carbon strip 4x 6x0,3 mm € 12
Carbon staaf 8 mm doorsnee € 12
Carbon draad 67 tex 250m € 20
Carbon band 5 cm breed 250 gr. 1m € 5
Carbon doek 0,5 m 160 gr € 20
Kevlar doek 0,5 m 110 gr € 24
Kevlar band 5 cm breed 250 gr. 2m € 8
Klein materiaal; schroefjes, triplex, plakband, kid, plasticzakken, enz. € 25

TOTAAL: € 212,-

Ik schat een kist in de winkel rond de € 450,-
Dus ongeveer de helft. :p
Daar ben je dan wel even druk mee. En is de afwerking niet zoals in de winkel. Maar dat zie je niet in de lucht.;)

Groet, Gerhard

Dit vind ik een vrij vreemde en voor mij onverklaarbare opstelling. Dat de top F3J en F3B wedstrijdvliegers hun profielen niet vrij geven vind ik nog net begrijpelijk maar eigenlijk ook weer niet.

Een vreemde opstelling als jij het mij vraagt :confused::confused:

:teacher: In het begin stond te lezen dat het profiel van de SpacePro gekopieerd was... Alleen de vleugelvorm (omtrek) is blijkbaar dan zelf bedacht... :cool:

:teacher: In het begin stond te lezen dat het profiel van de SpacePro gekopieerd was... Alleen de vleugelvorm (omtrek) is blijkbaar dan zelf bedacht... :cool:

Dat heb je goed gelezen. ;)

Kan er zelf nog bijzeggen dat het profiel RG15 iets in hoogte is aangepast.

Gerhard

Noemen we dat niet 'dikte'? ;-)
Met hoogte denk ik eerder aan beneden-, midden- of bovendekker.

Gr. Dirk.

Wat jij wil Dirk.
maar je heb gelijk. Je moet proberen je bouwdraad in goed leesbare taal te houden, zodat iedereen weet wat je bedoeld.;)

Dikte van het RG15 profiel is iets aangepast.

Gerhard

Back