Hallo allemaal,
Er is ondertussen weer het nodige gebeurd dus maar is tijd voor een update:
Ik ben weer verder gegaan met tekenen en het begint al lekker op te schieten.
De contragiek heeft de eerste elektra kasten gekregen, deze heb ik hol gemaakt om de elektronica van de kraan in te gaan bevestigen. Verder begint dit stukje aardig op te schieten ik zit alleen nog met de aandrijving van de lieren in mijn maag. Ik wil er per se een wormwiel in maar deze neemt ook gelijk behoorlijk wat ruimte in en dat is nog even puzzelen.
Verder ben ik met het cabine gedeelte verder gegaan. Deze hangt los naast de draaikrans en wordt net als de echte afneembaar voor transport. Ik twijfel nog of ik de cabine ga 3d printen of dat ik deze uit messing ga frezen. 3d printen is een hele mooie techniek voor complexe onderdelen maar het is natuurlijk nooit zo robuust als een cabine uit messing. Aangezien ik met de kraan ook ooit naar Ede wil komen is het wel handig dat de cabine zoon reis kan overleven. Het frame waar de cabine zelf opzit is wel klaar met tekenen en hoeft alleen nog na gelopen te worden om de puntje op de i te zetten.
Dus het tekenwerk gaat lekker opschieten eigenlijk is de aandrijving van de lieren nog de grootste uitdaging. Hierna is het ook een kwestie van de puntjes op de i zetten voor de contragiek en dan blijft alleen de abok nog over. Ik hoop dit jaar het tekenwerk af te kunnen ronden en volgend jaar eindelijk is flink te kunnen gaan bouwen! Maar genoeg getypt tijd voor foto's:
Het gedeelte wat tot nu toe klaar is. Let even niet op alle kleuren dit is om tijdens het tekenen te zien hoe het allemaal in elkaar zit.
Vanaf de cabine kant gezien. De cabine en het interieur moet nog compleet uitgewerkt worden de stoel was even snel en tijdelijk omdat het anders zoon kaal gezicht is.
Blik op de complete bovenwagen. Tussen de 2 lieren zijn de kasten te zien die ik eerde benoemde. Er zijn heel veel details slecht te zien maar daarvoor nodig ik jullie graag een keer uit in Ede om deze in het echt te komen bewonderen!
En als afsluiter nog een keertje vanaf de andere kant.
Tot de volgende update weer!
Mvg. Mitchell